Muita jotka kaipaa jo ulkomaille lomailemaan?
Suomi on ihan kaunis maa. Täällä on paljon järviä ja metsää. Kivoja pieniä kahviloita, jäätelökioskeja, muutama huvipuisto, kotieläinpihaa ja eläintarhaa. Nyt kesän aikana on kuitenkin hieman alkanut kyllästyttämään kun tuntuu, että kaikki on nähty. Kotimaan matkailua olen harrastanut jo ennen koronaakin ja se ei kyllä tarjoa enää mitään uutta. Järvet ja metsät ovat kauniita, mutta nähty jo. Luonto on samanlaista koko maassa Lappia lukuunottamatta ja sielläkin olen käynyt jo monta kertaa. Jäätelöt, kahvi ja muut herkut kalliita, että ei kovin usein raaski käydä kioskeillakaan.
Olen nähnyt muutaman kivan taidenäyttelyn ja lapset tykkäsivät kotieläinpihasta. Lomaa on ihan kiva viettää rennosti uidenkin ja eväsretkellä luontopolulla, mutta ei tämä kotimaa mitään uutta enää itselleni tarjoa. En jaksa enää yhtäkään samanlaista vanhaa puukirkkoa, kotiseutumuseota tai vastaavaa. Kaipaan ulkomaanreissuja, koska siellä oikeasti näkee ja kokee ihan uudenlaisia elämyksiä.
Kommentit (2)
Minä kaipaan Italiaa. Eniten nautin ulkomailla jokaisen maan erilaisesta tunnelmasta, äänet ja tuoksut on toisenlaisia kuin Suomessa ja ilmakin tuntuu erilaiselta. Kaipaan hälyä ja puheensorinaa, tööttäileviä autoja, roska-autojen kolinaa, kirkonkelloja, koirien haukuntaa.. Italiassa on pikkukylissäkin koko ajan ääntä ja elämää, Suomessa hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Ruokaa, juomaa ja maisemia ei varmaan tarvitse edes mainita.. Pääsispä jo.
Kaipaan ja paljon. Ennen koronaa minulla oli taloudellisesti tiukkaa joten matkat jäi väliin. 2019 vuoden puolella olisi ollut jo paremmin varaa reissata pitkästä aikaa, mutta koronasta tietämättömänä lykkäsin reissuja seuraavaan vuoteen. Joita sitten ei voinutkaan toteuttaa! Jos oisin koronan osannut ennustaa, oisin 2019 matkustellut kuin viimeistä päivää.