Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musiikki-ihmisiä

Vierailija
18.07.2014 |

Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko täällä musiikki-ihmisiä. Siis soitatteko jotain soitinta tai laulatte? Minä olen soittanut pianoa vuoden, kitaraakin välillä rämpyttelen. Tunnistan kappaleiden sävellajit, mutta absoluuttista sävelkorvaa ei mun mielestä itselläni ole.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUSIIKKIHARRASTAJAT ON HOMOJA!!!

Vierailija
2/6 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten tunnistat kappaleiden sävellajit, jos sinulla ei ole absoluuttista sävelkorvaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, ainakin netin mukaan nämä ovat eri ominaisuuksia. Jos tunnistaa sävellajit, on tonaalinen sävelkorva. Mutta mielestäni mulla ei ole absoluuttista korvaa, koska yksittäisten sävelten tunnistaminen menee usein väärin. ap

Vierailija
4/6 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, sulla on termit sekaisin. Absoluuttinen sävelkorva on harvinainen oikku, josta voi olla haittaakin ihmiselle. Jossain vaiheessa saattaa pää hajota, kun aivot nuotintaa veneen perämoottorin tai kissanmaukunan tai joutuu poistumaan jostain tilanteesta jonkun ihmisen puheäänen takia. TONAALINEN sävelkorva on se normaali tunnistuksen työkalu. Ap, olen pianisti. :)

Vierailija
5/6 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauheasti osaa soittaa mitään enkä oikein erota kahdesta vierekkäisestä sävelestä kumpi niistä on matalampi ja kumpi korkeampi. Se ei kuitenkaan estä yrittämästä. ;) Täällä tekemääni musiikkia -> www.kotiaresti.fi

Vierailija
6/6 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on absoluuttinen sävelkorva mut ei mulla oo pää hajonnu vielä minkään arkiäänen kuuntelun takia. Osaan pitää ne erillään musiikillista äänistä. Ja vanha soitonopettajani huomasi erikois"kykyni" ala-asteella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan