Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ALV:n periminen ulkomailta tilatusta tavarasta?

Vierailija
22.07.2014 |

Olen tilaillut aina silloin tällöin tavaraa Kiinasta ja pyrkinyt tilaamaan aina max 22€:n arvosta että en joudu maksamaan arvonlisäveroa. Joskus tuo raja on ylittynyt ja olen joutunut maksamaan veron ja ainakin dhl:n toimittamalla tavaralla se oli sikahelppa.

Hiljattain jouduin tilaamaan usasta melkein 100$ maksan harrastusvälineen lapselle ja pidin itsestään selvänä että siitä joutuu maksamaan alv ja tullia, mutta ei siitä mitään maksua tullut.

Kuinka yleistä se on että ulkomailta tilatuista tavaroista jää alv perimättä? Nyt pitäisi tilata yksi 500$ maksava tavara usasta. Suomesta ostaessa se maksaa 900€, joten halpahan tuo on vaikka se 24% alvia tuleekin päälle ehkä vähän myös tullia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan maksanut ja jatkuvasti tilailen kaikenlaista kamaa.

Vierailija
2/5 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 06:06"]

[/quote]Minkälaisilla summilla ja mistä maista?

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että se on ihan tuurista kiinni narahtaako tullille "kiinni" ja joutuu maksamaan vai päästävätkö menemään. Mä olen välillä joutunut maksamaan ja välillä en. Tilaukset 30-200€ Kiinasta ja jenkeistä

Vierailija
4/5 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopasta tulevista tavaroista ei tarvitse maksaa, mikä voi selittää joidenkin kokemukset. Esim. monella yrityksellä on varasto unionin alueella, jolloin ALV jää maksamatta.

Muutoin tietysti tulli ei ole eikä voikaan olla 100% varma, koska tavaroita tulee yksinkertaisesti niin paljon. Uskoisin kuitenkin, että jos tavara on iso ja sen voi olettaa maksavan paljon on todennäköistä, että ALV:n joutuu myös maksamaan.

Vierailija
5/5 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 06:29"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 06:06"]

[/quote]Minkälaisilla summilla ja mistä maista?

-ap-

[/quote]

Summat muutamasta eurosta 450 euroon

Euroopan ulkopuolelta lähinnä kiinasta ja usa/kanada.

450 euron tilaus usasta ei jäänyt edes tullin haaviin mihin olin kyllä varautunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi