Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin 11v tyttärelleni lääkärinaikaa, hoitaja tivasi miksei tyttö soita itse ja vaati tytön puhelimeen

Vierailija
15.07.2021 |

Eihän siitä supinasta selkoa saanut ja ärtynyt hoitaja komensi tyttöä antamaan puhelimen takaisin minulle.
Tyttö on ihan terve, ei mikään erityislapsi mutta puhuu hiljaa sipisten mistä jopa minun äitinä on ajoittain vaikea saada tolkkua. Pitää aina pyytää että toistaisitko tai sanoisitko kovempaa.

Mutta pitääkö teistä 11vuotiaan osata jo itse varata lääkärinaikansa?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin kerran häkeen maassa makaavan, lähes tajuttoman miehen puolesta. Puhelimessa ollut häke -päivystäjä tinkasi pitkään että anna puhelin sille miehelle, anna puhelin sille miehelle, vaikka ko. mies oli lähes reagoimaton, silmiään raotteli hieman kun ravistelin. Eikä ollut kännissä edes.

Kuulostaa ammattitaidottomalta

Vierailija
22/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla väritetty juttu, mutta perusidea täysin totta. Meillä 12v:n terkkari kyseli siitä HPV-rokotuksesta ja siinä kysästin terkkarilta että eihän meidän tytöllä ole mitään ongelmia. Hän sanoi ettei voi vastata, se on tytön yksityisasia. Siis minä kilahdin, totta hitossa minun pitää saada tietää kutosluokkalaiseni terveydentilasta. Ei kuulemma ole oikeutta. Lapsi kertoo itse, jos haluaa. Terkkari sanoi että sama on sairaalassa, en saa enää lapseni terveystietoja ilman lapsen suostumusta eikä minulla ole asiaa vastaanotolla lapsen kanssa lääkärin luo, jos lapsi kieltää.

Huhheijaaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankäyttöä. Kun sitä on vähän, täytyy se osoittaa täysmääräisesti!

Vierailija
24/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi terveen piti mennä lääkäriin?

Vierailija
25/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla väritetty juttu, mutta perusidea täysin totta. Meillä 12v:n terkkari kyseli siitä HPV-rokotuksesta ja siinä kysästin terkkarilta että eihän meidän tytöllä ole mitään ongelmia. Hän sanoi ettei voi vastata, se on tytön yksityisasia. Siis minä kilahdin, totta hitossa minun pitää saada tietää kutosluokkalaiseni terveydentilasta. Ei kuulemma ole oikeutta. Lapsi kertoo itse, jos haluaa. Terkkari sanoi että sama on sairaalassa, en saa enää lapseni terveystietoja ilman lapsen suostumusta eikä minulla ole asiaa vastaanotolla lapsen kanssa lääkärin luo, jos lapsi kieltää.

Huhheijaaa....

Suomalainen lainsäädäntö tekee parhaansa että lapsen asioista päättää joku muu kuin vanhempi.

Vierailija
26/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti noin vajaa? Kysy vaikka edunvalvojaltasi miksi joskus lääkäriin voi olla aihetta varata aika vaikka olisikin terve.

Vierailija
27/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä ettei "lapsi on terve, ei mikään erityislapsi" -kohtaa ymmärretty.

Vierailija
28/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin kerran häkeen maassa makaavan, lähes tajuttoman miehen puolesta. Puhelimessa ollut häke -päivystäjä tinkasi pitkään että anna puhelin sille miehelle, anna puhelin sille miehelle, vaikka ko. mies oli lähes reagoimaton, silmiään raotteli hieman kun ravistelin. Eikä ollut kännissä edes.

Meille kävi samoin kun sain sairaskohtauksen ja mies soitti häkeen. En todellakaan pystynyt puhumaan, kun en pystynyt edes kunnolla hengittämään.

Vierailija
29/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti 10 v pojan puhelimessa varmistaa kouluterkalle puolesta asiointi-valtuutus minulle eli äidille. Erittäin hyvin onnistui eikä tarvinnut sipistä.

Vierailija
30/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ammattitaidottomalta

Oletteko näin pihalla ensiavusta? Puhelin laitetaan asiakkaan korvalle ja kaiutin suun lähelle, että kuullaan hengitys. Tässä tilanteessa varsinkin on eritysen tärkeää. Eikö teille ole opetettu ensiapukurssilla, että häkeen soittaessa tehdään tasan kuten toisessa päässä käsketään?

