Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko niin että viinin ystävät jakautuu puna ja valkoviineihin eli et tykkää vaiks punaviinistä muttei sitten

Vierailija
15.07.2021 |

valkoviinistä? Miten on?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki juomat käy, jos vain alkoholipitoisuus on hyvä.

Vierailija
2/8 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap ja nuorena pidin valkoviineistä ja myöhemmin lasten synnyttyä siirryin illanistujaisiin ostamaan punaviiniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän kaikista viinityypeistä. Kylmällä ilmalla punkku maistuu paremmin ja helteellä valkkari. Tosin viime aikoina olen innostunut enemmän rosekuohareista. Ostin vasta laivalta pari laatikkoa.

Vierailija
4/8 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syrji mitään viinejä. Kaikki käy, kunhan prosentteja on riittävästi.

Vierailija
5/8 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
6/8 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sekä puna- että valkoviinien ystävä. Punaviineistä tykkään niiden maun vivahteisuuden vuoksi, ja soveltuvuudesta ruokajuomana. Valkoviinit taas ovat enemmän raikkaita ja kirpeitä, joten ne sopivat viilennettynä vaikkapa helteille, ja seurustelujuomaksi.

Vierailija
7/8 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään molemmista, mutta taidan olla vähän allerginen punaviinin tanniinille tai sulfideille, menee nenä tukkoon ja alkaa aivastuttamaan. Eli juon valkkaria, kuivaa sellaista.

Vierailija
8/8 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat menee, mutta ei kaikki versiot. Valkoviineissä tykkään kuivista ja hedelmäisistä, punkuissa marjaisista ja pehmeistä. Tykkään myös useista roséista (kuivista), kuohareista (kuivista), sangriasta, port-viineistä jne. 

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän punaviini on alkanut maistua, ja sitä kuivempaa juomaa haluaa kitusiinsa kaataa. Kuten tuolla aiemmin mainittiin, kesäkuumalla maistuu kyllä mieluummin valkkari tai rosé, pimeällä ja vähän viileämmällä ilmalla punkku. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi