Pojan luokkakaveri perhe pyysi meitä osallistumaan ruokakustannuksiin, kun poika menee heidän mökille en viikoksi!
Voi saakuli, kun alkoi juilia suonta otsassa, kun kuulin tästä häikäilemättömästä "ehdotuksesta". Meinasin kieltää poikaani lähtemästä tuolle mökille! Vieläkin sieppaa, kun ajattelen asiaa. Ottaa nyt rahaa teinin pienistä syömisistä! O tempore, o mores.
Kommentit (36)
Lapsenvahtina olosta pitäisi maksaa myös
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma? Kysy kuinka paljon ja iske summa kouraan. Kiitä että ottavat pojan mukaan ja huolehtivat hänestä. Minä maksaisin mukisematta mitä pyydetään, jos joku todella vahtisi ja hoitaisi lastani viikon. Halpa hinta viikon mökkilomasta kaverin kanssa. Älä ole pihi m#lkku lapsen ilon kustannuksella.
Mitä vahtimista ja hoitamista teinissä on? Ruokaa toki menee, sitä en epäile.
Mulla 2 fiksua teinityttöä. Ei ole vahtimista eikä hoitamista. Tykkäävät itse kokata ja välillä vahtivat naapurin muksuja kesätyönään. En tosiaan ymmärrä, mitä ihmeen hoitamista ja vahtimista on teineissä.
Perunoita pöytään, puuroa, näkkileipää ja piimää. Kerran viikossa grillimakkaraa, rantakalaa. Varhaiskaali on edullista ja terveellistä rouskutettavaa. Nuoret voi lähettää metsään poimimaan marjoja, vesille onkimaan soppakaloja, keräämään villiyrttejä pientareilta. Halvalla saa ruokittua nälkäisenkin suun!
Anna satku ja se on siinä. Kiittämätön paskiainen olet
Minä olen ruokkinut aina kaikki, rahaa pyytämättä ja ruokin vieläkin, vaikka ovat aikuisia. Naapureitakin pyydän joskus syömään, ihan ilmaiseksi :D
Ei ole valittamista, eikä kukaan ole multa koskaan mitään rahaa pyytänyt.
Rahaa laitoin kuitenkin aina lasten reissuille mukaan, eikä lapset koskaan nälkäänsä valitellut, päinvastoin
No mun yks teini poltti kannabista ja veti viinaa ja lääkkeitä ja sekoili oikeen urakalla. Kolme kertaa hain sairaalasta sekoilureissujen jälkeen. Viiltelti käsivarsiaan ja jalkojaan. Oli pakko tehdä lasu omasta lapsesta ja laitaa EHO:lle lopulta, kun mikään ei auttanut. Onneksi on jo terve aikuinen. Silti huoli elää minun sydämessä lopun elämääni tämän tytön kohdalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma? Kysy kuinka paljon ja iske summa kouraan. Kiitä että ottavat pojan mukaan ja huolehtivat hänestä. Minä maksaisin mukisematta mitä pyydetään, jos joku todella vahtisi ja hoitaisi lastani viikon. Halpa hinta viikon mökkilomasta kaverin kanssa. Älä ole pihi m#lkku lapsen ilon kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 2 fiksua teinityttöä. Ei ole vahtimista eikä hoitamista. Tykkäävät itse kokata ja välillä vahtivat naapurin muksuja kesätyönään. En tosiaan ymmärrä, mitä ihmeen hoitamista ja vahtimista on teineissä.
Mökkiolosuhteissa on kyllä iso vastuu. Eipä vieras välttämättä vaan lähde kotiinsa, jos siltä tuntuu. Ympäri vuorokauden, monta päivää tänä vastuu. Ihanneri juttu, kuin kotinurkissa pyöriminen.
Älä ota sekopääteiniä mökillesi. Normiteiniä ei tarvitse paapoa.
Mulla oli lasten kavereita mukana Ruotsin risteilyllä montakertaa. Tietenkin oletin, että maksavat ruoat mitä söimme. Ylimääräistä en ottanut. Oli siinä vastuu ihan koko ajan, vieraasta enempi kuin omista. Onneksi kaikki meni aina hyvin.
Moni muuttaa 16v jo omilleen opiskelujen takia. Vahtikaa te vaan niitä kakarateinejänne ihan rauhassa, mut normaalit pärjää ilman vahtimista.
Laita rasioissa omat eväät pojalle mukaan. Kotiruokaa. :)
Jaa, itse kyllä joka kerta tarjoudun laittamaan jotain ruokaa pojan mukaan (aamupala- ja iltapalatarvikkeita ja omat herkut vähintään), mutta välillä tulee kielto, ettei tarvitse mitään. Välillä nuoret käy itse kaupassa hakemassa mitä haluavat syödä (riippuu kaverin perheestä) ja silloin laitan rahaa mukaan, jolla maksaa osansa.
Vierailija kirjoitti:
yksinhuoltajana joskus pohdin, mitä vanhemmat ajattelivat, kun lapsi tuli viikonlopuksi meille ja koskaan ei edes kysytty, voisiko tuoda jotakin. pojalla pyöri 2-5 kaveria 1-2 vkl/kk meillä ja vain yksi toi ruokaa säännöllisesti. samaten tyttöystävä 4 vuotta joka vkl ja tiesi tarkkaan, kuinka tiukkaa meillä taloudellisesti oli. ymmärtäisin jos muilla olisi ollut tiukkaa.
Olisiko kannattanut pohtia myös sitä, miksi ruokit nuo kaikki lapset ja aina otit heidät kotiisi, jos oikeasti sinulla oli rahat tiukassa. Ei nyt kaikkea kannata laittaa toisten syyksi, jos itse ei osaa sanoa ei.
Vierailija kirjoitti:
No mun yks teini poltti kannabista ja veti viinaa ja lääkkeitä ja sekoili oikeen urakalla. Kolme kertaa hain sairaalasta sekoilureissujen jälkeen. Viiltelti käsivarsiaan ja jalkojaan. Oli pakko tehdä lasu omasta lapsesta ja laitaa EHO:lle lopulta, kun mikään ei auttanut. Onneksi on jo terve aikuinen. Silti huoli elää minun sydämessä lopun elämääni tämän tytön kohdalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sun teinin kasvatuksessa menikin pieleen ihan kaikki kerran tuollaiseen tilanteeseen päätyi. Katso peiliin.
Nykyaikaa! Kai pyytävät pensarahaakin?