Katsoin 13-vuotiaan kanssa teiniäitejä ja sanoin
siinä kohdassa missä Teyan äiti lertoi teiniäitien auttamisen tärkeydestä "muista että me isän kanssa autetaan sinua olipa mitä tahansa tapahtunut ja että meille voi aina kertoa kaikesta". "joo joo" vastasi tyttö hiljaisesti.
Kommentit (9)
No toivon että jos tyttö tulee nuorena raskaaksi niin uskaltaa kertoa meille, luottaa tukeen eikä ensimmäisenä ole menossa aborttiin. Abortista tosin ei ole millään tavalla puhuttu vielä.
onneksi olkoon, omaat normaalit tunteet ja äidinvaiston.
En ymmärrä alapeukutuksia tämän yhteydessä
No arvaa hävettääkö tyttöäsi kun vihjasit sille, että se olis raskaana? Luuletko että se olis reagoinut "huh helpotus kun sanoit noin, olen raskaana!"
Itseäni aina ärsytti teininä jos vanhemmat selitti jotain "jos vaikka mitä sattuisi niin me tuetaan" juttua. Sellainen asia pitää pystyä osoittamaan teoilla, että nuori tietää sen muutenkin ilman jatkuvaa mainostusta asiasta. Jos luottamusta ei ole, niin ei siinä mitkään sloganit auta.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:13"]
Itseäni aina ärsytti teininä jos vanhemmat selitti jotain "jos vaikka mitä sattuisi niin me tuetaan" juttua. Sellainen asia pitää pystyä osoittamaan teoilla, että nuori tietää sen muutenkin ilman jatkuvaa mainostusta asiasta. Jos luottamusta ei ole, niin ei siinä mitkään sloganit auta.
[/quote]
Niin ja sekin on nähty monta kertaa, että vanhemmat ei tue lapsiaan jos kaikki ei menekään toiveiden mukaan. Vai mitä muuta on esim. vanhempien pettyminen jälkikasvuunsa, jos näistä ei tule niin menestyviä kuin on vaadittu?
Kyllä mä ainakin olisin halunnut nuorena kuulla, että vanhemmat olisivat tukeneet minua. Se ei todellakaan ole mitenkään itsestäänselvyys kaikilta vanhemmilta. Itse en saanut tukea.. Sitä ei mulle kerrottu, eikä teoin näytetty.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 16:44"]
No toivon että jos tyttö tulee nuorena raskaaksi niin uskaltaa kertoa meille, luottaa tukeen eikä ensimmäisenä ole menossa aborttiin. Abortista tosin ei ole millään tavalla puhuttu vielä.
[/quote]
Se abortin tekeminen olisi silti tyttösi oma päätös.
pointti oli?