Miksi lappia hehkutetaan. Kertokaa mitä hienoa siellä on ja miksi siellä pitäisi käydä?
En ole ikinä käynyt, mutta mitä oon kuvia nähnyt niin ei se nyt niin hienoa ole. Kertokaa mikä se on ”se juttu” lapissa ja miksi siellä pitäisi käydä.
Kommentit (17)
Kävin viime talvena ensimmäisen kerran, kun etelään oli niin hankalaa päästä. Ajoin moottorikelkalla, käytiin husky- ja porosafarilla, laskin Suomen pisimmässä pulkkamäessä, skimbattiin ja asuttiin yksi yö lumi-iglussa, josta oli hienoa katsella revontulia.
Makuasia. Ei sinun tarvitse innostua.
Itse oon tykännyt ruskaretkistä kun luonto on uskomattoman kaunis eikä todellakaan ole hyttysiä eikä vielä kylmää kuitenkaan, lenkkareilla pärjää. Tähtitaivas on sanoinkuvaamaton. Tykkään ulkoilla ja siellä tulee todella paljon liikuttua kun lähtee tunturiin tarpomaan. Kaunista katsella tunturin laella kauas.
Mutta ei siinä nyt mitään sen ihmeellisempää ole. Kyllä sukellusreissut maailmalla ovat olleet antoisampia kokemuksia, mutta en halua kokea vain yhtä lajia vaan nautin monenlaisista kohteista.
Yhtään hyttystä en ole nähnyt. Tosin olen käynyt vain talvella.
Kaamosaika on ihanan eksoottista - päivälläkin hämärää.
Paras kaikesta: Hiljaisuus ja rauha. - Eikä ole pakko tavata ketään :D
Ei niin vit tu mitään.
T. Rovaniemellä syntynyt ja kairat kolunnut
Saariselkä 💚
Matkailija kirjoitti:
Kävin viime talvena ensimmäisen kerran, kun etelään oli niin hankalaa päästä. Ajoin moottorikelkalla, käytiin husky- ja porosafarilla, laskin Suomen pisimmässä pulkkamäessä, skimbattiin ja asuttiin yksi yö lumi-iglussa, josta oli hienoa katsella revontulia.
En ole koskaan käynyt Kuopiota pohjoisempana, mutta kiinnostaisi kyllä käydä. Eniten kiinnostaa luonto, vaellusreitit, tunturit, ruska, revontulet. Porojakin olisi kiva nähdä luonnossa. Työkaverini käy Lapissa patikoimassa jokaisella lomallaan ja on kertonut retkistään kaikenlaista kiehtovaa.
Istun parhaillani kotini rappusilla pohjoisessa. Ihanan raikas ilma; ei mitään karseaa hellettä. Tuuli puhaltelee hyttyset pois. Aamulla satoi; ei tarvitse tänään pihakukkia kastella ja sade myös ouhdisti ilman siitepölyistä.
Kohta pyöräilen sillan yli kauppaan ja käyn myös tutustumassa uuteen kesäkahvilaan. Iltasella ajamme satamaan ja käymme järvellä uistattelemassa.
Onneksi kaikki ei tykkää käydä siellä, on sitten meillä muilla rauhallisempaa.
Siellä voi nauttia kauniista maisemista, ulkoilla ja olla vaan tekemättä mitään. Revontulet ruska-aikaan on hienot, harvoin niitä täällä etelässä näkyy.
Luontoihmiselle Lappi on mieluinen paikka.
Eksoottiset lappalaiset asuvat kodassa ja tanssivat sadetanssejaan. Se on nähtävä!
Eihän sinne ole pakko kenenkään lähteä.
Ne jotka tykkää menevät yhä uudestaan ja uudestaan.
En ole ikinä käynyt, mutta jotkut asiat on sellaisia että tietää jo käymättäkin tykkääkö vai ei. Lappi on sellainen. En tykkää. Saman tiesin jo etukäteen Thaimaasta, mutta kun tutut jatkuvasti hehkuttivat sitä ja vakuuttelivat että kyllä tykkään jos vaan käyn, niin lähdin sitten kerran heidän mukaansa. Vain todetakseni että se oli juuri niin kamala kuin olen kuvitellutkin. Tai itse asiassa vielä pahempi. Mutta tulipa käytyä.
Kilpisjärveltä kun vaellat Haltiatunturille, niin on ne maisemat ihan vähäsen erilaiset kuin Etelä-Suomessa..........ja vähemmän ihmisiäkin
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käynyt, mutta jotkut asiat on sellaisia että tietää jo käymättäkin tykkääkö vai ei. Lappi on sellainen. En tykkää. Saman tiesin jo etukäteen Thaimaasta, mutta kun tutut jatkuvasti hehkuttivat sitä ja vakuuttelivat että kyllä tykkään jos vaan käyn, niin lähdin sitten kerran heidän mukaansa. Vain todetakseni että se oli juuri niin kamala kuin olen kuvitellutkin. Tai itse asiassa vielä pahempi. Mutta tulipa käytyä.
Kannattaa pysyä kotona.
Mäkiä ja metsää. Niitähän ei muualla ole.
Ei siellä mitään ole. Hyttysiä ja ilkeitä ihmisiä.