Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työtön, joka olen iltaisin niin väsynyt, että nukahdan vaatteet päällä, ja aamulla en pääse ylös

Vierailija
14.07.2021 |

Kello oli soimassa ihan oman järjen ylläpidon vuoksi seitsemältä, mutten kuullut koko kelloa. Heräsin yhdeksän maissa, keitin kahvin, ja nyt kirjoitan.

Passiivinen passivoi. Kotityöt eivät riitä siihen, että mieleni olisi aktiivinen siten, että väsyisin ns. normaalilla ja terveellä tavalla. Olen ollut jouten niin kauan, että tyhjennettyäni tiskikoneen olen jo niin uupunut, että siirryn sohvaan makaamaan.

Ja siihen voin vaikka nukahtaa, ja herätä aamupäivällä.

Opiskellessa tuntui, että energiaa oli ihan kaikkeen - ainakin jälkeen päin. Illalla oli ihana käydä suihkussa pesemässä päivän aktiviteetit pois ja käydä puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Nyt en edes tiedä, milloin olen viimeksi vaihtanut lakanat.

Joutenolijoita, jotka ovat uupuneita, koska eivät tee mitään?

Harkitsen vapaaehtoistyötä eläinten parissa, voisin haravoida esimerkiksi syksyllä eläinten hautausmaata.

Mikä on ollut teidän ratkaisunne joutenolouupumukseen?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa selvittää työkkärin kanssa tuo vapaaehtoistyö ennenkuin sellaista edes harkitsee.

Työkkärille siitä ei kannata kertoa,katsovat että et ole kokopäiväiseen työhön käytettävissä ja peruvat työttömyys päiväraha kelpoisuutesi.Ystävällisin terveisin työkkärin asiakas n.10 vuotta pätkissä.

Vierailija
22/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta kuntouttavaa työtoimintaa tekisi sinulle hyvää.

Jos mainitsee kuntouttavan työhakemuksessa tai haastattelussa niin ei varmasti palkata ns. oikeaan palkkatyöhön. Tiedän kokemuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö paikkakunnallasi oikeasti ole edes siivoojanpaikkoja auki? Samalla voit edelleen hakea oman alasi töitä. Tai muuta työn perässä jonnekin.

Elinkeinoksi näistä ei ole mutta tekemistä päivään saisi hakeutumalla kunnallispolitiikkaan mukaan, SPR:n tms ystävätoiminnasta, vanhustenulkoilutuksesta, koirien ulkoilutuksesta, lastenvahtitoiminnasta jne. Oletko koskaan harrastanut mitään?

Siistijäksi saattaisin päästä, vaikka ymmärtääkseni siihenkin vaaditaan tänä päivänä jokin koulurus, mutten ole työhön sopiva, sillä minulla on krooninen ihosairaus. Mutta myyntityötä olen harkinnut, vaikka valitettavasti lukioiässä kokeilin ja se meni surkeasti. Ehkäpä nyt aikuisena siitä saattaisi jotain tullakin!?

Harrastan musiikkia. Minulla on kitara ja basso ja ukulelekin, mutta ne eivät saa minua ikään kuin lähtemään minnekään… Ellei joku bänditoiminta sitten?

Ap

Myyntityössä vaikuttaa myös myytävä tuote tosi paljon, ensinnäkin onko tuote ylipäätään hyvä ja onko sillä kysyntää, ja toisekseen se onko se omaan tyyliin sopiva ja uskooko siihen itse niin että pystyy olemaan vakuuttava. Oon surkea sähkösopimusten myynnissä, mutta käsityölehteä kauppasin oikeinkin mukavasti.

Vierailija
24/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö paikkakunnallasi oikeasti ole edes siivoojanpaikkoja auki? Samalla voit edelleen hakea oman alasi töitä. Tai muuta työn perässä jonnekin.

Elinkeinoksi näistä ei ole mutta tekemistä päivään saisi hakeutumalla kunnallispolitiikkaan mukaan, SPR:n tms ystävätoiminnasta, vanhustenulkoilutuksesta, koirien ulkoilutuksesta, lastenvahtitoiminnasta jne. Oletko koskaan harrastanut mitään?

Siistijäksi saattaisin päästä, vaikka ymmärtääkseni siihenkin vaaditaan tänä päivänä jokin koulurus, mutten ole työhön sopiva, sillä minulla on krooninen ihosairaus. Mutta myyntityötä olen harkinnut, vaikka valitettavasti lukioiässä kokeilin ja se meni surkeasti. Ehkäpä nyt aikuisena siitä saattaisi jotain tullakin!?

