Mahdollisimman halvalla kolmeks viikoks ruokaa
Kommentit (14)
Hernekeitto, muutenkin keittot.
Laatikko ruat, vähennä lihan määrää/korvaa pavuilla sojarouheella.
Joku meinasi elää kaksi viikkoa 8 eurolla, mutta lienee jo kuollut nälkään...
Pääasia että nälkä lähtis. parisataa on käytössä mut sillä pitäs muutaki saada mm. bensaa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:38"]
Joku meinasi elää kaksi viikkoa 8 eurolla, mutta lienee jo kuollut nälkään...
[/quote]
Joo, ei kuulunut tyypistä mitään. RIP :(
Yksinkertaista. Siis jos vaikka teet broileri-pastaa ja löydät hyvän ohjeen, johon tulee esim. kaprista, fetaa ja aurinkokuivattuja tomaattia, niin aika kalliiksi tulee, jos ei noita löydy kaapista valmiina. Eli nuukailijan broileripastaan tulee sitä broileria ja runsaasti halpaa pastaa (tavallista makaronia), mausteeksi ja kastikkeeksi sitä mitä sattuu kaapissa olemaan.
Katso kilohintoja! Osta kauden vihanneksia/Hedelmiä, eli niitä missä kilohinnat on halvimpia. Hyödynnät tarjoukset, mutta katso lopullinen kilohinta, ei kannata ostaa 20€/kg sisäfilettä, vaikka se fileeksi onkin poikkeuksellisen halpaa, jos vieressä on 10€/kg paistilihaa normaalihinnalla.
Osta Lidlistä, Lidlin omia merkkejä. Unohda kalliit pikkukaupat kuten Siwa. Jos Lidliä ei ole niin isot marketit on tutkitusti edullisimpia, siis Prisma tai Citymarket.
Säästä välipaloista ja herkuista. Leivälle voi laittaa joko leikkelettä tai juustoa, ei molempia. Jugurtit on ihan turhia, tee marjoista itse kiisseliä. Aamupalaksi puuroa, tulee halvemmaksi kuin leipä. Jos tekee mieli herkkuja niin leivo itse jotain tai tee vaikka suklaakiisseliä itse. Jos aikaa on, niin leivo itse sämpylöitä.
Kannattaa myös katsoa miten paljon ruokaan käyttää esim. jauhelihaa. 50 g per annos riittää aikuiselle ihan hyvin, joten yhdestä paketista saa 8 annosta.
Parisataa käyttää? Paljonko menee bensoihin? Syöttekö kaksi kertaa päivässä lämpöisen ruoan?
Kaalisalaatti (on älyttömän hyvää, vaikkei olisi rahastakaan kiinni).
Osta raikas keräkaali, pistä paloiksi vihreät ja muuten mehevät osat, kulhoon, päälle vähän öljyä, viinietikkaa (myös vaalea balsamico ja kaikki makuviinietikat käy) ja ainakin 1 tl suolaa. Sekoita ja nauti.
Tätä samaa asiaa on kyselty netissä vuosien aikana niin usein, että mitäs jos googlaisit jonkun vanhan ketjun
No mut hinnat muuttuu ja ideatkin vaihtuu. Kaikki asiathan ne on puitu jo pyykkituvassa 40-luvulla.
No unohdatte salaatit.
Edullisia ruokia tähän aikaan vuodesta
- uudet perunat ja pinaattiletut/veriletut/kalapuikot
-uudet perunat ja tomaattiraejuustosalaatti
-kukkakaalisosekeitto ja ite teet sämpylöitä
-keittoruoat (kesäkeitto)
-makaronilaatikko
-riisi ja kasviksin höystetty broilerikastike
Terveellistä vai ei, millä rahalla, syöttekö mitä vaan, hyvää vai lähinnä että nälkä lähtee??