Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trikoomammasta klassiseksi ranskalaistyyliseksi kaunottareksi? Kaikki vinkit kehiin!

Vierailija
17.07.2021 |

Lähtötilanne on lievästi ylipainoinen 35-vuotias, lyhyenläntä kahden lapsen äiti. Maantienharmaat, kuivat, puolipitkät hiukset aina homssuisena äitinutturalla. Vaatteet Prisman halpiksia, parempaan pukeutumiseen löytyy muutama kotimainen Guuguugäägääbuubuu trikootunika. Meikkaan harvoin. Ihonhoitoon kuuluu vesipesu ja saippua. Kynnet leikkaan kun muistan. Suihkussa käyn sentään joka päivä. Ei koruja, silmälasit ja urheilukello kyllä löytyy.

Nyt olen saanut elämäntaparemontin käyntiin ja painoa putoamaan sen verran, että vaatekaapin uudistaminen on ajankohtaista. Ihailen eniten sellaista eleettömän tyylikästä, klassisen huoliteltua mutta myös rentoa tyyliä. Ei siis mikään instabeibelook mielessä vaan enemmän ranskalaisen naisen tyyli. Oikeasti lähtötilanne ei ole aivan toivoton, koska en ole täysi suohirviö kaiken mammauden alla.

Miten tällaista makeoveria lähtisi toteuttamaan? Mitä ostaa vaatekaappiin? Meikit? Kauneudenhoito? Entä korujen käyttö? Millaisia kenkiä suomiranskattaret käyttävät? Miten näistä hiuksista saa siistit ja sileät? Apuaaaa??

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi jonkun linkkaama pinterest-taulu oli mahtava! Kunpa osais jotenkin pukeutua noin. Ei luulisi olevan vaikeaa mutta jostain syystä se tuntuu olevan.

Mikä taulu?

https://fi.pinterest.com/heikkilakaisam/klassinen-tyyli/

Tämä. Ei siis kirjaimellisesti taulu :D

Noissakin suurin syy siihen, miksi nuo vaatteet näyttävät hyvältä on se, että ne on todella hoikan naisen päällä.

Niin, hoikuus lienee paras asuste:) Mutta Isabelle ja Ines eivät ole nuoria, mikä on hienoa. Tyyli ei katso ikää.

Vierailija
122/150 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, kaikki nuo linkatut tyyli-ikonit ovat todella laihoja. Se on siis avainsana.

Laihuus ja tupakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi jonkun linkkaama pinterest-taulu oli mahtava! Kunpa osais jotenkin pukeutua noin. Ei luulisi olevan vaikeaa mutta jostain syystä se tuntuu olevan.

Mikä taulu?

Näistä esitellyistä asuista osa on mielestäni melkein pissistyylisiä, sori. Eivät vain näytä hyviltä. Selkeys puuttuu.

.  

Jos itseeni vertaan niin suurin ero on, että noissa on käytetty todella paljon asusteita.

Vierailija
124/150 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin - sanon sua melkein puolta nuorempana naisena sellasen tosiasian, että sä et saa sun suomalaisia romuluugeenejä muutettua ranskattaren siroksi elegantiksi luustoksi. Alipaino ei suomalaista naista imartele laisinkaan - päinvastoin. Susta tulee entistä romuluisemman ja kömpelön näköinen. Suomalainen nainen näyttää alipainosena/laihana aivan tran*ulta. Ja se on kylmä tosiasia. Täytyy pelata niillä kortilla, jotka olet saanut. Ole ylpeä siitä, että meillä on toisaalta jotain mitä niillä ranskattarilla ei ole - isot rinnat ja leveä lantio. Pieni nenä. Ja pituutta. Pehmeämmät kasvonpiirteet. Vaaleat silmät ja kalpea iho.

Ketjun järkevin puheenvuoro. En mä ainakaan edes jaksaisi pitää yllä tuota ranskalaisen naisen ”huoletonta” lookkia, tuntuu vaativan paljon aikaa ja miettimistä ja efforttia. On niin paljon muutakin kiinnostavampaa tekemistä. Ja mitä sillä saavuttaisi? Näyttäisi konservatiiviselta wannabe-pariisittarelta, mutta ei oikeastaan kuitenkaan. Nothing gained.

