Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hampaita särkee

Vierailija
14.07.2021 |

Minulla on hampaita särkenyt muutaman kuukauden ajan. Särkyä on molemmin puolin, välillä lievempää, välillä kovempaa. Välillä poissa kokonaan. Kylmään tai kuumaan hampaat eivät juurikaan reagoi. Kävin aiemmin päivystyksessä, mutta hammaslääkäri ei löytänyt mitään vaivaa. Menin myöhemmin yksityiselle, joka otatte kuvat ja tarkasti hampaat, ei mitään ja hyvässä kunnossa. Hän sanoi, että näytän purevan hampaita yhteen ja että purentalihakset ovat kireät. Suositteli kiskoa.

Voiko purentalihakset tai hampaiden pureminen aiheuttaa ajoittain kovaakin kipua?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla reikä jossain syvällä

Vierailija
2/20 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Itellä usein aamuiain oikiat takahampaat kipiät. Ostin apteekista sitävarten suojan, eihän se mitää kestäny, silikonia ku kunnolla purasee on palaset henkitorvessa. Muuta hoitoa en ookokeillu, nii paitsi jos oikee kipeet 400buranaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roope kirjoitti:

Voi. Itellä usein aamuiain oikiat takahampaat kipiät. Ostin apteekista sitävarten suojan, eihän se mitää kestäny, silikonia ku kunnolla purasee on palaset henkitorvessa. Muuta hoitoa en ookokeillu, nii paitsi jos oikee kipeet 400buranaa

Kiitos vastauksestasi! Suositeltiinko sinulle kiskojen teetättämistä hammaslääkärissä?

Vierailija
4/20 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän hammaslääkäri ollut oikeassa. Kokeile voice massagea.

Vierailija
5/20 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranna pesua ja putsaa myös langalla.

Vierailija
6/20 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

Purentakiskot kyllä suojaavat hampaita, mutta ei ne sitä yhteen puremista estä. Käy hierojalla, joka hieroo lihaksia auki ja antaa venyttely ym ohjeita. Vältä purkan jauhamista.

Vierailija
7/20 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paranna pesua ja putsaa myös langalla.

Hampaissa ei kuulemma nimenomaan mitään vikaa, vaan hammaslääkärit aina kehuvat, miten hyvässä kunnossa ovat.

Vierailija
8/20 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi.

Purentakiskot kyllä suojaavat hampaita, mutta ei ne sitä yhteen puremista estä. Käy hierojalla, joka hieroo lihaksia auki ja antaa venyttely ym ohjeita. Vältä purkan jauhamista.

En oo ap, mutta itsellä kanssa kiskot hankinnassa. Ne suojaavat hampaita, mutta eivät estä puremista. Auttaako kisko siihen, kun minulla usein vasemmalla puolella muutama hammas ottaa enemmän kontaktia öisin, ja aamuisin ne hampaat aristavat. Eli ”tasaako” kisko tätä painetta? Lihaksia tiedostan, että pitää itse rentouttaa ja hierontaan olen menossa.

Vierailija
9/20 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Puret unissa hammasta niin kovaa, että voi olla hampaat, leuat, pää ja niska kipeä. Myös hampaat kuluu. Hammaslääkäri tekee sun hampaista valun, ja sillä läpinäkyvän muovin, joka solahtaa sun hampaiden väliin ja päälle yöksi. Taisin maksaa siitä 400 euroa. On vähän kuin läpinäkyvät tekarit ...

Vierailija
10/20 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan. Puret unissa hammasta niin kovaa, että voi olla hampaat, leuat, pää ja niska kipeä. Myös hampaat kuluu. Hammaslääkäri tekee sun hampaista valun, ja sillä läpinäkyvän muovin, joka solahtaa sun hampaiden väliin ja päälle yöksi. Taisin maksaa siitä 400 euroa. On vähän kuin läpinäkyvät tekarit ...

Kiitos vastauksesta! Ihanaa, jos on mahdollista saada kiskolla apua itse hampaan arkuuteen ja kipuun. Pelkään, että nuo eniten yhteenottavat hampaat ehtivät hajota, onneksi saan kiskon parin viikon päästä!

Vierailija
11/20 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parodontiitti

Vierailija
12/20 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parodontiitti

Ei ole sitä eikö kariesta

Vierailija
13/20 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen purennan aiheuttamasta hammaskivusta kärsivä. Hammaslääkärien mukaan hampaissa ei ole mitään vikaa. Huomaan kyllä että oikealla olen varmaan purrut yöllä hampaita yhteen, kun pari hammasta ylhäältä ja alhaalta on samasta kohtaa kipeitä. Itselleni jäi epäselväksi, että auttaako purentakisko nimenomaan näihin hammassärkyihin, joissa hampaat ovat aiemmin osuneet toisiinsa. Valitettavasti purentalihaskipuihin se ei aina auta.

Vierailija
14/20 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mulla vähän samaa vikaa. Itselläni ei ole kiskoja, hammaslääkärin mukaan hammassärky on johtunut aina siitä, että jotkut tietyt hampaat ottaa yhteen öisin. Mutta ainakun yksi kohta on hiottu, siitä kohtaa helpottaa, mutta kohta joku seuraava kohta ottaa yhteen ja ne hampaat särkevät. Eli voisiko tälläisessä vaivassa olla kiskosta apua? Että mikään kohta ei silloin ota erityisen paljon yhteen ja kipeytä hampaita.

Vierailija
15/20 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, mulla vähän samaa vikaa. Itselläni ei ole kiskoja, hammaslääkärin mukaan hammassärky on johtunut aina siitä, että jotkut tietyt hampaat ottaa yhteen öisin. Mutta ainakun yksi kohta on hiottu, siitä kohtaa helpottaa, mutta kohta joku seuraava kohta ottaa yhteen ja ne hampaat särkevät. Eli voisiko tälläisessä vaivassa olla kiskosta apua? Että mikään kohta ei silloin ota erityisen paljon yhteen ja kipeytä hampaita.

Hankkisin kiskot, muutenhan hampaita joudutaan kokoajan hiomaan.

Vierailija
16/20 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisollani särkyä aiheutti ienvetäymät. Särkyyn auttoi Sensodynen hammastahna

https://www.sensodyne.fi/tuotteet/?gclid=EAIaIQobChMI0YX3qNPk8QIV0-R3Ch…

Vierailija
17/20 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään purentalihashieronnassa. Erityisesti kipeimpien hampaiden lähellä lihaksista suun sisäpuolelta hierottaessa ja painettaessa vihloi kovasti ja se heijastui näihin hampaisiin. Eli purentalihakset taitavat olla tosi jumissa. Vieläkin vain vaikea uskoa, että ne voivat tosiaan aiheuttaa hammassärkyä. T. Aloittaja

Vierailija
18/20 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla särkee hampaisiin ja kävin eilen hammaslääkärissä. Sanoi johtuvan purennasta ja kehotti syömään buranaa. Muuta ei voida tehdä. Särky on kovaa ja huomaan, että aiheuttaa paniikkia :/ Olen lasten kanssa vielä yksin kotona, kun mies on loppuviikon poissa.

Vierailija
19/20 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään toimivaa lääkettä, jota voisi ottaa kovaan (kuulemma purennasta johtuvaan) hammassärkyyn? Burana tai panadol ei auta :(

Vierailija
20/20 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään toimivaa lääkettä, jota voisi ottaa kovaan (kuulemma purennasta johtuvaan) hammassärkyyn? Burana tai panadol ei auta :(

Mulla ei purennasta johtuvaan sänkyyn (hammassärky, korvasärky ja ohimosärky) auta hyvin mikään. Joskus panacod vie pahimman terän. Pari päivää kun on pahimmat jumit päällä on kamalia.