Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook perhe ja parisuhdetilanteet

Vierailija
21.07.2014 |

Mitä mieltä olette ihmisistä, joilla on esim. parisuhdestatuksena naimisissa, muttei kenen kanssa? Samalla kuitenkin julkisena koko muut suku. Tai että pariskunnasta vain toisella lukee parisuhteessa ja kenen kanssa mutta toisella ei lue mitään, eivätkä näy toistensa kavereina? Entä jos toisella lukee parisuhteessa henkilön X-kanssa ja toisella osapuolella taas naimisissa, mutta ei puolison nimeä?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hurja. Meillä miehellä lukee että on naimisissa, mutta ei lue että kenen kanssa. Ja minulla taas ei ole mitään mainintaa parisuhteesta, eikä myöskään sukulaisista.

Vierailija
2/48 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 22:48"]

Ai hurja. Meillä miehellä lukee että on naimisissa, mutta ei lue että kenen kanssa. Ja minulla taas ei ole mitään mainintaa parisuhteesta, eikä myöskään sukulaisista.

[/quote]

Ai niin, ja lisäksi me molemmat hävetään yhteisiä lapsiamme, kun heistä ei ole facebookissa sanaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, en tiennyt että olen outo ja epäluotettava... Mulla ei edes lue, että olisin naimisissa tai parisuhteessa. En oikeastaan tiedä, mitä se kenellekään kuuluu, joka sitä ei jo tiedä. Ja mieheni ei ole facebookissa.

Vierailija
4/48 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee kyllä, että parisuhteessa, mutta en ole mieheni kanssa kaveri facessa.

SYYStä että, haluamme pitää yksityisyymme, turhaa mustasukkaisuutta syntyy tykkäyksistä ja kommenteista yms. Emme myöskään halua brassailla suhteellamme yms... tein sinulle luomuruokaa rakas <3 juttuja...

Vierailija
5/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lukee molemmilla, että parisuhteessa, mutta ei sitä, kenen kanssa. Joskus kysyin mieheltä, että pitäisikö julkistaa meidän suhde facebookissa, johon hän sanoi, että mitäpä suotta. Totesin, että niinpä. Olemme olleet yhdessä 8 vuotta. Serkut ja muut sukulaiset olen myöntänyt sellaisiksi, kun ovat niin pyytäneet. Emme salaile suhdettamme, julkaisemme itsestämme kuvia yhdessä ja eiköhän valtaosa listoillamme olevista henkilöistä tiedä parisuhdestatuksemme muutenkin. En keksi, millä tapaa tämä tekee meistä epäluotettavia tai outoja. Ei ole käynyt edes mielessä, että jotakuta voisi vaivata. Ihmiset on kummallisia.

Vierailija
6/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kiusaan itse firmaa ja ne mainokset mitä sieltä pukkaa aivan naurettavaa... Ei osu yhtään. Terveisin 16 vuotta parisuhteessa. Hän joka haluaa kyseenalaistaa asioita. Varsinainen vastarannankiiski ;D ei pidä aina mennä virran mukana.

Vierailija
7/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla ei ole koskaan ollut parisuhdestatus näkyvissä facebookissa eikä ole nytkään, kun olen avoliitossa. Kyse ei todellakaan ole mistään sitoutumisen puutteesta, pettämisestä tms. Kavereissa on kaikenlaisia vanhoja hyvänpäiväntuttuja joille se tai esim. työpaikkani ei varsinaisesti kuulu. Itselle tulee melkein vaivautunut olo, kun on facen kautta niin hyvin selvillä joidenkin vanhojen luokkakavereiden parisuhdedraamoista, vaikka ei olla nähty vuosiin. En kyllä muutenkaan päivitä faceen mitään kovin henkilökohtaista, vaan se on sellaista kevyttä höpinää mitä voisin periaatteessa sanoa julkisestikin. Henkilökohtaisemmat jutut kerron sitten henkilökohtaisesti.

Joskus saatan kyllä tägätä puolisoni tai saatetaan tykätä ristiin toistemme jutuista.

Vierailija
8/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 22:52"]

Mulla lukee kyllä, että parisuhteessa, mutta en ole mieheni kanssa kaveri facessa.

SYYStä että, haluamme pitää yksityisyymme, turhaa mustasukkaisuutta syntyy tykkäyksistä ja kommenteista yms. Emme myöskään halua brassailla suhteellamme yms... tein sinulle luomuruokaa rakas <3 juttuja...

[/quote]

Siis teilläkö tullaan mustasukkaiseksi jos joku vastakkaisen sukupuolen edustaja tykkää puolison jutuista FB:ssä? Niin että oikein vaivaa? Kyllä teillä mahtaa olla hankala elämä. Saatteko livenä muuten olla tekemisisssä toisten naisten/miesten kanssa?  Tuletko mustikseksi jos joku nauraa sun miehen vitsille?

