Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhaksi asti ostatte sisarusten lapsille synttärilahjoja?

Vierailija
15.07.2021 |

Mulla on yhteensä 8 sisarusten lasta, nuorin 2 ja vanhin kohta 17. Koko ajan pitäisi olla ostamassa synttärilahjoja ja joululahjoja ja kohta alkaa kaikkien rippikoulut ja muuta. Laskin, että noihin lahjoihin menee aika sievoinen summa rahaa, jos jokaiselle budjetoi 20€ ja kummilapselle ehkä vähän enemmän. Ostatteko te kaikille vai vain esim. kummilapsille? Itselläni ei ole lapsia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärilahja niin kauan, kun kutsutaan juhliin. Joululahjan ostan varmaan koko ikäni, mutta jotain pientä ja käytännöllistä (max 20 e).

Tähän ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa. Kukin tekee miten parhaaksi näkee.

Vierailija
2/7 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, jos pääsen osallistumaan synttärijuhliin. Muussa tapauksessa en. Kummilapsia muistan kuitenkin aina.

Lahjojen osto päättyy rippijuhliin. Seuraavat lahjat sitten lakkiaisissa/valmistujaisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan, jos pääsen osallistumaan synttärijuhliin. Muussa tapauksessa en. Kummilapsia muistan kuitenkin aina.

Lahjojen osto päättyy rippijuhliin. Seuraavat lahjat sitten lakkiaisissa/valmistujaisissa.

Edit. vielä, että kummilastenkin lahjominen loppuu siis rippijuhliin. Sen jälkeen ovat omillaan.

Vierailija
4/7 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetimme ostamisen joskus lasten lähestyessä kouluikää sisarusten oudon laskutavan vuoksi. Sovimme lahjan hinnaksi tuolloisen 100 markkaa, joka annettiin yleensä rahana. Tuli sanottua, että laitamme omistamme lisää, niin saamme kunnon lahjan.. tämän jälkeen olisi pitänyt laittaa sisarusten lasten lahjoihin saman verran lisää, että kaikki saisivat saman arvoisen lahjan.

Vierailija
5/7 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyväksi osoittautunut perinne, että en osta veljeni lapsille ollenkaan joulu- tai syntymäpäivälahjoja, koska he saavat niitä muutenkin liikaa muilta sukulaisilta. Mutta ostan heille nimipäivälahjan ja sitä ajattelin jatkaa niin kauan kuin elän. (Tosin yksi lapsista pienempänä pahoitti mielensä siitä, että kukaan muu kuin täti ei muistanut häntä nimipäivänä.)

Vierailija
6/7 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan olen ostanut aina, kun olen käynyt juhlissa. En muista minkä ikäiseksi ovat pitäneet, kun ovat jo aikuisia. Oma lapsi ei halunnut enää 13-vuotiaana kutsua sukulaisia synttäreille, oli siinä muutakin syytä, joten ei tietysti tullut enää lahjojakaan

Vierailija
7/7 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme suvun kanssa sopineet, että jokainen ostaa joululahjat vain omille lapsilleen. Syntymäpäivälahjoja viedään lähinnä vain syntymäpäiville. Toinen sisarukseni ei koskaan osta mitään minun lapsilleni, vaikka tulisi juhliinkin, joten minäkin olen tietoisesti vähentänyt lahjojen ostoa/arvoa hänen lapsilleen. Lahjomisen pitää olla vastavuoroista. Kummilapsille ostetaan rippi-ja ylioppilaslahja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme