Saan 1500€/ kk käteen ansiosidonnaista
Olen siis työtön vielä 450 päivää, yhteensä 500 päivää. Olen siis ANSAINNUT nuo rahat kuten niiden nimikin sanoo ANSIOsidonnainen päiväraha.
Kysyttävää?
Kommentit (17)
mukavat rahat :) itse saan 1300e kuussa kunhan muutaman kuukauden päästä alkaa työttömyys.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:08"]mukavat rahat :) itse saan 1300e kuussa kunhan muutaman kuukauden päästä alkaa työttömyys.
[/quote]
Miten osasit laskea tulevan päivärahan?
Ok, entä jos et työllisty? Mä saan töissä brutto 5200 per kl
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:08"]mukavat rahat :) itse saan 1300e kuussa kunhan muutaman kuukauden päästä alkaa työttömyys.
[/quote]
http://www.tyj.fi/fin/ansiopaivaraha/paivarahalaskuri/
Miten osasit laskea tulevan päivärahan?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:15"]
Ok, entä jos et työllisty? Mä saan töissä brutto 5200 per kl
[/quote]
Työllistyn mä. Kyllä töitä saa jos haluaa. :)
Pääsetkö sitten vanhuuseläkkeelle?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:30"]
Kertyykö eläke?
[/quote]
En aio olla enää täällä maailmassa eläkeikäisenä, yli 65v.
500 euroa peruspäivärahaa - reilua arvottaa työttömät eri rahan arvoiseksi? Not!! yhteiskunta maksaa kuitenkin ansiosidonnaisestakin melkein koko osan - pois ansiosidonnaiset tai peruspäivärahan roima korotus!!!!!
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:40"]
500 euroa peruspäivärahaa - reilua arvottaa työttömät eri rahan arvoiseksi? Not!! yhteiskunta maksaa kuitenkin ansiosidonnaisestakin melkein koko osan - pois ansiosidonnaiset tai peruspäivärahan roima korotus!!!!!
[/quote]
Ei ei ei näin. Kyllä kaikki pystyy saamaan ANSIOsidonnaista jos vaan on ASNAINNUT sen, eli siis ollut töissä josta maksetaan palkkaa. Vetämätön rupusakki joka ei ole ollut koskaan töissä ei ANSAITSE sitä.
Niiiiiin, paitsi että se ansio-sana viittaa ansioihin joita on saanut työssäollessaan, siis palkkatuloihin, ei siihen onko ns ansainnut saada sen rahan.
3 kuukautta "lomailtu" ansaituilla tuilla, 1449€/kk kun laskivat viimeisten 6kk tulojen mukaan. Harmi, sillä v 2012 tulojen mukaan olisin saanut 1900€/kk. No, en valita - kotona on ihana olla!
Ansiosidonnainen eli sidoksissa ansioihin. Ei niitä kukaan ole ansainnut vaan se on etu joka on joskus taisteltu. Se rasittaa yhteisöä ja passivoittaa yksilöä paljon enemän kuin peruspäiväraha.
Katkerat vinkuu, ku ite eivät saa kun peruspäivärahan...
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:58"]
Ei niitä kukaan ole ansainnut vaan ...
[/quote]
Kyllä minä ja moni muukin on ansainnut.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:58"]
Ansiosidonnainen eli sidoksissa ansioihin. Ei niitä kukaan ole ansainnut vaan se on etu joka on joskus taisteltu. Se rasittaa yhteisöä ja passivoittaa yksilöä paljon enemän kuin peruspäiväraha.
[/quote]
Tätä en kyllä ymmärrä - miten se että olen tehnyt 35 vuotta niska limassa töitä ja olen nyt 1. kertaa työttömänä ansiosidonnaisella passivoittaisi minua enemmän kuin se että olisin alusta saakka ollut tuilla elävä luuseri?? Ja todellakin olen ansainnut/maksanut itse työttömyyskorvaukseni moninkertaisesti!
Lepään nyt ihan niin kauan kuin hyvältä tuntuu, nautin kesästä, vapaasta, matkoista jne ja menen sitten töihin kun huvittaa.
14
Hyvin ansaittu.