Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tietäisit että sua salakuunnellaan

Selvääjo3vuottasitten
14.07.2021 |

Jätetään nyt foliohattu vihjailut heti alkuun pois ja vastataan vain kysymykseen. Jos tietäisit että sua salakuunnellaan (jätetään myös tekninen toteutus käsittelemättä tässä) niin muuttaisitko mitään siinä mitä puhuisit tai miten käyttäytyisit. Mä en. Ehkä sanoisin vaan lisää sellaista mitä en muuten sanoisi.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ja eiköhän Sanoma tämänkin palstan logeja vuoda tuon tuosta poliisille.

Vierailija
2/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sitten oli salakuuntelua vaan ihan tavallista kuuntelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin lisätä kuuntelijalle tarpeellista infoa juttuihini. Eli esim kommentoisin suorapuheisesti hänen edesottamuksiaan.

Vierailija
4/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se sitten oli salakuuntelua vaan ihan tavallista kuuntelua.

No hah. Yleensä ajatellaan kai niin, että jos kohde ei tiedä, että kuunnellaan niin ei haittaa. Mutta jos tietää, saattaa se useimmille olla aika häiritsevää ja laitontakin, jos ei ole kohde antanut lupaa. Tietenkin poliisilla sitten omat oikeutensa. Kaikkeen kuitenkin tottuu. Jotkut voi olla ihan kuin kotonaan ja täysin ok tilanteen kanssa ja jotkut ehkä kauhuissaan. Ja erikseen vielä sellainen tilanne, jossa saa tietoonsa vasta myöhemmin, että on kuunneltu. Olettaisin, että paljon ikävämpää kun se, että tietäisi olevansa jonkun tarkkailun tai kuuntelun kohde.

Tiedän tapauksen, jossa varmistus siitä, että kuunnellaan oli huojentavaa. Ratkaisi muutaman häiritsevän arvoituksen asian tiimoilta.

Tietenkin aika jännä kokemus varmaan, varsinkin, jos kuunnellaan ihan 24/h ja kaikkialla, you know.

Vierailija
5/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin imeä ääni, että ei sitä kukaan jaksa kuunnella. Kimitän koko päivän tyhjänpäiväisyyksiä, joten aika tylsistynyt epeli jostain lukitusta laivan vankikellarista saisi olla, että piristäisi päiväänsä :D

Vierailija
6/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaisin lisätä kuuntelijalle tarpeellista infoa juttuihini. Eli esim kommentoisin suorapuheisesti hänen edesottamuksiaan.

No joo, mut voihan olla tilanne, että ei ole aivan varma kuka tai ketkä ne on, mutta joku tai jotkut siellä on ja ajatelkaas sellaista mahdollisuutta, että kaksi eri tahoa kuuntelee samaa kohdetta toisista tietämättään tai toinen ei tiedä toisesta. Metkaa.

Vierailija
7/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai maailmassa enää ole sellaista kännykänomistajaa, joka ei tietäisi, että häntä salakunnellaan?

Vierailija
8/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onsejännää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mut voihan olla tilanne, että ei ole aivan varma kuka tai ketkä ne on, mutta joku tai jotkut siellä on ja ajatelkaas sellaista mahdollisuutta, että kaksi eri tahoa kuuntelee samaa kohdetta toisista tietämättään tai toinen ei tiedä toisesta. Metkaa.

Olisi kyllä varsinaista urkintaa! Vaikka naapurit ja työnantaja. Kohteen täytyy tuolloin olla toodella mielenkiintoinen tai pelottava. Kannattaa tosiaan haukkua kaikkia varmuuden vuoksi, ansaitsevat sen.

Vierailija
9/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi edes joku joka kuuntelisi. Ehkä rupeaisin juttelemaan kaikkea sitä, mitä kukaan ei nyt viitsi kuunnella. 

Vierailija
10/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai maailmassa enää ole sellaista kännykänomistajaa, joka ei tietäisi, että häntä salakunnellaan?

Niin, ennen oli jopa viestintäsalaisuus ja salakuuntelu oli rikos.

Vierailija
11/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt en tarkoittanut kännykän salakuuntelua vaan sellaista koko talon maadoitusta.

Vierailija
12/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietoinen siitä, että tietyissä tilanteissa minua salakuunnellaan hyvin suurella todennäköisyydellä. Näissä samoissa olosuhteissa olleet tutut ovat tätä tietoa käyttäneet myös hyväkseen keskustelemalla sellaisista asioista, jotka ovat halunneet saada salakuuntelijoiden tietoon ja hyvin on toiminut. 

Tiesittekö, että joissakin maissa esim. kaikki maassa toimivien operaattoreiden kautta käydyt puhelinkeskustelut jopa tallennetaan? 

Vierailija
13/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityishenkilöstäkö kyse vai jotain julkkiksesta/merkityksellisestä henkilöstäkö puhut?

Vierailija
14/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä Oulussa on siirtolapuutarha alue, vaikka alueella onkin isohkot tontit 700m2,,

niin väistämättä kuuluu, joidenkin puhe selvemmin, vaikkei kuuntelisikaan.

Eli, siksi varon visusti mitä puhun.

Eräs rouva alueella, joka kulkee alueella koiransa kanssa, ja samalla juttelee ihmisille.

Hänen äänessä kuuluu matkojen päähän ja hyvin selvästi. Olen kuullut joskus nolojakin juttuja.

Siitä viisastuneena olen hiljaa, jotta ei minuakaan kukaan kuuntele.

Vierailija
15/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sen mitä sanon esim. täällä, pystyn sanomaan ääneen missä vain.

Vierailija
16/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muuttaisin kirjoitti:

No, meillä Oulussa on siirtolapuutarha alue, vaikka alueella onkin isohkot tontit 700m2,,

niin väistämättä kuuluu, joidenkin puhe selvemmin, vaikkei kuuntelisikaan.

Eli, siksi varon visusti mitä puhun.

Eräs rouva alueella, joka kulkee alueella koiransa kanssa, ja samalla juttelee ihmisille.

Hänen äänessä kuuluu matkojen päähän ja hyvin selvästi. Olen kuullut joskus nolojakin juttuja.

Siitä viisastuneena olen hiljaa, jotta ei minuakaan kukaan kuuntele.

Jokainen ratkaisee mitä puhuu ja kenelle puhuu, mutta se mikä on sinulle noloa, ei välttämättä ole toiselle.

Vierailija
17/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityishenkilöstäkö kyse vai jotain julkkiksesta/merkityksellisestä henkilöstäkö puhut?

Kyse äärimmäisen tärkeästä ja merkityksellisestä henkilöstä seurueineen. Mutta kysymyshän oli, että miten sinä siellä suhtautuisit tilanteeseen.

Vierailija
18/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhun ääneen ehkä kerran kuukaudessa, joten salakuuntelija saisi kuullakseen lähinnä hengitystä, kuorsausta ja heinänuhaääniä. Onnea matkaan.

Vierailija
19/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tuosta ole mitään haittaakaan ollut, bisnekset pyörii nääs kuin ennenkin!

Tai no, ei ne tiedä oikeasti. Arvaatko mistä päättelen :)

Vierailija
20/42 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän