Ajatus, että mies elättäisi naisen, on seksistinen
Niinh.
Kommentit (10)
Urbaani legenda. Yleensä ne miehet on niitä mihinkään osallistumattomia syöttöporsaita.
Niin on. Olisi äärimmäisen noloa olla jonkun elätettävänä, kyllä jokaisen tulee itse leipänsä tienata. Koskee ihmisiä, sukupuoliahan ei nykyään varsinaisesti edes ole
Yleensähän tuota ajatusta pidetään suht normina, eli että jos mies elättää naisen, se on ikään kuin normaalia (maailmalla varsinkin, ei niin paljon Suomessa tai muissa pohjoismaissa, kuten tiedämme). Ja jos nainen elättääkin itsensä tai saati miehensä, siihen voidaan antaa aplodeja ja ylistää häntä.
Ihan hyvä huomio minusta, että asia ei ole edelleenkään asenteiden tasolla täysin neutraali tai tasa-arvoinen (etenkään siis muualla maailmassa).
Ap
Suomessa käsittääkseeni ketään ei tarvitse elättää koska yhteiskunta elättää jos ei käy töissä.
Ennen vanhaan tehtiin niin, koska osalla ollut vaikeaa, naisten asemakaan ei ollut kovin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Urbaani legenda. Yleensä ne miehet on niitä mihinkään osallistumattomia syöttöporsaita.
Lokkipojat on taitavia esittämään reppanaa ja loisimaan.
Mutta kun miehet haluaa elättää naisia. Ne haluaa maksaa kaiken. Ei sille voi mitään. Tai siis minun miehistä ei ole yksikään halunnut osallistua edes omiin kuluihinsa, mutta palstan miehet haluaa naisensa kotiin ja maksaa kaiken.
Kyllä minua kutsutaan hulluksi ja köyhäksi ulkomailla kun elän yksin ja elätän itseni vaatimattomasti.
Eikä sekään riitä että olisi poikaystävä vaan pitäisi olla poikaystävä tai vielä parempi sulhanen joka elättää. Sitten olisi hyvä täällä kategoriassa.
Bongasin tämän ajatuksen eräästä You tube videosta, joissa eräs mainio brittiläinen komiikantekijä parodioi Harrya ja Meghania :D
Tuo kommentti oli prinssi Harryn suusta.
Ap