Pesettekö 40°-vaatteet 60°C ja 60°-vaatteet 90°c
Itse olen nyt ruvennut pesemään...
Kärsiikö vaatteet paljonkin, ajan saatossa?
Millaisia kokemuksia muilla?
Kommentit (7)
En heti uutena. Jos jotakin vikaa vaatteesta löytyy, niin kauppa tai viimeistään valmistaja herkästi huomauttaa, ettei pesuohjeita ole noudatettu. Mutta myöhemmin pesen kyllä puuvillavaattet 60 asteessa, mutta harvoin 90 asteessa mitään, paitsi joskus valkeita lakanoita.
Itse pesen 60°C lakanoita ja pyyhkeitä yms. 90°C eikä ongelmia näytä tulevan. Ja konekin tykkää, kun välillä käyttää korkeaa lämpötilaa.
Itselläni on nyt fosfaatiton pyykinpesuaine käytössä aivan uudessa koneessa niin haju- yms. haittojakaan ei ole odotettavissa. Ja pyykki on raikasta.
Ap
Pesen kaiken yleensä 60 asteessa. Joskus valkopyykkiä 90 asteessa ja herkkiä tekstiilejä 40.
Pyyheet ja lakanat ajoittain 90c, sukat ja pikkarit aina 60c. Myös useimmat puuvillavaatteet voi pestä60c.
Olen alkanut pestä puuvillapaitoja 60 asteessa vaikka ohje 40. Hienhaju ei lähde muuten.
Eikö vaatteet kärsi teillä mitenkään. Kangas vetää, lanka kärsii.....?
Olen aina ennen "orjallisesti" noudattanut pesuohjeita, mutta nyt ruvennut ajattelemaan, ettei vaatteet välttämöttä puhdistu kovin hyvin alhaisissa lämpötiloissa (40°C tai alle).
Ap