Tiedän että joudun syömään psyykelääkkeitä raskausaikana, silti aion tehdä lapsen
Koska ekallekaan lapselle ei tullut mitään vaurioita lääkkeistäni huolimatta
Kommentit (7)
Sairastin psykoosin 6 vuotta sitten, sen jälkeen en ole oireillut. Seroquel ja Sertralin Hexal menee. ap
Aiotaanko sun lääkitys koskaan lopettaa?
Tai edes yrittää?
Vai olitko ennen tuota psykoosiakin masentunut?
Ja noista lääkkeistä en tiedä mitään. Sä varmaan tiedät paremmin riskit.
Lääkkeitä luultavasti syön loppuikäni, raskauden lopulla masennuslääke lopetetaan kuukaudeksi, ettei vauvalle tule vierotusoireita.
Eka lapseni vaan syntyi etuajassa, enkä ehtinyt olla kuukautta ilman lääkkeitä. Lapsella oli onneksi vain lieviä vierotusoireita kuten itkuisuutta ja matala ärsytyskynnys.
Ensimmäisessä raskaudessa söin masennuslääkkeitä, kun oli kuitenkin vaikea masennus ja sairaalajakso vielä niin tuoreessa muistissa. Raskauden jälkeen söin kevyttä mielialalääkettä masennuksen ennaltaehkäisyyn. Nyt olen uudestaan raskaana ja yritän olla ilman lääkitystä niin kauan kuin mahdollista, käyn sen sijaan tiheämmissä kontrolleissa hoitajalla (kahden viikon välein, noin).
Ensimmäisessä raskaudessa oli lääkityksenä alussa Efexor, joka jäi pois, ja sitten Ketipinor. Terve lapsi tuli, joskin loppuraskaudessa oli komplikaatioita (istukan toiminta heikkeni), eikä kukaan ole minulle osannut kertoa mistä johtui. Siksi tällä kertaa tällä lailla. Synnytyksen jälkeen sitten taas estolääkitys.
Kuulemma turvallinen lääke, uusimpien tutkimustietojen mukaan.
ja tosiaan, tuo Ketipinor mitä mä söin oli ihan vastaava lääke kuin Seroquel.
-seiska-
Mielen kiinnosta kyselen, koska itsellä psyykelääkitys ja haaveissa vauva. Välillä meinaa jo epätoivo iskeä, että jääkö meille vain yksi lapsi.