Tuntematon mies runnoi mahaani ostoskärryillä.
Olin tänään Lidlissä ja kassajonossa edessäni oli siisti keski-ikäinen hoikka silmälasipäinen mies, jolla mustavalkoinen lyhythihainen kauluspaita. Miehellä oli ostoskärryt ja oli ilmeisesti unohtanut jotain, kun rupesi peruuttamaan pois jonosta.
kärryjen työntöaisa painui isoa raskausvatsaani vasten ja jäin jumiin selkä hyllyä vasten ja tuo aisan kulma mahaa vasten painuneena. Mies vaan jatkaa kärryn kiskomista väkivalloin taaksepäin, vaikka näkee, että kärryt on jumissa mun mahan edessä ja joka vedolla aisa murjoo mun mahaa, enkä mä pääse siitä pois mihinkään suuntaan.
kun tajusin, että mies vaan jatkaa junttaamista, menin ihan paniikkiin ja huusin lujaa, että hei hei apua mitä ihmettä!! Mä en muista miten se ukko siitä sit pääs pois, joku vierelläni ehkä väisti ja hän sai koukattua kärryt mahaltani.
mahaan sattui ja sitä pidellen tärisin ulos sieltä kaupasta parkkipaikalle, jossa oma mieheni laittoi aurinkorasvaa muksulle, oltiin rannalle menossa.
Tilanne oli ihan hirveä. Miten joku voi käyttäytyä noin???
Mieheni ihan kauhuissaan kysyi, että kuka se oli joka minua runnoi, mutta miestä ei enää näkynyt missään.
Suututtaa ja vieläkin hirvittää se tilanne!!
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:21"]No mitä täällä nyt taas uhria syyllistetään, oletteko itse koko ajan valmiudessa puolustamaan itseänne yllättävissä tilanteissa. Hullu ukko, toivottavasti karma kostaa.
[/quote]
En minä ket
ään syyllistä. En vain hahmota tota tilannetta.
Olen kyllä valmiudessa puolustamaan itseäni, ääneni kuuluu ellei tehoa niin kovennan otteita. Aina valmiudessa.
[/quote]
Mä oisin huutanut ja runnonnut ne kärryt sitä ukkoa vasten! Mä en kyllä hiljaiseksi jäis. Saisin kunnon raivarit ja sitten pyytelisin anteeksi ja syyttäisin hormoneja että eihän mun nyt niin pahasti pitänyt raivota...
Bonuskortti kaupassa noin ei olis käynyt. Tietäähän ton lidlin.
Kuka käy Lidlissa? Venäläisten ja mustalaisten lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:35"]Kuka käy Lidlissa? Venäläisten ja mustalaisten lisäksi.
[/quote]
Ei taas...
Hei,
mun mielestä sun kannattaisi käydä huomenna lääkärissä näyttämässä sitä mahaa ihan varmuuden vuoksi, ja sen jälkeen tehdä rikosilmoitus. Voi kuulostaa vähän ylireagoinnilta, mutta jos jotain sitten myöhemmin käy, niin saat ukon ehkä vastuuseen. Lidliin voi myös olla yhteydessä ja kysyä onko heillä nauhoittavaa kameravalvontaa.
Vauva on hyvin suojattuna. Jokainen huolehtikoon itsestään ja lapsestaan. Todella hysteeristä.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:41"]
Hei,
mun mielestä sun kannattaisi käydä huomenna lääkärissä näyttämässä sitä mahaa ihan varmuuden vuoksi, ja sen jälkeen tehdä rikosilmoitus. Voi kuulostaa vähän ylireagoinnilta, mutta jos jotain sitten myöhemmin käy, niin saat ukon ehkä vastuuseen. Lidliin voi myös olla yhteydessä ja kysyä onko heillä nauhoittavaa kameravalvontaa.
[/quote]
Tämä on erittäin hyvä ohje. Ap, toimi.
Hysteriaa, vastuuseen saaminen edellyttää tahallisuutta.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:25"]Mä olisin varmaan huutanut sille pää punasena tai jopa käynyt riehumaan. Olen niin suojelevainen lapsiani kohtaa, oli ne sitten vielä mahassa tai ei.
Muistan kun kävelin kaupungilla esikoistani odottaen, mulla oli talvitakki joten mahaa ei heti huomannut. Joku ilmeisesti itsestään liikoja luuleva isokokoisen mies sitten aivan tahallaan käveli mua päin niin, että tönäs mua olkapäällä ja lensin kumoon, sanoi vielä huoraksi?! Nousin ylös ja aloin raivota tönin jopa miestä. Huusin jotakin, että mitä vittua sä tönit täällä raskaana olevia naisia. Sen kun olin sanonut mieheltä kaikkosi se ivallinen hymy. Moni katsoi miestä vihaisesti ja halveksuvasti, mies meni ihan lukkoon käveli vaan pois pyytämättä anteeksi ja joku toinen mies tuli kysymään olenko kunnossa.