Vierailija
9/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaikka fb:ssä on sellaisia ihmisiä, jotka eivät kuulu yksityiselämän piiriin, kuten työtuttavuuksia? Mikä ihmeen velvollisuus minula on heille parisuhdestatukseni kertoa? Ja ennen kuin joku nyt alkaa vikistä, niin en salaa puolisoani ja hän vilahtelee työpaikallakin spontaanisti jutuissani. En vain koe, että asian kirjaaminen mihinkään sosiaaliseen mediaan antaisi lisäarvoa elämääni tai kuuluisi velvollisuuksiini.

Vierailija
10/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ottaa facebook maailman aivan liian tosissaan. Itte heitän ihan mitä läppää sattuu mieleen tulee, eikä puoletkaa oo välttämättä totta. :D

Vierailija
11/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sen puolison nimen sinne edes saisi, jos hän ei ole fb:ssa?

Vierailija
12/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja!!! Hommatkaa elämä!!

Me miehen kanssa naimisissa eikä kummallakaan lue mitään parisuhteesta. Siis kamalaa eikö!!!!!!!!

Vierailija
13/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi oksetus teidän murheita ja mietteitä. Olet ap kuvottava.

Vierailija
14/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ap:n kaltaisten kyttääjien takia haluan eroon koko fb:sta.

Vierailija
15/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookista lähteminen oli hyvin, hyvin vapauttavaa.

Suosittelen ap sinullekin lämpimästi.

Vierailija
16/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan sekoilun ytimessä

Vierailija
17/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ennen nämä ihmettelijät/stalkkerit/juoruämmät istuivat kylän kuppiloissa ja pitivät niissä kokouksia joissa pohdittiin koko kylän asiat läpi ja lisättiin niihin vielä omiaan. Ja sitten kun muistui vielä kotona mieleen niin Alma soitti Ellille joka tiedotti vielä eteenpäin Mairelle joka soitti Liisalle joka... jne. Nykyajan juoruilijat elävät facebookissa ja muissa meedioissa.
Kehitys kehittyy.
Ja itse aiheeseen. Mulla ei ole tarvetta jakaa koko elämääni facebookissa. On meillä siellä parisuhdetilanne ja kenen kanssa, mutta kihlausta, yhteenmuuttoa ja muuta en ole siellä edes julistanut. Ne joiden tarvii, tietää muutenkin. Serkun sukulaispyynnön hyväksyin mutta itse en ole joka kumminkaimaa kokenut tarpeelliseksi sinne lisätä.
Joskus vitutti tämä "Ai, kuulin että sä oot vaihtanut työtä" jne. jutut. Kun Pirkko on facessa ja se kertoi. Mutta sitten tajusin, että tää nyt on vaan sitä samaa mitä ihmiset on harrastaneet aina ja ikuisesti ja tulevat harrastamaankin. Juoruilua ja hyvän puhumista. Pahankin, mutta juu...
Onneksi minun elämä on ihan minun oma, juoruista ja facebook-statuksista ja statuksettomuuksista huolimatta.

Vierailija
18/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 09:08"]

[/quote]

Minäkin suosittelen. Facebookittomuus se vasta juoruilijoita ja uteliaita kyyliä vasta riepookin :D

Vierailija
19/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 09:08"]

[/quote]

Minäkin suosittelen. Facebookittomuus se vasta juoruilijoita ja uteliaita kyyliä vasta riepookin :D

Vierailija
20/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei lue parisuhteesta mitään, miehellä näkyi lukevan että on naimisissa. Sisarukset mulle on merkitty, samoin pari serkkua, ihan vaan koska ovat itse mut sinne merkinneet. Meinasin just sanoa etten ole ketään merkinnyt sukulaisiksi kunnes huomasin että jossain mielenhäiriössä olin kaksi vanhinta lasta tuonne laittanut, otin nyt heidätkin pois. Meillä on siis parisuhdetta takana 15v ja naimisissa oltu 10v eli eiköhän tuo parisuhde ole läheisille ihan tiedossa. 

Mä en vaan tiedä miksi jonkun meidän vanhojen koulukavereiden tai muiden puolituttujen ja uusien tuttavuuksien täytyy heti profiileistamme päästä katsomaan kenen kanssa tuo nyt on parisuhteessa. 

Me ollaan kyllä toistemme kavereita ja kommentoidaan joskus toistemme juttuja. Ei kuitenkaan mitään "Voi kuinka ihanaa muru! <3 <3"- juttuja. Ei salailla suhdetta mutta ei koeta tarvetta sen mainostamiseenkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan