Uskotko että työnantajasi googlaa diagnoosikoodisi?
Kommentit (10)
Miksi ihmisille on annettu koodi? Eikö se ole vähän epäilyttävää. Ellei ole joku oikea riski kyseessä.
Ainakin aikaisemmin se näkyi aina sairaslomalapussa. Työantaja on tietysti vaitiolovelvollinen alaistensa sairauksista.
Jos googlaa niin oma asiansa. Hänellä on vaitiolovelvollisuus eikä sairauden perusteella saa irtisanoa.
En usko. Miksi googlettaisi, kun olen aina kertonut, miksi olen sairaslomalla.
Miksi esimiehelle tai työnantajalle kuuluu täysin vieraan (työntekijän) ihmisen sairaustiedot? Kuka esimies haluaisi kertoa sairautensa täysin vieraille ihmisille? Intiimialueen sairautensa myös?
Tässä kuljetaan vielä keskiajalla, ettei moista ole poistettu työnantajan "oikeuksina"!
Kuuluuko esimiehelle kertoa sairauden syy poissaoloilmoitusta tehdessä? Lääkärintodistuksessahan se lukee.
Tuskinpa ovat googlailleet, kun olen syyn aina kertonut suoraan.
Lähinnä noissa koodeissa kiinnostaa oikeuttaako poissaolo palkalliseen vai palkattomaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi esimiehelle tai työnantajalle kuuluu täysin vieraan (työntekijän) ihmisen sairaustiedot? Kuka esimies haluaisi kertoa sairautensa täysin vieraille ihmisille? Intiimialueen sairautensa myös?
Tässä kuljetaan vielä keskiajalla, ettei moista ole poistettu työnantajan "oikeuksina"!
Kuuluuko esimiehelle kertoa sairauden syy poissaoloilmoitusta tehdessä? Lääkärintodistuksessahan se lukee.
Kyllä mä olen kertonut esim silloin, kun varmistui polvieni tekonivelleikkausajat. Kerroin myös samalla, että sairasloma tulee kestämään ainakin 2 kuukautta, mahdollisesti pidempään. Samoin, kun mulla puhkesi umppari, laitoin jo leikkaussaliin pääsyä odotellessani pomolle tekstarin: "Umppari puhjennut, odottelen just leikkuriin pääsyä. En osaa sanoa, milloin tulen taas töihin."
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Sairausloman syy ei kuulu työnantajalle ja sairausloman tulisi aina olla palkaton. Ihan keskiaikaista ajatella, että sairaalle kuuluisi maksaa palkkaa.
Tuskin