[/quote]
Ai suojelevainen ja silti kävit vielä kimppuun...mä oisin pelännyt ja mennyt kauemmas :o
En todellakaan usko,jos olisi noin käynyt, ihan taatusti joku olisi asiaan puuttunut. Kuvittelua, ap jotain rajaa.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:25"]
Mulla oli ostoskori, jota nostin ilmaan kahdella kädellä edestäni, että mies olis päässy helpommin ohitseni. Kun se runnominen alkoi, olis pitänyt joo tiputtaa kori käsistäni sen ukon kärryyn ja huutaa vaikka mitä, mutta jähmetyin vaan paniikissa, kun puristuin siihen, enkä päässyt pois. En mä saanut ääntä edes suustani, kun vasta kun oli muutaman kerran runnonut ja tajusin, että ei se lopeta.
ap
[/quote]
Edelleenkään en hahmota tuota tilannetta. Miksi ihmeessä kukaan antaa tilaa niin, että työntää vatsansa "tulilinjalle"? Normaali jonottaja peruuttaa itsekin pois eikä nostele koria päänsä päälle.
Ei kuulosta uskottavalta, onko kukaan ikinä kuullut tuollaisesta, minä en usko.
En ole ikinä käyttänyt Lidlissä kärryä mutta yleensä ostoskärryjen aisa on minusta aika korkealla, eikö? Eli ap. on tosi pitkä tai Lidlissä on matalammat kärryt.
178 pitkä nainen.
Ihan täysin uskottava juttu. Itse en hahmottanut raskausmahani ulottuvuuksia vaan pidin sitä pienempänä kuin se olikaan. Esim. tiskipöydän reunaan puristinsen useita kertoja enkä edes tajunnut, ennen kuin sattui. Kerran pankissa yritin pujahtaa seinän ja pylvään välistä, kun kuvittelin, että mahdun ja tulin itse runnonneeksi sitä mahaa melkein jumitukseen asti. Voisin hyvin kuvitella tilanteen, jossa nostan ostoskoria ja kuvittelen kärryjen mahtuvan mahani ohi ja vieläpä reilusti. Eihän tuollaista tilannetta osaa oikeasti ennakoida.
Mitä tulee ihmisen omaan vastuuseen, niin kukaan ei ole vastuussa siitä, että joku toinen tulee ja rupeaa työntämään kärryjä päin. Se, ettei ap tajunnut reagoida, johtui siitä, että tilanne oli yllättävä, röyhkeä ja nopeasti ohi niin kuin aina tällaiset tilanteet. On normaalia hätääntyä, kun joku satuttaa ja vieläpä tahallaan. Ei kai ap:ta voi syyttää siitä, ettei ehtinyt reagoida, kun kenelläkään ei ole oikeutta runnoa ostoskärryjä toista vasten ihan vain siksi, kun niin huvittaa. Itselleni kävi niin, että takana oleva iäkäs mies työnsi kärryjä pyllyäni vasten kipeästi kerran. Vilkaisin vähän kiukkuisesti ja totesin, että vanha mies ei varmaan vain osaa tajuta kärryjen ulottuvuuksia ja jatkoin ostosteni latomista. Sitten tönäisi toisen kerran, jolloin päästin jo kovan au-huudahduksen ja katsoin miestä hämmästyneenä, mutta edelleenkään ei tullut mieleenkään ruveta suojelemaan pyllyäni, kun en vain kerta kaikkiaan saanut päähäni, että joku voisi tahallaan yrittää satuttaa minua. Vasta kolmannen kerran jälkeen tartuin kärryihin ja sanoin tiukasti, että nyt saa luvan loppua. Tässäkin aikaa reagoimiseen oli takuulla enemmän kuin ap:lla.
Täytyy muuten vielä todeta, että Lidlissä tämäkin tapahtui, joten aika outoa porukkaa siellä välillä käy.
Käyn usein Lidlissä, ja ei tuo kärryjen työntöaisa ole mahan korkeudella. Ap, keksit koko jutun.
No voi viddu, kun olet avuton. Paniikin paikkahan tuo on. Raskaus ilmeisesti surkastuttaa älyllisten toimintojen lisäksi fyysiset toiminnot. Sun mieskin olisi varmaan käynyt vetää tönijää turpaan, vai?
Mä olisin varmaan huutanut sille pää punasena tai jopa käynyt riehumaan. Olen niin suojelevainen lapsiani kohtaa, oli ne sitten vielä mahassa tai ei.
Muistan kun kävelin kaupungilla esikoistani odottaen, mulla oli talvitakki joten mahaa ei heti huomannut. Joku ilmeisesti itsestään liikoja luuleva isokokoisen mies sitten aivan tahallaan käveli mua päin niin, että tönäs mua olkapäällä ja lensin kumoon, sanoi vielä huoraksi?! Nousin ylös ja aloin raivota tönin jopa miestä. Huusin jotakin, että mitä vittua sä tönit täällä raskaana olevia naisia. Sen kun olin sanonut mieheltä kaikkosi se ivallinen hymy. Moni katsoi miestä vihaisesti ja halveksuvasti, mies meni ihan lukkoon käveli vaan pois pyytämättä anteeksi ja joku toinen mies tuli kysymään olenko kunnossa.