No ei se sitten vie enää paljon aikaa, kun homma on kasassa. Ranskalainen ei käytä paljon meikkiä ja hiuksetkin saavat olla epäsiistillä ponnarilla. Vaatteet ovat yksinkertaiset ja kun se kapselivaatekaappi on kasattu, voi melkein kaikkea yhdistellä kaiken kanssa miettimättä sopiiko ne yhteen. Yhtä nopeasti ne kivat vaatteet ottaa kaapista kuin ne kämäset leggarit ja hupparin.

Kun vaatteet ovat laadukkaita ja ajattomia, ei niitä tarvitse ostaa joka vuosi uusia. Mä en harrasta shoppailua ja mulla on vuosikausia vanhoja vaatteita käytössä, jotka näyttävät yhtä hyviltä. Villakangastakin taisin ostaa vuonna 2009 ja olen käyttänyt sitä joka talvi.

Ranskalaisilla ja englantilaisilla on aina jokin osa asusta räätälöityä. Ei nyt välttämättä oikeasti räätälillä tehtyä, mutta esim. hyvin istuva takki tai bleiseri laadukkaasta materiaalista yhdistettynä farkkuihin ja t-paitaan antaa jo huolitellumman mielikuvan. Kalliit nahkakengät tai -laukku ajaa saman asian.

Vierailija
125/150 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskattaret eivät pienirintaisina käytä rintaliivejä?

Käyttävät todellakin. Niissä ei vaan ole silloin kaaritukia tai isoja kuppeja.

Ranskalaisissa tavarataloissa on isot alusvaateosastot.

Vierailija
126/150 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä taulu?

Näistä esitellyistä asuista osa on mielestäni melkein pissistyylisiä, sori. Eivät vain näytä hyviltä. Selkeys puuttuu.

.  

Jos itseeni vertaan niin suurin ero on, että noissa on käytetty todella paljon asusteita.

Juuri niin. Coco Chanelhan sanoi siihen malliin, että pukeutuessaan pitää viimeinen silaus tehdä ottamalla jotakin pois. Nämä asut sen sijaan ovat tilpehööriä täynnä.

Vierailija
127/150 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisienne kirjoitti:

Tupakka on ranskattarien aamiainen. Ja siis tämä on faktaa. Mikäs siinä.

Ai nyt rupesi tekemään mieli croisantteja.

Vierailija
128/150 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset ovat oikeasti siroja. Englantilaisistakin näkee heti, kenellä löytyy ranskalaisia sukujuuria. Sielläpäin monella on.

Vierailija
129/150 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari valkoista kauluspaitaa, pari villaneuletta (esim harmaa ja musta), siniset farkut, mustat housut, rento bleiseri,nahkaiset nilkkurit. Noilla pääset alkuun.

Vierailija
130/150 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä taulu?

.  

Samaa mieltä. Liikaa muovikoruja ja asusteita. Materiaalit myös osassa halvan oloisia. Mutta osa jo vähän sinne päin.

Vierailija
131/150 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen suuresti myös toimittaja-kirjailija Anne Fuldan tyyliä.

Hakusanoilla Anne Fulda style. Hän on 58-vuotias.

Vierailija
132/150 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suosikkini ovat juuri Audreyn casual-lookit. Kannattaa googlettaa "Audrey Hepburn casual outfits". Minimalistisen chic 👌

Vierailija
133/150 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin joku aika sitten aloin metsästää ranskalaista tyyliä ja löysin pinterestistä itseäni kiinnostavan tyyli-ikonin, Jeanne Damas - nimisen ranskattaren.

Sitten vain tallensin pinterestissä kuvia hänen asuistaan, joista pidin ja aloin metsästää samankaltaisia esim zalandolta. Ja tässä nimenomaan sellaisia asuja, joissa tiedän itse viihtyväni ja myös Suomen olot huomioiden. Kunnolliset talvikengät ja pipot ym voi kuitenkin hankkia myös laadukkaina ja tyylikkäinä. Aloitin myös tyylinetsinnän matalalla kynnyksellä perusvaatteita, esim T-paidoista ja sitten vasta olen siirtynyt paitapuseroihin ja mekkoihin, joita ennen en juuri pitänyt.

