Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

DNA:n prepaid-netti, mokkula

2 vanhaa varista nettiongelmissa :D
14.07.2021 |

Meillä on DNA:n prepaid-netti, eli maksamme paketin aina etukäteen.
Siksi prepaid, että jostakin syystä eri netit toimivat huonosti, emmekä vielä ottaneet kiinteätä liittymää. Käytämme vain läppäreitä.
Ongelma on, että esim. viikko sitten latasin uuden paketin, koska laskeskelin, että pian se entinen loppuu. Olin maksamassa laskuja nettipankissa tänään ja kuinkas taas kävikään? Netti pätkähti poikki.
Ruutuun tuli DNA:n nettikaupan sivu. Meillä oli paketti odottamassa senkin mukaan.
Miksi hitossa homma on niin vaikeata, että se uusi nettipaketti ei voi lähteä sujuvasti edellisen jatkoksi? Onko tämä kaikilla prepaid-neteillä samanlaista?
Kun netti pätkähti poikki, sitä uutta pakettia ei saa ennenkuin sammuttaa mokkulan ja käynnistää uudelleen ja oma läppärinikin vaati uudelleenkäynnistämistä.
Olen yrittänyt soittaa DNA:lle, mutta jatkuvasti on varattua ja sitä pimputusta ei jaksa kuunnella.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus edelliseen: siis ei ole ongelma, jos jo katkenneeseen nettiin ostaa paketin (jos nyt on joku netti, mikä toimii, että saa ostettua :D). 

Jonossa oleva ei lähde automaattisesti toimimaan.. 

Vierailija
22/25 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 vanhaa varista nettiongelmissa kirjoitti:

Katsoin nyt nuo tulleet viestit. Tällainen ilmoitus oli tullut eilen. 

DNA: Liittymällä oleva aktiivinen Tehonetti 30 vrk (100 Mbit/s) paketti vanhenee huomenna. Voit hankkia seuraavan paketin liittymäsaldolla itsepalvelussa m.prepaid.dna.fi tai ostaa lataussivulta laturi.dna.fi. Liittymää voi käyttää myös ilman pakettia, jolloin veloitus tapahtuu käytön mukaan.

Tänä aamuna oli tällainen:

DNA: Liittymällä ollut Tehonetti 30 vrk (100 Mbit/s) paketti on vanhentunut. Voit hankkia uuden paketin liittymäsaldolla itsepalvelussa m.prepaid.dna.fi tai ostaa lataussivulta laturi.dna.fi. Mahdollinen aiemmin varastoon ostettu paketti kytkeytyy automaattisesti päälle.

Tämä viimeinen viesti on tullut sen jälkeen, kun netti jo katkesi. Eli ei ole noissa kellon aikaa ilmoitettu etukäteen sille hetkelle, kun pätkähtää poikki. 

Huvittava tuo kohta: kytkeytyy automaattisesti päälle. :D Melko manuaalia kytkentää tämä on ollut, kun itse olen häärännyt mokkulan kimpussa. 

Voisi tietysti hankkia tuollaisen puhelimen netinkin, josta jakaisi sitä sitten. Ei ole tullut hankituksi, koska en näe käyttää puhelimen nettiä. 

Meillä ei ole tuota ongelmaa. Olisko mahdollista että sun mokkula on viallinen tai halpa paska?

Ai. Sinulla on siis aina suoraan lähtenyt uusi paketti jonosta toimimaan? Onko sinulla DNA?

Tuo mokkula on jo kertaalleen vaihdettu uuteen, joten en usko, että vika olisi siinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on noiden pakettien kanssa vähän tuollaista. Ottakaa suosiolla normaali kuukausimaksullinen liittymä.

Vierailija
24/25 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on noiden pakettien kanssa vähän tuollaista. Ottakaa suosiolla normaali kuukausimaksullinen liittymä.

Vierailija
25/25 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen selvittäneeni miksi paketti joskus jää jonoon, joskus ei. 

Minulla oli 180vrk Laitenetti loppunut ja uusi etukäteen ostettu jäi jonoon, ts. ei aktivoitunut automaattisesti. DNA:n vikapalvelu ei osannut sanoa asiaan mitään. 

Katkenneen yhteyden takana on mm. ilmalämpöpumppu joka jäi päälle. Liittymän saldo oli vain 0,23 eur eli alle päiväkäytön hinnan (0,98 eur tjms.), joten ajattelin ladata saldoa littymään, että saan edes jonkun yhteyden. Välittömästi saldon lataamisen jälkeen yhteys alkoikin toimia! Webbisivu kuitenkin näytti että saldoa ei ollut veloitettu, mutta uusi laitenetti oli aktivoinut.  

Eli jos paketti jää jonoon, laittakaa sinne kortille saldoa vähän, läppärin buuttailu ei auta. ;) (Modeemin buuttailu voi auttaa en tiedä, mutta joskus modeemi on 300km päässä eikä niin helposti buutattavissa.)

Epäilen että paketin aktivoitumiseen tarvitaan tietoliikennettä mutta sitä ei synny ellei ole saldoa. Bugi systeemissä, mutta näköjään ollut vuosia eli tuskin ihan heti katoaa. Ja tieto asiasta näyttää olevan parhaiten saavutettavissa Vauva-foorumin kautta...