Jos tämä ihana intiaanikesä johtuu ilmastonmuutoksesta, toivotan ilmastonmuutoksen teevetulleeksi Suomeen!
En kaipaa lunta ja paukkupakkasia talveen. Jos loskaisen talven vastineeksi saadaan joka kesä tällainen lämpöaalto, lupaan ajella bensiiniautolla vieläkin enemmän!
Kommentit (42)
Jääkarhua ei käy sääli. Kusenkeltaisessa turkissa kulkeva sieluton peto, ruma kuono hylkeiden veressä. Yhtä viehättävä kuin valkohai. Hyh.
Vierailija kirjoitti:
Talja?
Ettei olisi itse Tavja Havonen.
Olen käynyt Saksassa ja nähnyt junan ikkunasta, että siellä kasvaa metsää, joten ei mitään hätää.
Suomenkielen kieliopin mukaan on nykyään oikein sanoa "Alkaa tekemään"
Samoin Ilmatieteen laitoksen mukaan jokaista hellejaksoa voi kutsua "intiaanikesäksi"
Ruoka loppuu, kalat kuolee lämpimiin vesiin, sinilevä valtaa vesistöt, metsät palaa, pohjavedet painuu alemmas ja vähitellen loppuu. No pääasia että sinä olet tyytyväinen.
Kuumuus johtuu siitä, että lentomatkustus on vähentynyt ja rajoitusten myötä muukin liikenne on ollut minimissään.
Vierailija kirjoitti:
Turpa tukkoon ap.
Mistä helvetistä sä muka puhut?
Et edes tiedä mitä intiaanikesä tarkoittaa, mutta silti auot täällä tyhmä suu värkkiäsi.
Tämä nyt Suomessa vallitseva, pitkään paikallaan pysynyt korkeapaine, joka hellesään aiheuttaa, ei tarkoita mitään intiaani kesää. Eikä ole mikään intiaanikesä.
Mene tollo nettiin ja tutki sieltä, mitä sana intiaanikesä tarkoittaa!
Aika agressiivinen besserwisser tällä kertaa. Ihanaa ärsyttää näitä kirjaviisaita. Keenerikesä ei olisi mennyt noin ihon alle... Kai?
Intiaanikesää pitää viettää silloin kun tuntuu siltä. Silloin kun on hellettä ja lämmintä.
Minä en ainakaan ala joraamaan sadetanssia wigwamin pihalla joskus syyskuussa, kun on hallaa ja maa kuurassa, vaan juuri NYT!
Todella mahtava intiaanikesä. Jippii!
Lisää tämmöistä intiaanikesää. How how how jiiih aaa
Nyt on intiaanikesä. Läiske vaan kuuluu kun pannan paljaalla pusikossa.
Lisää tämmöistä.
Minä taas olen aivan KYPSÄ tähän kuumuuteen. Jos kesät alkaa olla tällaisia, niin ei ole kiva 💀 Vihaan.
Olipas ajattelematon ja typerä aloitus. Kannattaa tutkia, mitä ikävyyksiä tämä tuo mukanaan...
Ajattelematon aloitus. Luonnon monimuotoisuuden köyhtyminen koskee myös meitä ihmisiä; ruuantuotantoa, taloutta ja terveyttä. Eläinlajien kuoleminen sukupuuttoon vaikuttaa myös meihin ihmisiin, tutkipas termiä 'ravintoketju'. Lisäksi ääri-ilmiöt lisääntyy; myrskyt, tulvat, ehkä jopa vielä ankatammat talvet välillä, sekä yli 50 asteen lämpötilat kesällä. Pohjoiseen tulee myös lisääntyvissä määrin tänne kuulumattomia eläinlajeja. Pohjoisnavan jäät sulaa, jolloin merenpinta nousee hallitsemattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vielä ei tiedä tuleeko intiaanikesä.
Suomen oloissa intiaanikesä voisi tarkoittaa poikkeuksellisen lämmintä ajanjaksoa syys-lokakuussa ja sitä olisi edeltänyt tavanomaisen viileä ja sateinen syyssää.
Ap, sinuna menisin ilman viivettä tarkastamaan mitä termi "intiaanikesä" OIKEASTI tarkoittaa.
Tämä ei ole intiaanikesää, tämä on ihan vaan kesä.
Ihana intiaanikesä alkaa pian olla ohi. Ensi viikolla sää viilenee ja alkavat syyssateet.
Tervetuloa ilmastonmuutos, lämpimät kesät, lumettomat talvet.
Minua ei kiinnosta millääntavalla jotkut tulvat jossain, sulavat jäötiköt tai vastaavat, nouskoon merenpinta niin paljon että koko stadi jää veden alle.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka loppuu, kalat kuolee lämpimiin vesiin, sinilevä valtaa vesistöt, metsät palaa, pohjavedet painuu alemmas ja vähitellen loppuu. No pääasia että sinä olet tyytyväinen.
Joo nää hellehullut ei tosiaan osaa ajatella omaa napaansa pidemmälle.
Luonto voi huonosti, tulis ees vettä välillä että jaksais kasvaa 😔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo nää hellehullut ei tosiaan osaa ajatella omaa napaansa pidemmälle.
Luonto voi huonosti, tulis ees vettä välillä että jaksais kasvaa 😔
Jos minä tykkään helteistä, niin ajatteletko sinä, että se vaikuttaa säähän jotenkin negatiivisesti:)
Tai jos joku kauhistelee kuumuutta, sillä olisi positiivinen vaikutus kuumuuteen, tai lajien monimuotoisuuteen tai mihinkään:)
Heh heh heh heh heh heh.
Kävin kävelyllä ja näin janoon kuolleita siilejä ja pelkkää ruskeaa ruohoa. Jos meidän ilmasto muuttuu, niin kaikki muukin muuttuu. Vesipula on yksi suurimmista ongelmista kuumilla alueilla. Sitä vettä ei vain ehdi suodattumaan tarpeeksi. Kaikki pitää miettiä uudestaan.