Tyyli-inspiraatioksi voi tietenkin valita kenet vain, mutta itse tykästyin Jeanne Damasiin, vaikka tiedänkin hänen olevan eräänlainen brändi ja tietyn vaatemerkin keulakuva. Tämä on kuitenkin toiminut minulla ja huomaan, että alan pikkuhiljaa oppia pukeutumaan itseäni imartelevasti ja niin, että myös viihdyn tyylissäni.

Vierailija
134/150 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan pysyä tylsänä trikoomammana. Ei ne kauniit klassiset vaatteet auta kun naama ihan järkyttävä.

Mikään meikkivoide ei enää passaa, vielä 5v sitten pystyi käyttämään mitä vaan ja ihosta tuli kaunis, sileä ja heleä.

Nyt ikää 40v ja meikkivoide ei levity nätisti vaan jää ruskeaksi mössöksi joka oikein korostaa ihohuokosia, juonteita ja kirjavaa ihoa.

Vierailija
135/150 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletteko olleet tyylikkäitä? Mä olin eilen oikein chic mutta tänään lähdin vaan collariasussa kauppaan

Vierailija
136/150 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oletteko olleet tyylikkäitä? Mä olin eilen oikein chic mutta tänään lähdin vaan collariasussa kauppaan

Olen aina kohtuullisen tyylikäs. Salaisuus tähän on hämmentävän pieni vaatekaappi (kolme alaosaa, neljä yläosaa, kaksi takkia, kaikki tyylikkäitä). Ainoat rennommat vaatteeni ovat niin rentoja, että niillä ei kehtaa lähteä ovesta ulos (kotivaatteet eli pyjamat) tai urheiluvaatteita, jotka kelpaavat vain lenkkipolulle. Vielä kun saisin tähän sellaisen huolettomat Pariisivibat niin olisin tyytyväinen.

Vierailija
137/150 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä mainittu jo merkeistä Filippa K, joka on minunkin suosikkini. Ruotsalaisella Asket-merkillä on joitain laadukkaita perusvaatteita, vaatekaapin kulmakivet, kuten hyvälaatuinen valkoinen t-paita ja kauluspaita. Aloittaisin niistä.

Ikävä kyllä totesin taas kesän Suomi-kiertueen päätteeksi, että suomalainen vaatedesign on jotenkin outoa ja usein muodotonta. Ruotsalaiset tekevät klassisen tyylikästä.

Vierailija
138/150 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellä mainittu jo merkeistä Filippa K, joka on minunkin suosikkini. Ruotsalaisella Asket-merkillä on joitain laadukkaita perusvaatteita, vaatekaapin kulmakivet, kuten hyvälaatuinen valkoinen t-paita ja kauluspaita. Aloittaisin niistä.

Ikävä kyllä totesin taas kesän Suomi-kiertueen päätteeksi, että suomalainen vaatedesign on jotenkin outoa ja usein muodotonta. Ruotsalaiset tekevät klassisen tyylikästä.

Omaan silmääni suomidesign on liian tätimäistä (liikaa telttamaisia mekkoja ja liikaa tunikoita). Ja ne lasten trikoopipo- kuosit 🤮

Ja värit musta, harmaa, valkea ja beige, ja jos on väriä niin ne on ihan hirveitä kuoseja.

Etsin siis vaatteeni muualta kuin Suomesta vaikka suomalaista (pienyrittäjät) tukisinkin mieluiten

Vierailija
139/150 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko täältä vinkkejä, miten estää hikitahrat paidoissa? Olen aina hikoillut paljon ja paitojen kainalot näyttävätkin siltä. Vaikea olla tyylikäs ranskatar kun hiki on jättänyt lähtemättömät tahrat vaatteisiin..

Ei ole auttanut edes apteekin deodorantit. Jotain paidansuojalappuja näin prismassa, mutta varmaan ne jostain valkoisesta t-paidasta näkyvät läpi?

Vierailija
140/150 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä näyttää klassinen ranskalainen kaunotar?

Yhteistä heille on naistensa painoa vahtivat ja siitä huomauttavat miehet. Ystäväperheen monsieur nipistää säännöllisesti vaimoaan vyötäisiltä painontarkkailutarkoituksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän