nyt kaikki ''psykologit'' mua auttamaan!
Mä en enää jaksa olla tallainen ''tunnevammainen'' ihminen. Tätä on jatkunut jo monta vuotta ja haluan olla perus onnellinen persoona. Tein netissä jonkin tunnelukkotestin kun etsin psykologiakirjallisuutta tilanteeseeni. Nämä testissä olleet lauseet kuvaavat minua täydellisesti. Kaipaisin jotain neuvoja/ideoita/ihan mitä tahansa tilanteeseeni.
Uskot olevasi tuomittu epäonnistumaan, ikään kuin sinulta puuttuisi jotain olennaisia taitoja tai kykyjä.Saatat uskoa että et osaa tai et kykene tekemään jotain, ja siksi viivyttelet etkä ole halukas yrittämään tosissasi. Saatat verrata itseäsi muihin ja pitää itseäsi epäonnistuneena, huonompana tai lahjattomampana kuin toiset.
Saatat välttää rakkaussuhteita, suhteet jäävät lyhyeksi tai sitten suojaat itseäsi ihastumalla henkilöön joka ei ole saatavilla. <Olet usein vihainen itsellesi ja moitit itseäsi tekemistäsi virheistä.Saatat olla vihainen itsellesi koska olet joskus heikko, tunteellinen tai tarvitseva. <
Olemassaoloasi leimaa arvottomuuden kokemus, joka ilmenee uskomuksena omasta kelvottomuudesta. Saatat puhua itsestäsi alentavaan sävyyn, olet kriittinen, ankara ja vihainen itsellesi. Ikään kuin sinussa olisi sisimmässäsi jotain häpeällistä ja vastenmielistä, joka pitää piilossa.Joudut pitämään todelliset tunteesi ja ajatuksesi salassa, et halua myöntää muille olevasi tunteellinen tai tarvitseva ihminen. <
tunnet itsesi erilaiseksi, muita huonommaksi keskustelijaksi ja siksi ulkopuoliseksi.Olet ehkä tottunut välttelemään kanssakäymisiä ja sosiaalisia tilanteita siinä määrin että se tuntuu ihan luonnolliselta - kuitenkin jokin sinussa kaipaa samalla läheisempää yhteyttä kanssaihmisiin. Ryhmässä saatat teeskennellä olevasi enemmän muiden kaltainen tai haluat antaa hyvän vaikutelman itsestäsi. <
Tuossa siis lauseet jotka kuvaavat mielestäni sataprosenttisesti elämääni. Olen niin kyllästynyt. Mitä luulettte, kannattaako minun mennä terapiaan vai mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? Kaikenlaiset viestit ovat tervetulleita. Tarvitsen apua ja näkökulmia.
Kommentit (25)
Ei terapian tarvitse olla kallista. Joka kunnassa/kaupungissa on tk:ssa psykitrisia sairaanhoitajia (tai jollain muulla nimellä, voi olla esim depressiohoitaja) joille voi varata ajan ja sieltä saa apua siihen mitä apua tarvitset, jos kyseinen paikka ei riitä. Mutta monesti riittää. Kynnys voi olla varata aikaa. Itse aina ajattelin ettei minulla ole sinne "oikeutta" mennä kun minulla on kaikki asiat hyvin, en vaan ymmärtänyt miksi oli kokoajan paha olla. No, siellä sitten selvisi että minun masennukseni ei ollut mitään lievää, oli jo keskivaikeaa. En olisi ikinä tajunnut/uskonut olevani masentunut. Päätä että varaat ajan heti maanantaina. Muuten vain pitkität ja vaikeutat paranemista. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 02:36"]ei tietenkään anna täyttä totuutta nuo testit. tuossa alotusviestissä on vain murto-osa testin tuloksista, otin vain ne lauseet mihin voin täysin samaistua ja ovat sata prosenttia totta. Siellä oli muutama kohta mikä ei ollut mielestäni totta, joten jätin ne omaan arvoonsa. Mutta aloitusviestin lauseet kertovat kyllä elämästi aivan täydellisesti.
en usko ahdistuneisuushäiriöön, koska en koe ahdistuneisuuttani isoimpana ongelmana (en tosin täysin tiedä mikä tuo häiriö edes on, menen kohta googlaamaan). Isoin ongelma on se, että kuvittelen olevani muiden ihmisten alapuolella ja jotenkin selittämättömästi outo ja ällöttävä. Tiedän ettei se ole totta, mutta ajatus on pinttynyt päähäni enkä saa sitä muutettua.
ap
[/quote] vaikuttaa sosiaalistentilanteidenpelolta ainakin jossain määrin nuo oireet mitä aloituksessa oli.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 02:51"]urheilen kyllä jonkin verran. en ole mitenkään älyttömän lihava, painoindeksi on n.22 eli normaalipainon rajoissa ollaan. Ne osat mitä kropassani inhoan ovat muuttumattomia, kuten lation, hartioiden ja käsien luusto :s Eli en voi tehdä mitään niille...
olin mielestäni aikaisemmin masentunut mutta nyt tuntuu että olen päässyt siitä vähän eroon. Minulla on vain vääristyneitä ajatuksia joita en osaa korjata, ei sen monimutkaisempaa. Jos vain keksisin keinot jolla saada ne muutettua, parantuisin kokonaan.
[/quote]lantiota hartioita ja käsiä pystyy kaikkea muokkaamaan kuntosaliharjottelulla. Eikä luut kyllä yleensä näy alta jos on vähänkin ylipainoa
Eft-tekniikka, meditaatio, itsehypnoosi, liikunta. Neljä ilmaista, vapaasti kokeiltavissa olevaa keinoa.
urheilen kyllä jonkin verran. en ole mitenkään älyttömän lihava, painoindeksi on n.22 eli normaalipainon rajoissa ollaan. Ne osat mitä kropassani inhoan ovat muuttumattomia, kuten lation, hartioiden ja käsien luusto :s Eli en voi tehdä mitään niille...
olin mielestäni aikaisemmin masentunut mutta nyt tuntuu että olen päässyt siitä vähän eroon. Minulla on vain vääristyneitä ajatuksia joita en osaa korjata, ei sen monimutkaisempaa. Jos vain keksisin keinot jolla saada ne muutettua, parantuisin kokonaan.