Onko tämä aikuismaista käytöstä?
Exä muutti kotoamme pois. Hän otti jatkojohtoja ja maustepurkkeja myöten kaiken hänen ostamansa mukaansa. Kotiin jäi tyhjiä kaljatölkkejä muuttotissutteluista ja sekasortoinen kämppä. Kaikki pengottu ja ilmeisesti kavereidensa kanssa käynyt läpi minunkin kaapit. Ottaa päähän.
Kommentit (25)
Tavaroiden vieminen ei ole lapsellista vaan järkevää. Kaljatölkkien jättäminen on junttia.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 17:57"]
Erotilanteessa noita sattuu. Itse olen eronnut avosuhteesta (asuttu yhdessä) noin kymmenen kertaa. Aina olen itse lopettanut suhteen. Alkuun oli juuri tuontyyppistä käyttäytymistä osalta.
Totesin et, helpompi itse pakata kaikki tavarat valmiiksi (siis kaikki!!) ja antaa ex:ien ottaa laatikot ja sit vilkaista nopeesti että kaikki mukana. Menee hyvin ja aion myös tulevaisuudessa aina tehdä näin :)
[/quote]
No nyt ymmärrän miksi jotkut tekee niin isoa eroa avio- ja avoliiton välille ja väittää että avoliittolaiset ei ole vakavassa suhteessa. Itse olen ollut avoliitossa 3 kertaa ja yhteen muuttaminen on minulle tarkoittanut aina että tässä ollaan ihan tosissaan halutaan elää tämän ihmisen kanssa elämän loppuun saakka.
[/quote]
Mä nyt laittanut yleensä aina kumppanin kävelemään ns alkuhuuman jälkeen. Sopii mulle hyvin, enkä ikinä ole luvannut avioliittoa tai lapsia :)
[/quote]
Eikun ei noin saa tehdä, täytyy olla sitoutunut loppuelämäksi, kun muuttaa samaan osoitteeseen :D
[/quote]
Niin minä olen ainakin ajatellut, mutta olinkin jo äiti kun miehen kanssa yhteen muutin. Joten en hetken mielijohteesta ja ilman vakavia aikomuksia ole kenenkään kanssa yhteiselämää aloittanut vaan silloin on oltu tosissaan. Samoin kyllä kaikki muutkin pariskunnat joita olen tuntenut, en tiedä ketään jotka olisi muuttanut yhteen muuten kuin yhteinen elämä ja perheen perustaminen mielessä. Mutta tapoja on monia ja nyt ymmärrän miksi jotkut eivät pidä avoliittoja yhtä vakavana kuin avioliittoja.
[/quote]
Kenenkään ei tulisi pitää avoliittoa yhtä vakavana kuin avioliittoja! Ensinnäkin avioliitto on valinta, sopimus jonka tekee kaksi ihmistä. Avoliitto on joku yhteiskunnan pakottama termi yhdessä asuvalle pariskunnalle. Mun mielestä parisuhteessa olevilla ihmisillä tulisi olla oikeus päättää itse omista liitoistaan, eikä niin että yhteiskunta lokeroi jollain nimikkeillä, jolla on vielä lain edessäkin merkitystä!
Avoliitot on perseestä, ne ei ole mitään.
[/quote]
Etkö huomaa mitään ristiriitaa kirjoituksessasi? Avioliittohan se yhteiskunnan rekisteröimä suhde on:D Ja avoliitto keskinäinen sopimus.
Vanhempani ovat muuten olleet AVOliitossa kohta 40 vuotta. Kaksi lasta ja yhteinen talokin niillä on, kuusi lastenlasta. Mutta ilmeisesti vielä sitten seukkaavat ja pohtivat suhdettaan että olisko se kuitenkaan vakavaa.
No mä vähän epäilinkin, että AP:n ex ei ole vain kamojaan ottanut, vaan nimenomaan kaivanut vaatteet kaapista lattialle "etsiessään" jotain omaansa, yms.
Olisi voinut entinen kyllä viedä edes kaljatölkkinsä pois, lapsellista on tahallinen sotkeminen -- vaikka ymmärränkin, että saattaa tyyppiä suututtaa.
Olitteko saaneet/hankkineet mitään yhteisiä esineitä, leffoja, kirjoja tms.?
Miten niiden käy?
Kovasti tsemppiä AP:lle, kyllä se siitä paranee!
Tahallaan sotkeminen on väärin, mutta kyllä mä olisin myös ottanut kaiken ostamani mukaani jos olisin joutunut lähtemään. Meillä meni vaan niinpäin, että mies lähti ja mä en antanut sen ottaa mitään itse ostamiani juttuja mukaan, paitsi yhden lautasen, lusikan ja haarukan ja veitsen :) Nämäkin vähän pitkin hampain, koska mies ei itse koskaan ostanut mitään kodin juttuja, paitsi tietokoneita itselleen.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:14"]Minkä ihmeen takia ap:n mielestä oman omaisuuden mukaanottamisessa on mitään ihmeellistä? Oo tyytyväinen, että ylipäätään suostui lähtemään ja otti vain omansa eikä hajottanut mitään.
[/quote]
Itseasiassa hajotti. Muumimukeja oli kaks säpäleinä tiskialtaassa ja näköjään otti vahingossa tai tahallaan telkkarin kaapelijohdon mukaansa. Tai oikeastaan kaikki johdot.
Joo tietenkin saa omansa viedä pois, mutta kun hiekkaa lattialla ja mun viikatut vaatteet kaapeista epämääräsinä läjinä lattioilla plus vielä tää kaljan kiskominen ja tyhjien kebabroskien jättäminen tänne on kyllä musta törkeää. Ihan siis jätti kuka jätti, en minä tekis noin!
ap