Ja jopa minä insinöörinä tiedän, että terveydenhoitohenkilökunnalla on vaitiolovelvollisuus. Olisi ollut kamalaa jos äitini olisi saanut tietää asioitani teini-iässä.

Vierailija
31/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti noin vajaa? Kysy vaikka edunvalvojaltasi miksi joskus lääkäriin voi olla aihetta varata aika vaikka olisikin terve.

Voihan luetunymmärtäminen! Eiköhän tuossa tarkoitettu, että lapsi ei ole mikään erityislapsi tms.

Ja tervekin voi mennä lääkäriin:

- leikkauksen jälkitarkasrus

- joku seurattava juttu esim. selkärangan vinous

- pieni ei-kiirellinen vaiva (ajoittainen ihottuma, allergiaepäily)

- vaikka korvissa jne

- ja kyllä esim. diabeetikkolapseni on ns. terve vaikka hänellä onkin pitkäaikaissairaus

Vierailija
32/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin varmaan sanonut suoraan että 11-vuotias on LAPSI ja minä olen hänen ÄITI eli lääkäriasiat hoidetaan nyt aikuisten kesken.

t. tyly tosikkotantta

Vierailija
33/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon tämän kyllä täysin. Vaikka valtaosa hoitajista on varmasti täysin päteviä, fiksuja ihmisiä, niin pari kertaa on tullut vastaan aivan käsittämättömiä tilanteita. Juuri asiaan kuulumatonta tivaamista, tiuskimista ja huonoa käytöstä.

Vierailija
34/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokotuksen voi kuitenkin varata alaikäisen puolesta. Vaikkei oma kannasta teinin tiedot näykään, niin puhelimitse ne auliisti kerrotaan vanhemmalle. Kyllä monelta vanhemmalta meni koululaisen eka hammaslääkäriaika ohi, kun se tuli kirjeenä postissa lapsen nimellä. Mainoksia lapsille ei sitten saakaan lähettää lapsen nimellä, vaan aikuisen. Logiikka pettää.

Vierailija
35/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Hammaslääkärikutsuissa lukee, että alle 15v lspsen/nuoren osalta toivotaan huoltajan läsnäoloa käynneillä. On siinä pomolle selittämistä, kun pyydän palkatonta vaoaata 14v tyttäreni hammaslääkärikäyntiä varten. Tämä vasta hullua onkin.

Vierailija
36/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi juttu.

Ystävä tilasi lapselle hammaslääkäriin aikaa. Poika oli 11 silloin vielä. Ei saanut varattua, vaan lapsi piti saada puhelimeen. No lapsi kieltäytyi tulemasta puhelimeen, kun pelotti koko hammaslääkäri ja aikaa eivät siis saaneet.

No, vähän silloin aiemmin oireillut hammas tulehtui ja päivystykseen. Sinne sai ajan. Ja tiedon, että hoitamattomista hampaista voidaan tehdä myös lasu.

Että niin hyvin tässä maassa hommat taipuu...

Vierailija
37/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä

Vierailija
38/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä vähän kumma, ei tollaista pitäisi järjen mukaan tapahtua. Mä pyydän usein 15-16v itse puhelimeen mut en kyllä oo noin pientä. Annan huoltajan asioida puolesta jos lapsi on koulussa tai jos lapsi ei muuten pysty osallistumaan keskusteluun esim. kurkkukivun vuoksi, eihän ne muutoin saisi asiaa ikinä eteenpäin. Tai no kerran 8v joutui mulle kertomaan että pissa kirvelee kun kielitaidoton isä sanoi vaan että lapsen alapäässä ongelma.

Vierailija
39/39 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme päivystyksessä, Lapsella on siis nilkka kipeä hypättyään huonosti pyörän selästä, eilen jo ontui ja tänään ei varaa jalalle yhtään. Emme illalla lähteneet päivystykseen kun kuitenkin käveli ja sanoi särkylääkkeen auttaneen, mutta aamulla  hyppi kipeä jalka ilmassa ja jalka on turvonnutkin.

Kyllä jäin sanattomaksi kun hoitaja vaati lasta puhelimeen, mietin jo kuuliko syntymävuoden väärin! Ymmärtäisin 13 tai 14vuotiaan..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän