Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä sairaalloinen lihavuus johtuu?

Vierailija
22.07.2014 |

oon miettinyt, minkä takia jotkut ihmiset joutuu noihin reilusti kolmenumeroisiin painoihin. onko jotain lapsuuden oloista johtuvaa turvattomuutta, jota yritetään paikata syömällä vai onko syömisten säätelyjärjestelmä ehkä synnynäisesti jotenkin puutteellinen? kun tuntuu, että itsekin syön joka viikko ja lähes joka päivä jotain epäterveellistä, ja silti olen normaalpainoinen. en hoikka, mutta normaalipainon rajoissa. syön kyllä epäterveellisiä ruokia, mutta mulla on ikään kuin jokin säätely, että milloin pitää ehdottomasti lopettaa ja jolloin syöminen ei ole enää kivaa. onkohan se jotain hormonitoimintaa tai mitä lie, mikä ei sitten ilmeisesti toimi sairaalloisesti ylipainoisilla.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että kyse on varmaan "lohtusyömisestä" eli joku paha asia menneisyydessä tai tulevaisuudessa tai sit vaan ruoka maittaa

Vierailija
2/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensyönti on kuin alkoholismi. Alkoholisti paranee, kun lopettaa juomisen kokonaan, mutta ylensyöjä ei voi lopettaa syömistä kokonaan, koska jossain vaiheessa kuolee nälkään. Sellainen pieni ongelma tuon ruuan kanssa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:15"]

Ylensyönti on kuin alkoholismi. Alkoholisti paranee, kun lopettaa juomisen kokonaan, mutta ylensyöjä ei voi lopettaa syömistä kokonaan, koska jossain vaiheessa kuolee nälkään. Sellainen pieni ongelma tuon ruuan kanssa..

[/quote]

sittenhän ruoasta pitää ikään kuin tulla humalaan?

Vierailija
4/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pcos, hormonit sekasin:(

Vierailija
5/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

130 kg. Lähes jatkuva nälkä. Todella inhottavaa! Haluaisin olla normaali. Syön paljon proteiinia, ei pidä nälkää kuin reilun tunnin.

Vierailija
6/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:16"]

sittenhän ruoasta pitää ikään kuin tulla humalaan?

[/quote]

Niinhän siitä tavallaan tuleekin, ahmijat saavat (hetkeksi) euforisen olotilan. Ja sitten seuraa krapula.

Vierailija
7/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ongelmana a) lääkitys, joka nostaa painoa, b) kivut ja  c) liikkumisvaikeudet. Syön enemmän kuin mitä pystyn kuluttamaan, eli annoskoot ovat liian isoja. Lisäksi minulla on uniongelmia ja kovaa väsymystä, mm. lääkkeistä ja kivuista johtuen. Väsyneenä ja kipuisena tekee helposti mieli syödä ihan mitä vaan, että saisi olon edes hetkeksi erilaiseksi ja pysyisi hereillä. Ihan hirveätä. :/

Vierailija
8/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siitä tavallaan tuleekin, ahmijat saavat (hetkeksi) euforisen olotilan. Ja sitten seuraa krapula.

[/quote]

tuota euforista olotilaa ei kyllä tule ainakaan voimakkaana minulle, joten tuossa taitaa olla jokin ero "normisyöjiin" verrattuna.

Vierailija
9/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on sairalloisen lihava. Syynä tähän ovat ainakin:

- lapsena opitut ruokailutottumukset. Nyt aikuisena hän tuputtaa lapselleni aina ja ihan kauheasti herkkua. Leipoo paljon, nauttii ruuanlaitosta.
- hienotunteisuus. Ei kehtaa kieltäytyä, kun tarjotaan. Ottaa aina kaikkia laatuja juhlissa jne.
- lapsuuden traumat
- yksinäisyys

En tietenkään voi varmaksi tietää, enkä tiedä kaikkea, mutta noita epäilen ainakin syiksi.

Vierailija
10/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu näitä jokapäiväisiä läskialoituksia

Vierailija
11/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suvussa on eräs sairaalloisen ylipainoinen nainen. On ollut todella lihava aina, siis syntyikin (sektiolla) yli viisikiloisena. Uskon että hänellä on jotain perustavanlaatuista ongelmaa kropan toiminnassa. Söi lapsena mielestäni ihan samoin kuin me muut mutta silti oli jo silloin huomattavan pyöreä. Muut hänen perheessään ovat hoikkia/normaalipainoisia.

Vierailija
12/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuus: ei säästelty kermaa ja voita ruuanlaitossa ja leivottiin paljon. Herkuilla palkittiin.

Aikuisena syön suruuni ja lohdutukseksi. Minulla ei ole mitään säätelyä vaan kerralla voin hyvin syödä 2x200g keksejä ihan vaan välipalaksi. Ja jos ruoka on hyvää, mätän sitä niin kauan, että tulee paha olo. Jos pitä ratkaista jokin ongelma, esim. töissä, niin ensin pitää syödä jotain. Ja muutenkin syön välipalaksi leipiä ihan vain jotain tehdäkseni.

Vierailija
13/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus, unettomuus, lapsuuden kiusaamistraumat, yliliikkuvien nivelien aiheuttama liikkumarajoitteisuus (lievä, vaikutti lapsena enemmän kuin nyt), kilpirauhasen toimintahäiriöt sekoittaa ruoansulatuksen kokoajan. Mitä näitä nyt on. Lapsena tuli suruun syötyä, nykyään syön sopivasti suhteutettuna painooni, 2500 kcal painoa 155kg, mutta kilpirauhasen takia veto poissa ja ruoansulatus hidas kuin mikä. Painoa olen tiputettua saanut 2kg\kuukausi tahdissa, joka on sopiva minulle.

Vierailija
14/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:38"]

Masennus, unettomuus, lapsuuden kiusaamistraumat, yliliikkuvien nivelien aiheuttama liikkumarajoitteisuus (lievä, vaikutti lapsena enemmän kuin nyt), kilpirauhasen toimintahäiriöt sekoittaa ruoansulatuksen kokoajan. Mitä näitä nyt on. Lapsena tuli suruun syötyä, nykyään syön sopivasti suhteutettuna painooni, 2500 kcal painoa 155kg, mutta kilpirauhasen takia veto poissa ja ruoansulatus hidas kuin mikä. Painoa olen tiputettua saanut 2kg\kuukausi tahdissa, joka on sopiva minulle.

[/quote]

hui, ei kuulosta helpolta yhtälöltä. nostan hattua että pudotat painoa!

Vierailija
15/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet jotka nostavat painoa. Minulla on yhteensä kahdeksan eri painoa nostavaa lääkettä päivittäisessä käytössä perussairauksieni vuoksi. Lääketiede on muuten voimaton edellämainittujen sairauksien kanssa eli lääkitykset (ja ylipaino) jatkuvat.

Olen myös yrittänyt laihduttaa yli kymmenen vuotta ja nykyinen energiantarpeeni on todella pieni. Lihon jo 1200 kilokalorista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä