Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan turhia noi kolmiolääkkeet

Vierailija
16.07.2021 |

Ei uusita reseptejä, laitellaan ostaminen vaikeeks et saa, saat, et saa , saat ,et saa,et saa

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä tee mitään.

Vierailija
2/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä. Onnistuin saamaan reseptin 2. kerran elämässäni ja nyt en viitsi edes hakea sitä, kun säästelen pahan päivän varalle, jos tämä nyt oli se vihoviimeinen kerta kun määrättiin. Eli vaikeeta on vaikka tarpeeseen tulisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä ketipinor resepti ja riittävän suuri annos sitä.

Vierailija
4/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä motivaatio edes yrittää pilata terveyttään, esimerkiksi tramal, ihme pelle lääke, 24pvä ostoväliä ja täytyy odottaa kela korvausta että saat ne EHKÄ apteekista.

Tuhoaa muutenkin sisäelimet ja pään.

Vierailija
5/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuota voi edes mitenkään luokitella huumeeksi. Onneks on jäljellä 200kpl joten ei siinä. Mutta varoitan muita, saatatte joutua lopettamaan seinään nämä myrkyt ja olosta tulee hirveä. Kokemusta on.

Vierailija
6/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä lääkäriltä ketipinor resepti ja riittävän suuri annos sitä.

Pyysin kerran tarqinigia ja sen jälkeen mua alettiin vahtimaan ku hullua noiden muiden opioidien kanssa, tuli ostokielto sun muut

Vierailija
7/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Kyllä olen huomannut että juurikin kolmiolääkkeet toimii hyvin. Käy minulle muutkin lääkkeet kunhan niitä on paljon kerralla.

Vierailija
8/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksensa. On muotia demonisoida tiettyjä lääkkeitä, koska olemme kansa, joka tulee riippuvaiseksi vaikka appelsiinimehusta. Monille ne kolmiolääkkeet olis kyllä hyvä juttu.

Vierailija
9/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy taas sitten soittaa oikeesti kipupolille kun siellä he ovat mua ainakin kuunnelleet. Jos nyt edes viitsin mitään myrkkyjä vinkua koska ei mulla ole kuin hermovaurio. Mutta joo kärsiä saat joka tapauksessa.

Vierailija
10/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut kolmiolääkkeitä aina kun olen tarvinnut. Ei mitään ihmettelyä. Nukahtamislääkkeet iteroituna niin että tietyn ajan jälkeen saa hakea uuden satsin. Muita lääkkeitä en säännöllisesti tarvitsekaan, mutta aina tarvittaessa olen saanut reseptin ja apteekista lääkettä. Käytän yksityistä lääkäriasemaa. Eikö kunnalliselta saa?

Vierailija
11/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuota voi edes mitenkään luokitella huumeeksi. Onneks on jäljellä 200kpl joten ei siinä. Mutta varoitan muita, saatatte joutua lopettamaan seinään nämä myrkyt ja olosta tulee hirveä. Kokemusta on.

Niin siis mitkä?

Vierailija
12/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Onnistuin saamaan reseptin 2. kerran elämässäni ja nyt en viitsi edes hakea sitä, kun säästelen pahan päivän varalle, jos tämä nyt oli se vihoviimeinen kerta kun määrättiin. Eli vaikeeta on vaikka tarpeeseen tulisi.

Muistathan nyt että lääkeresepti on vain tietyn aikaa voimassa (yleensä vuoden)? Mikä lääke on noin kallisarvoista?

Vierailija
13/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, Suomessa ei aina edes kuolevan kipua hoideta. Nähdään vain riskit, ei hyviä puolia.

Vierailija
14/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tiedän varsin hyvin että mun opioidilla on iter semel merkintä, kela vahtii, jne. Kohta resepti menee vanhaksi yms.

Laitoin kuukauden viimeiseen päivään punaisen ruksin koska se on usein ostopäivä mulla. 100tbl ja määrätty 1-4 , oletan että apteekki laskee paketin riittämään yhdellä tbl vuoden :D siksi mua katotaan narkkariksi kun menee se 4 päivässä ja tabletit loppuu ennen aikojaan.

Vierailija
15/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 tbl 1-4 määrätty määrä, riittää suurinpiirtein puolitoista kuukautta jos ei tuu ylisyöntiä kivun takia.

Vierailija
16/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtis henki ilman unilääkettä. Kroonista kipua ei saada aisoihin ja ilman unta ei kenenkään psyyke/kroppa kestä loputtomiin. Idioottina suostuin rääkkäämään itseäni Ketipinorilla VUODEN ennen kuin painuin yksityiselle hakemaan reseptin nukahtamislääkkeeseen (saan sillä 4h nukuttua ja pärjään, toki valvomistakin on kestettävä paljon kun ei kiinnosta kehittää toleranssia toimivaan lääkkeeseen.) Sairaaksi on meininki mennyt kolmiolääkkeiden määräämisen kanssa Suomessa. Jos olisi ollut pakko jäädä tk:n varaan, olisi vaihtoehtona ollut joko katukauppa tai itsemurha.

Vierailija
17/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tiedän varsin hyvin että mun opioidilla on iter semel merkintä, kela vahtii, jne. Kohta resepti menee vanhaksi yms.

Laitoin kuukauden viimeiseen päivään punaisen ruksin koska se on usein ostopäivä mulla. 100tbl ja määrätty 1-4 , oletan että apteekki laskee paketin riittämään yhdellä tbl vuoden :D siksi mua katotaan narkkariksi kun menee se 4 päivässä ja tabletit loppuu ennen aikojaan.

Siis jos lääkettä on määrätty 1-4kpl / päivä, pitää niitä olla reseptissä se 4/päivä.

Vierailija
18/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lähtis henki ilman unilääkettä. Kroonista kipua ei saada aisoihin ja ilman unta ei kenenkään psyyke/kroppa kestä loputtomiin. Idioottina suostuin rääkkäämään itseäni Ketipinorilla VUODEN ennen kuin painuin yksityiselle hakemaan reseptin nukahtamislääkkeeseen (saan sillä 4h nukuttua ja pärjään, toki valvomistakin on kestettävä paljon kun ei kiinnosta kehittää toleranssia toimivaan lääkkeeseen.) Sairaaksi on meininki mennyt kolmiolääkkeiden määräämisen kanssa Suomessa. Jos olisi ollut pakko jäädä tk:n varaan, olisi vaihtoehtona ollut joko katukauppa tai itsemurha.

Sama. Tuo joka käy yksityisellä ja saa nukahtamislääkkeet iteroituna

Vierailija
19/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, Suomessa ei aina edes kuolevan kipua hoideta. Nähdään vain riskit, ei hyviä puolia.

Totta. Tutullani oli vaikea syöpä, häntä leikattiin monta kertaa ja kun hän pyysi lisää kipulääkettä hänelle sanottiin ettei voi antaa koska voi tulla riippuvuus. Tuttu sanoi että hoidetaan tää syöpä ensin ja sitten tarvittaessa se riippuvuus.

Osalle ihmisistä tulee kolmiolääkkeistä euforinen olo, mutta ei läheskään kaikille. Itse olen saanut kolmiolääkkeitä pari kertaa elämässäni enkä ole saanut niistä mitään kicksejä. Olen samaa mieltä tuttuni kanssa: ensin olisi hoidettava kipu ja kipua aiheuttavat syyt, sitten vasta mahdollinen riippuvuus.

Vierailija
20/46 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä paskaa aloittaa tarkoittaa?

Laki määrää, että että jos llakin lääkkeillä on vaikutusta autolla ajamiseen, tai tärkeän työn suorittamsiseen, lääkkeissä on oltava kolmio merkintä.

Tärkeitä ja täyttä huomoita vaativia tehtäviä on  mm. leikkaavilal kirurgeilla, nosturinkäyttäjillä, kaikkilla jotka ammatikseen ajavat autoa, pelastuhenkilöllä, kaikkilla sairaanhoidon hlöstöllä. lastan kanssa toimivalla työntekijöillä ja monissa muissa ammateissa toimivissa  työntekijöillä.

Lääkkeiden vaikutus on ihmisiin yksilöllistä.

Vain henkilö joka on tottunut käyttämään usein ja monesti jopa jatkuvasti rauhoittavia tai muita bentsoja ei käsitä sitä, mikä vaikutus niillä on ihmisiin, jotka saavat niitä ensimmäistä kertaa elämässään.  Kuten voimakkaan sterssireaktion jälkeen, kuten läheisn kuoleman, onnettomuuden, tai jonkin muun vakavan henkisen, voimakkaan henksien kuorimituksen jälkeen.

Tälläinen ihminen on  täysin pihalla, sen jälkeen kun on saanut rauhoittavia lääkkeittä, koska hänen elimistönsä ei ole siihen tottunut.  Rauhoittavan jälkeen vaikutus kestää heillä tosi pitkään.

Tällöin ei  todellakaan voi mihinkään vaativaan työhön, koska silloin voi sattua kohtalokkaita virheitä,  virheitä jotka voivat aiheuttaa täysin sivullisen ihmisen kuoleman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä