Jungle Juice Bar ja yritysidean kopioiminen
Fagerström jättäytyi perustamansa yrityksensä toimitusjohtajan pestistä viime vuonna. Hän myös myi osan yrityksestään pääomasijoittajalle, jonka myötä yrityksen velat saatiin kuitattua. Yrityskaupasta jäi myös jotain omaan käteen.
– Vähän vaikeaa määritellä, tuliko siitä rikkaaksi, mutta kyllä siitä nyt vähän sai itselleen. Kyllä siinä tapahtui muutosta elintasossa. Olimme ottaneet alkuvuosina niin paljon henkilökohtaista lainaa.
– Oli ihana tunne, kun pääsi kaikista veloista vois.
Kommentit (17)
Myöhemmin hän lähti opiskelemaan tradenomikouluun yrittäjälinjalle, koska tiesi haluavansa yrittäjäksi. Fagerströmillä oli koulussa useita ideoita, joita hän pohti mahdollisiksi yrityksiksi. Lopulta uusi matka muutti kaiken.
– Mentiin 2009 miehen kanssa Balille Singaporen lentokentän kautta. Minulla oli siinä vaiheessa vuosi koulua jäljellä. Näin lentokentällä jo kaukaa samaisen mehubaarin, jonka olin nähnyt Dubaissa ja tajusin, että tämä se on! Siitä tiesin, että tämän minä teen Suomeen.
– 2011 saatiin eka paikka auki. Mies lähti siihen mukaan ja hän auttoi tosi paljon. Vedettiin tätä kimpassa.
Dubain Jungle Juice Barilta kopioitiin myös nimi?
Niin? Suomessa ei ollut yhtään tuollaista ja perustivat ensimmäisen lentokentälle. Jos tällaisia hurjapäitä olisi Suomessa enemmän, tämä olisi aika erilainen maa.
Vierailija kirjoitti:
Nimeä muutettiin vähän niin ei tarvitse maksaa Franchisingista.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Suomessa ei ollut yhtään tuollaista ja perustivat ensimmäisen lentokentälle. Jos tällaisia hurjapäitä olisi Suomessa enemmän, tämä olisi aika erilainen maa.
Nyt äkkiä pystyyn Taco Gong, McRonalds tai Kouvola Fried Chicken.
Vierailija kirjoitti:
"Näin lentokentällä jo kaukaa samaisen mehubaarin, jonka olin nähnyt Dubaissa ja tajusin, että tämä se on! Siitä tiesin, että tämän minä teen Suomeen".
en nyt ymmärrä mitä kopiointia tuossa on.
maailma on täynnä ravintoloita ja kahviloita, jotka ottavat ideoita muista ravintoloista, ihan noin esimerkiksi.
Eli Suomessa ei saisi tehdä smoothieita, koska niitä on tehty jossain muualla ensin?
Vai pitäisikö suomalaisten maksaa ulkomaalaisille ketjuille franchise-maksua, koska syyt?
McRolands👍pizza Huttu olis kans kiva. K-Target, Citykanimarket, SuppilautaWay, Kottero Pizza, Husuburger. Eiku firmoja perustamaan.
Fagerström on älöttävä ja vastenmielinen huijari. Hienoa, ettei ainakaan rikastunut fruktoosipaskaideallaan. Kohdellut kuulemma työntekijöitään p*skasti.
Vierailija kirjoitti:
Värit ovat kanssa samat
Vierailija kirjoitti:
Fagerström on älöttävä ja vastenmielinen huijari. Hienoa, ettei ainakaan rikastunut fruktoosipaskaideallaan. Kohdellut kuulemma työntekijöitään p*skasti.
Velat sai kuitenkin maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Värit ovat kanssa samat
Sattumaa
Mites otsikko ja teksti liittyi toisiinsa tai mihinkään muuhunkaan?
Avauksia tehdessä voisi muistaa että kaikki ei ole just hetki sitten lukeneet täsmälleen samoja uutisia tai tekstejä kuin sinä.