Te joilla säästöön joka kk jää joitakin satasia, mihin käytätte rahat?
Siis sitten kun säästössä on isompi summa. Matkusteluun, remontteihin, vai makaako rahat vaan tilillä säästössä?
Itse pidän 3000-4000e puskurin ja sen yli olevia säästöjä voidaan käyttää. Yleensä matkusteluun
Kommentit (58)
Omakotitalossa täytyy säästää remontteja varten. Noin tonni kuukaudessa jää sivuun. Kyllä joskus joku matkakin tehdään.
On maannut tähän asti tilillä, mutta nyt käytän noita säästöjä ihan peruselämiseen, jotta voisin hoitaa lasta pidempään kotona.
Neljän tonnin puskuri on tilillä aina, yleensä pari tonnia enemmän. Säästetään kivoihin ekstrajuttuihin, matkusteluun ja isompiin hankintoihin. Kun siellä on aina ylimäärästä, on sitten varaa niihin ylimääräisiin juttuihinkin.
Laitetaan molemmat 400 euroa joka kuukausi
Minä vaan säästän. Ei oikein ole mitään selvää suunnitelmaa. Osa rahoista menee kuukausittain sijoituksiin, mutta ylimenevä osa jää vaan makaamaan pankkitilille (= typerää). Olen aina ollut tällainen, että odotan, koska se "paha päivä" tulee.
Risteilyihin. Nyt ei puhuta mistään Ruotsin laivoista.
maksettuna on nyt läntisen Karibian risteily ja varattuna itäisen Välimeren risteily.
Pankkitilillä makaavat, en oikein keksi kulutuskohdetta, olen tällainen aika askeettinen eläjä.
Mä elän ilmeisesti jossain kuplassa. Mä saisin hermoromahduksen, jos mun "puskuri" olisi jotain 3000-4000e. Nyt opiskelen ja mun puskurisäästöt on 14000, 3000-5000e. on sitten "humputteluun" esim. matkustamiseen. Vanhemmilta olen opinnut, että säästössä on oltava kymmeniätuhansia ennen kuin lähetään humputtelemaan johonkin reissuun.
Tiedän, että kaikilla ei ole tähän mahdollisuutta eikä tuollaisilla summilla sinänsä tee mtäään tilillä.. mutta näin kun on opetettu niin niillä mennään. Mulle nuo 14000e eivät ole edes olemassa..
Matkustelu, autoremppa, joku isompi huonekaluhankinta. Nyt on vain 700 koska mökillä on koko ajan remonttikohteita. Ja kesällä pitää vähän törsätä. T. Yh
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:27"]
Minä vaan säästän. Ei oikein ole mitään selvää suunnitelmaa. Osa rahoista menee kuukausittain sijoituksiin, mutta ylimenevä osa jää vaan makaamaan pankkitilille (= typerää). Olen aina ollut tällainen, että odotan, koska se "paha päivä" tulee.
[/quote]
Mulla sama,nyt kun äitiysloma alkamassa, olen tyytyväinen, että tilillä on ylimääräistä rahaa käytettävissä
Mulla oli ennen lasten syntymää säästössä n. 22000 euroa, nyt kaikki on mennyt peruselämiseen hoitovapaalla ollessa. Mielestäni paras mahdollinen sijoituskohde.
Meillä 5000 puskuri ja muut yleensä menee matkusteluun. Nyt tarttis myös remppaan alkaa säästää.
Meillä ei alle kymppitonnin mennä, mutta siitä ylimenevää voi käyttää matkusteluun, auton vaihtoihin, teinien isompiin menoihin yms. Jos sattuis jäämään vielä enemmänkin rahaa käyttämättä, ostettais mökki tms.
Rahaa jää meillä aika paljon säästöön joka kuukausi. Joten en säästä erikseen esim. Matkusteluun, mennään jos huvittaa ja on lomaa. Raha on osa pankkitilillä, osa rahastoissa ja osakkeissa.
Seuraava isompi kuluerä on mun auton vaihtaminen uudempaan. Meillä ei vaan rahaa kulu niin paljon, vaan jää tosiaan säästöön, vaikkei mihinkään tiettyyn asiaan säästellä.
Mutta pakko on ollut aloittaa niiden sijoittelu, jottei ne vain makaa pankkitilillä. Jo pelkkä osinkotuotto on moninkertainen verrattuna pankkitilin korkoon.
Jos tulee remonttia tms. Tai joku tyyliin pesukone hajoaa.. Matkustamiseen myös..