Ensimmäistä kertaa ikinä, ampiainen tuli ja pisti ilman mitään syytä
Oudon aggressiivisia nekin. Johtuukohan helteistä?
Kommentit (55)
Oletko varma että ilman syytä? Jos on kuullut jotain juttua susta.
Bzz bzz
Brr brr
Tulen tänä yönä makuuhuoneessasi vielä käymään... ;)
Piikkikin on teroitettu vain sinua varten. <3
Teitkö jotain äkkinäisiä liikkeitä
Vierailija kirjoitti:
Minua on pistäny ampiainen ranteeseen, kun seisoin tien reunassa paikallani ja pidin pyörän tangosta kiinni. Lennähti vaan paikalle, pisti ja poistui. En ymmärrä.
T. Eri
eli aikaisemmilla kerroilla on ollut joku hyvä syy sille että ovat pistäneet?
Mulla kävi niin, että seurasin tennismatsia ulkona katsomossa. Tunsin että sormea kutitti jokin niin pyyhkäisin sitä toisella kädellä huomaamatta että se oli ampiainen. Sehän vihastui ja pisti heti. Pistokohta tuntui tuntien ajan jotenkin kummalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, puolustautuakseen ne yleensä pistävät.
[uquote=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Minua on pistäny ampiainen ranteeseen, kun seisoin tien reunassa paikallani ja pidin pyörän tangosta kiinni. Lennähti vaan paikalle, pisti ja poistui. En ymmärrä.
T. Eri
Voisiko olla, että lähettyvillä on ollut ampiaspesä.
Ilman syytä :D
Ei ihme että ihmisten luontosuhde on täysin vieraantunut, kun oletetaan että ampiaisella on joku ihmisen kannalta selvä ja looginen syy pistää. Kai sillä joku syy oli kun sellaisen ratkaisun teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri
Itse istuskelin terassilla liikkumatta. Pisti olkapäähän. -ap
Ampiaiset ovat lihaa syöviä saalistajia. Ne on ohjelmoitu tappamaan ja viemään lihat pesään. Pistin ei ole puolustusta varten.
Vierailija kirjoitti:
Tuhosin vuosia sitten mummolan piharakennuksesta ampiaispesän. Mummola sijaitsee yli 300 kilometrin päässä kodistani, mutta niinpä vaan parin vuoden tiedustelutyön tuloksena ampiaiskansa sai olinpaikkani selville ja kostona heidän paras tai selvästi ainakin todella taitava erikoismies kävi pistämässä minua rangaistukseksi, ennen kuin rikokseni ehti vanheta.
Vierailija kirjoitti:
Ampiaiset ovat lihaa syöviä saalistajia. Ne on ohjelmoitu tappamaan ja viemään lihat pesään. Pistin ei ole puolustusta varten.
Vähänkö optimisti tuo amppari siinä tapauksessa! Montako ampiaista tarvitaan kantamaan 90-kiloinen matami ampiaispesään? Ja montako pistoa sellaisen saaliin kaataminen vaatii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähänkö optimisti tuo amppari siinä tapauksessa! Montako ampiaista tarvitaan kantamaan 90-kiloinen matami ampiaispesään? Ja montako pistoa sellaisen saaliin kaataminen vaatii?
Joskus yksi pisto riittää. Pesässä on monta ampiaista ja ampiaisilla toimivat leuat joilla matamin voi pilkkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se haistoi hunajapurkin laukustasi ja pisto oli ryöstöyritys. Rispektit ampiaiselle, aika kunnianhimoinen projekti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus yksi pisto riittää. Pesässä on monta ampiaista ja ampiaisilla toimivat leuat joilla matamin voi pilkkoa.
Apua! Voisko tämä olla selitys metsiin kadonneille marjastajille yms?
Ikävä sinänsä, olen aina ollut kaikkien pörriäisten puolella mutta nyt muutin mieleni.