Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin vuosi sitten kotoa, olen syönyt vain valmisruokia

Vierailija
17.07.2014 |

Muutin Oulusta Helsinkiin opiskelujen perään. Vanhemmat ja muu suku asuu Oulun alueella ja käyn siellä n. 2-4 kertaa vuodessa (joskus ja jouluna). Jouluna Sain maukasta kotikotona tehtyä jouluruokaa jota syötiin muutama pöivä. Kotona Helsingissä syön vain valmisruokia. Ylppärilahkaksi sain kattiloita yms mutta kaikki ovat vielä muoveissaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sama täällä. Toisaalta joskus innostun "kokkailemaan" tuloksena se, että kaikki menee pieleen, niin kätevämpää vaan ostaa kaupasta, kun sössiä tuntitolkulla keittiössä ilman mitään lopputulosta. 

Vierailija
22/27 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:14"]Teetkö ikinä esim. munakasta tai salaatteja?

[/quote]

Vihaan munia :P Pirkka myy salaatteja pusseissa joita "rikastan" omenanpaloilla

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin lähes kolme vuotta sitten kotoa pois. Itse söin valmisruokia esim. pitkän työpäivän jälkeen tai koeviikoilla. Muuten harvemmin, maksalaatikkoa aina välillä (hemoglobiinin vuoksi, tuppaa olemaan huonona) kun vielä Suomessa asuin. Mikä siinä on ettei jakseta paskan vertaa välittää omasta kehosta? Puhumattakaan valmisruokien pakkausjätteistä. Miettikää jos kaikki söisivät valmisruokia.. ei hyvää päivää. 

Vierailija
24/27 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:18"]Oletko ylipainoinen, mittasi?

[/quote]

Lukiossa olin ylipainoinen (168cm/75kg) muutettuani omaan kotiin olen laihtunut 65 kiloon.

Ap

Vierailija
25/27 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko suolaa saat päivässä?

Vierailija
26/27 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bataattisosekeitto on maailman simppelein juttu tehdä itse! Kuori bataatti (600-800g), kuori porkkanat (3-5 isoa), kuori sipuli, paloittele kaikki ja heitä kattilaan jonne laitat noin 8dl vettä ja kasvisliemikuution. Anna kiehua niin pitkään, että kasvikset pehmeitä (riippuu palojen koosta, n. 15-25min). Soseuta sauvasekoittimella, lisää lorauskermaa.

Esim. saarioisten bataattisosekeitto maksaa Alepassa (joka on työpaikastani lähikauppa) 2,50€. Bataattisosekeiton ainekset saa varsinkin nyt kesällä varsin edullisesti, kun porkkanoita saa jopa 0,30€/kg. Bataatti maksaa 2-3,50€/kg. Kermaa saa 0,50€. Ja tosiaan kuoriminen ja paloittelu vie hetken aikaa, mitä enemmän kokkailet niin siinäkin kehityt ja tulet nopeammaksi ;)

Vierailija
27/27 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät ihmiset!! Kauhee määrä ohjeita ja reseptejä:-)

Eihän aloittaja niitä pyytänyt, tai mitenkään valittanut ruuastaan!

Antakaa ihmisen syödä eineksiä jos haluaa!!!

Se ei oo keneltäkään pois.