Harrastan musiikkia. Minulla on kitara ja basso ja ukulelekin, mutta ne eivät saa minua ikään kuin lähtemään minnekään… Ellei joku bänditoiminta sitten?

Ap

Hae oppisopimuksella ylä-asteikäisten iltapäivä-toiminnan ohjaajaksi. Sinne voit roudata kitarat mukaan ja opettaa teinejä soittamaan. Välillä meette pelailee fudista jne. Ei sillä rikastu mutta palkka on ainakin parempi kuin kelan tuet yhteensä. Muistaakseni kaupungin sivuilta voi hakea.

Vierailija
25/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, nyt on tullut useampi vastaus, jonka mukaan työt ovat ratkaisu.

En ole vapaaehtoisesti työtön. Olen opiskellut tutkinnon, ja näistä opinnoista pitäisi pian alkaa maksaa lainaa pois, eikä minulla ole siihen varaa.

Olen jopa kävellyt suoraan lähikauppaan ja pyytänyt töitä - edes nollasopparilla, mutta kauppias ystävällisesti sanoi, että on täyttä.

Vapaaehtoistyötähän ehdotin itselleni. Sillä ei vaan elämistä makseta, mutta saattaisin pysyä virkeämpänä ja yrittää edelleen, vaikken tiedä kuinka kauan tätä yritystä tulosta varten vaaditaan.

Ap

Kun yksi kauppias sanoo kieltävästi, kävele seuraavaan ja kysy uudelleen. Oikeasti aktiivisille löytyy kyllä tekemistä, kun osaa etsiä. Mainitsit soittavasi soittimia, ala pitämään alkeiskursseja nuorille, mainosta somessa. Jatkuvasti vain hyviä työhakemuksia vetämään, niin kyllä se jossain vaiheessa tärppää. Useat kaupat varsinkin kesäisin, ja joulusesongille tarvitsevat lisäkäsiä, joten ei muuta kun hakemukset vetämään, ja lisää aktiivisuutta työn etsimisessä. Varsinkin, kun mainitset, että pitäisi velkoja maksells pois pian, niin niskasta kiinni ja vähän vastuuta itsellesi.

Ihan mielenkiinnosta: Olet varmasti asiantuntija tässä, koska olet itse hankkinut työtä tällä keinolla?

Jos et ole, mieti uudestaan ennen kuin kommentoit! Se on helppo tietämättömänä huudella työnhausta. Nykyään paikkoihin on todella paljon hakijoita ja kokemusta ja koulutusta vaaditaan. Toisaalta myöskään kokemuksella ja koulutuksella ei välttämättä saa töitä esim. Ikääntyneemmät ihmiset

Vähän järkeä peliin, vaikka ilmeisesti onkin ei edes lusikalla vaan pinseteillä annettu!

Vierailija
26/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jahas, Kovaa Työtä aamuvarasesta iltamyöhään vaan ja ainuaksi palkaksi lautasellinen velliä aamuin illoin

kyllä siperia kurjat nuhteeseen opettaa

😬

Vierailija
27/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siivoomaankaan enää pääse ilman koulutusta ja yleensä vielä vaaditaan ajokortti ja oma auto, koska kohteet voi olla kaukana toisistaan.

-ohis

Vierailija
28/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, odottaessasi duunia, voit vaikka opiskella (netinkin) kautta Avoimen yliopiston kursseja. Tarjolla on paljon valinnanvaraa ja voit suorittaa tenttejäkin.

Vierailija
29/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin niin samaistua. Kuulostaa ihan minulta. Paitsi lakanoita vaihdan ja siivoa kyllä lähes jatkuvasti. Olen masentunut ja siksi työkyvytön tällä hetkellä. Opinnot kesken, ja niidenkin tekeminen ei saa tuulta alleen. Tuntuu vain että olen olemassa, mutten elä. Terveen elämän kuva päässäni on vain kaunis muisto. Univaikeudet pitkälti johtuvat suuresta joutenolosta. Minulla niitä on kyllä muutenkin. Siksi en oikeen pysty olemaan tällä hetkellä töissäkään. Työ olisi niin hienoa asia elämään. Olen vain niin loppu ja turhautunut, kun vaikka olen yrittänyt pysyä töissä, aina se kaatuu jaksamattomuuteeni, koska univaikeudet eivät takaa minulle tarpeekai unta.

Tsemppiä sinulle.

Vierailija
30/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoile, leivo, askartele, urheile, opiskele jotain itsenäisesti. Esimerkiksi.