Missä olet syönyt elämäsi parasta pastaa?
Kommentit (41)
Makaronitehtaalla. Täydellistä makujen ilotulitusta.
Kyl täytyy sanoo et Italian Gardalla oli iha hemo hyvää Pasta Carbonaraa yhes pasta raflas, en nyt kuollaksenikaan saa mieleen sen mestan nimee, mut siin ranta bulevardil kummiski!
Prahassa eräässä italialaisessa ravintolassa.
Suomen parhaat pasta spotit? Makaroni-tehdas onkin jo aiheellisesti mainittu, löytyykö haastajia?
Psstaaa on helppo tehä itekin himassa.
Vierailija kirjoitti:
Muttta kerta nyt kun päästiin asiaaan niin ainakin jossa blognese kastiikkeessa ja salsassa toivoisi että oliis enemmän sitä purutuntumaaa eikä sellaista yhtä mössöä tai jotain millä vielä tehostaa sitä kastikkeen ominasimakua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muttta kerta nyt kun päästiin asiaaan niin ainakin jossa blognese kastiikkeessa ja salsassa toivoisi että oliis enemmän sitä purutuntumaaa eikä sellaista yhtä mössöä tai jotain millä vielä tehostaa sitä kastikkeen ominasimakua.
Vähän vaikka tomaattikuutioiita seassa.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa, exän äidin tekemää.
Italiassa minäkin. Veljeni on Massimo Boratin tyttären kanssa naimisissa. Kun menivät naimisiin, niin se mies teki henkilökuntansa kanssa ruuat häihin. Silloin en tiennyt edes kuka kyseinen kokki on, mutta Netflixistä katsoin sellaista kokkisarjaa, niin se oli siinä. Soitin veljelleni, että ok eipä ihme, että en ollut ikinä syönyt niin hyvä ruokaa. Veli sano joo sen rafla on äänestetty maailman parhaaksi 3 michelin tähteä. En ole ikinä syönyt niin hyvää ruokaa ja tuskin tulen syömään ellen syö kyseisen henkilön tekemää. Häissä kaikenlaista ruokaa. Ne oli taideteoksia. Mieheni sanoi silloin minulle, että miten jostain pastasta voi saada tällasta ruokaa. Miten tämä on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona. Nauhapastaa ja kastikkeena kylmäsavulohi kermassa. Tilliä päälle.
Siis onko tällänenkin nykyään Pizzaa?
Etkö osaa lukea, "Kun kerran pitsaa..."
Vierailija kirjoitti:
Olin aikomassa kirjoittaa tismalleen saman.
Roomassa jossain Trasteveren alueella, pieni paikka, jossa pihalla ihan muutama pöytä. Merellinen pasta, aivan mahtava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa, exän äidin tekemää.
. Mieheni sanoi silloin minulle, että miten jostain pastasta voi saada tällasta ruokaa. Miten tämä on mahdollista.
Kaverin kanssa väännettiin ko asiasta, ettei Suomessa saa kunnon pastaa. No kertoi miten ite teki. Eka virhe oli jo pastan keittämisessä! Siinä se.
Työmaaruokalassa aina tuli niitä pastavuokia, tsissus mitä moskaa! En edes pidä makaronilaatikosta, ihan kuollutta.
Ei oo pastoissa kokemukseni mukaan niin hirveästi eroa. Pastan ja pizzankin suosion salaisuus on musta se, että ne lähes aina onnistuu.
Kreikassa kerran söin ihan perus turistiravintolassa aivan mielettömän hyvää äyriäispastaa. Sen jälkeen olen useita kertoja tilannut vastaavanlaisissa paikoissa vastaavanlaisia annoksia, mutta makuelämykset eivät oo enää olleet samanlaisia.
Prahassa bolognese. Olen myös Italiassa syönyt hyvää merellistä pastaa Firenzessä ja Canneloneja Pisassa, mutta paras ei ollut Italiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aikomassa kirjoittaa tismalleen saman.
Kirjoitin just että paras pasta oli Prahassa, jälkkärikin oli melkein yhtä ikimuistoinen. Olikohan kuulkaas sama ravintola, vähän kun jossain kellarissa..
Kun on todella kova nälkä niin parasta on ihan perinteinen pasta finlandese nistipata.
Lissabonin tomaattipastat on kyl legendaarisii!