Pojan luokkakaveri perhe pyysi meitä osallistumaan ruokakustannuksiin, kun poika menee heidän mökille en viikoksi!
Voi saakuli, kun alkoi juilia suonta otsassa, kun kuulin tästä häikäilemättömästä "ehdotuksesta". Meinasin kieltää poikaani lähtemästä tuolle mökille! Vieläkin sieppaa, kun ajattelen asiaa. Ottaa nyt rahaa teinin pienistä syömisistä! O tempore, o mores.
Kommentit (36)
Voivat olla vähävaraisia, mä laittaisin kyllä pyytämättä lapselle ruokaa mukaan.
Teinipoika syö kassillisen ruokaa päivässä. Ota niiden poika teille viikoksi, ja ruoki se, jos et voi omalles ruokarahaa antaa.
Tää ois pitäinyt laittaa toho lokkeiluketjuun, niin että miten lokkeilet lasten kavereitten kustannuksella.
Viikossa teidän jätkä syö ties kuinka paljon. On oikein maksaa ruuasta!
Mikä ongelma? Kysy kuinka paljon ja iske summa kouraan. Kiitä että ottavat pojan mukaan ja huolehtivat hänestä. Minä maksaisin mukisematta mitä pyydetään, jos joku todella vahtisi ja hoitaisi lastani viikon. Halpa hinta viikon mökkilomasta kaverin kanssa. Älä ole pihi m#lkku lapsen ilon kustannuksella.
Hehheh, teinipojan mökkiruoat - provohan tää. Mut viestin reaktio osuu kyllä naulan kantaan - ’o tempora, o mores’. Tällaisia ihmisiä maailmassa kuitenkin on ja sellaisen kohdatessaan saa kyllä aina hämmästellä.
Ainakin satasen voisit maksaa, että ottavat pojan mukaan.
Mun lapset on teinejä ja mökkeilleet kavereiden vanhempien mökeillä ja vastaavasti kavereita on ollut meillä.
Rahasta tai ruokakasseista ei ole tarvinnut kenenkään kanssa keskustella.
Teinejen mukana on aina tullut ja mennyt isot kassit ruokia ja välillä on rahaakin liikkunut.
Kaikilla on ollut kivaa ja fiksujen teinien kanssa lomailu on ollut hauskaa.
En kyllä itse viitsisi pyytää rahaa jos itse /lapseni kutsuu kaverinsa mökillemme. Mutta ymmärrän kyllä hyvin, että voi olla niin tiukkaa että täytyy pyytää ruokarahaa.
Vierailija kirjoitti:
Voivat olla vähävaraisia, mä laittaisin kyllä pyytämättä lapselle ruokaa mukaan.
Vähävaraiset ei kuule mökkeile.
No en ymmärrä niitä, jotka ei edes koskaan ehdota, että voisivat maksaa jotakin siitä, että otetaan toisten lapsi mukaan pidemmäksi aikaa. Luulis olevan itsestäänselvyys, että jotenkin osallistuu kuluihin. Tietysti sitten hyvä, jos homma toimii vastavuoroisesti.
Paljonko teini oikeasti syö viikossa? Ja mitä? Kelpaako
makaronilaatikko ja grillimakkara esim?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähävaraiset ei kuule mökkeile.
Niin, maksaahan ne bensatkin jo jotakin.
Syöhän tuollainen olio aivan älyttömästi!
Minun teinini kaveri lähes asui meillä. Koskaan ei tullut edes mieleen pyytää mitään rahaa. Jos tilattiin pizzat, niin molemmat saivat valita mieleisensä. Kauppaan kun lähdin niin kysyin molemmilta mitä haluavat. Möksällä ruoka ja muu viihde tasapuolisesti molemmille. Kaikilla oli kivaa ja välit edelleenkin hyvät ja kunnioittavat. Tämä kesti n. Ala-asteelta (4.lk) ihan tuonne 18v. saakka.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma? Kysy kuinka paljon ja iske summa kouraan. Kiitä että ottavat pojan mukaan ja huolehtivat hänestä. Minä maksaisin mukisematta mitä pyydetään, jos joku todella vahtisi ja hoitaisi lastani viikon. Halpa hinta viikon mökkilomasta kaverin kanssa. Älä ole pihi m#lkku lapsen ilon kustannuksella.
Ilman muuta osallistuttava.
yksinhuoltajana joskus pohdin, mitä vanhemmat ajattelivat, kun lapsi tuli viikonlopuksi meille ja koskaan ei edes kysytty, voisiko tuoda jotakin. pojalla pyöri 2-5 kaveria 1-2 vkl/kk meillä ja vain yksi toi ruokaa säännöllisesti. samaten tyttöystävä 4 vuotta joka vkl ja tiesi tarkkaan, kuinka tiukkaa meillä taloudellisesti oli. ymmärtäisin jos muilla olisi ollut tiukkaa.
Huono