Miten saada "kiiltävät ja karvattomat" sääret?
Omat karvat ja hiukset kasvavat tosi nopeasti. Jos sheivaan kainaloni, en voi jättää edes yhtä iltaa sheivaamatta ilman että näkyy sänki seuraavana päivänä. Olen välillä ajanut karvat koneella, mutta koneesta irtosi/katosi osa ja sitäkin sai tehdä lähes päivittäin. Kokeilin hiljattain vahaliuskoja, mutta jaloissa oli miltei viikon paha ihottuma.
Kaipaisin kovasti hyviä vinkkejä. Te joiden sääret ovat "kiiltävät ja karvattomat" ilman päivittäistä karvainpoistoa: millä menetelmällä poistatte karvat ja mitä tuotteita käytätte? Käyttekö ammattilaisella poistattamassa karvat? Millä menetelmällä, hinta, kuinka usein?
Olen ihan kypsä pitkien housujen käyttämiseen näillä helteillä. Iso kiitos kaikista neuvoista ja suosituksista.
Kommentit (10)
Karvat ovat ikuisuuskysymys tummaveriköillä, joilla on hyvä karvankasvu.
Mutta vähän on omien koipien ulkonäköä auttanut rasvaaminen. Ennen uloslähtöä laitan ihan rasvaista tuhtia voidetta, jos olen paljain säärin. Kuivuutta rutiseva iho ei ole hyvännäköinen. Ajeluun käytän hoitoainetta, koska ajogeelit ja saippuat kuivattavat ihoa.
Käytän myös itseruskettavaa, koska päivetys häivyttää ihon alla kuultavaa sänkeä.
Kokeile sokerointia ammattilaisella.
Jalkoihin jotain happoa sisältävä voide (esim. glycolic acid body lotion), mekaanista kuorintaa, sinkkivoidetta, kosteusvoidetta ja öljyä.
Öljyllä saa kiillon, sinkkivoide estää näppyjä, happo estää näppyjä ja karvoja kasvamasta sisäänpäin sekä silottaa ihoa, mekaaninen kuorinta poistaa kuivaa ihosolukkoa ja estää karvoja kasvamasta sisäänpäin.
Epilaattoriakin voi kokeilla, mutta se ärsyttää ja on kivuliasta ainakin aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Hanki epilaattori.
Ja saat sääret täyteen tulehtuneita karvatuppia. Ah, niin kaunista.
Ammattilaisen tekemällä sokeroinnilla lähti pysyvästi lähes kaikki säärikarvat.
Minulla lakkasivat kaikki karvat kasvamasta 40 täytettyäni. Pohkeet ovat karvattomat ja sileät (kunhan muistan rasvata), kainaloissa ei kasva karva eikä häpykarvojakaan juuri ole. Mutta ei kasva enää hiuksetkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki epilaattori.
Ja saat sääret täyteen tulehtuneita karvatuppia. Ah, niin kaunista.
Epilointi puhtaalle iholle ja kuorintaa tai harjausta karvojen kasvun aikana. Voi myös epiloida joka toinen kerta ja ajella höylällä joka toinen kerta tai harvemmin.
Kuorintavoiteen voi tehdä itse esim. kidesokerista ja kosteusvoiteesta.
Sheivaan ihan miehille tarkoitetulla höylällä.
Ja uusi löytö jolla tulee kauniit kiiltävät sääret on jalkarelaxantti geeli, jolla tulee myös viilentävä tunne jalkoihin. On hyvä!
Merkki on Akileine
Epilointi - vaatii kyllä totuttelua ja pitää hoitaa ihoa ettei tulisi sisäänkasvaneita. Tosin suosittelen muutenkin ihon säännöllistä kuorintaa ja reilua kosteutusta. Paitsi kestää karvanpoiston paremmin, myös näyttää kiiltävämmältä jne. Teen itse kuorinnan sekoittamalla 1dl sokeria + 1dl öljyä aina välillä. Mutta jos yhtään lohduttaa, tänä kesänä on tullut vastaan aika montakin siististi pukeutunutta nättiä naista, joilla on karvat tallella. Eli on kai yleisesti hyväksyttävämpää
Hanki epilaattori.