Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työtön, joka olen iltaisin niin väsynyt, että nukahdan vaatteet päällä, ja aamulla en pääse ylös

Vierailija
14.07.2021 |

Kello oli soimassa ihan oman järjen ylläpidon vuoksi seitsemältä, mutten kuullut koko kelloa. Heräsin yhdeksän maissa, keitin kahvin, ja nyt kirjoitan.

Passiivinen passivoi. Kotityöt eivät riitä siihen, että mieleni olisi aktiivinen siten, että väsyisin ns. normaalilla ja terveellä tavalla. Olen ollut jouten niin kauan, että tyhjennettyäni tiskikoneen olen jo niin uupunut, että siirryn sohvaan makaamaan.

Ja siihen voin vaikka nukahtaa, ja herätä aamupäivällä.

Opiskellessa tuntui, että energiaa oli ihan kaikkeen - ainakin jälkeen päin. Illalla oli ihana käydä suihkussa pesemässä päivän aktiviteetit pois ja käydä puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Nyt en edes tiedä, milloin olen viimeksi vaihtanut lakanat.

Joutenolijoita, jotka ovat uupuneita, koska eivät tee mitään?

Harkitsen vapaaehtoistyötä eläinten parissa, voisin haravoida esimerkiksi syksyllä eläinten hautausmaata.

Mikä on ollut teidän ratkaisunne joutenolouupumukseen?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin!

Vierailija
2/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin!

Tylsä vastaus…

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ

Vierailija
4/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin!

Kerro se työ mihin noin vaan mennään, niin menen vaikka heti ☺️

Vierailija
5/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä saisit tarpeellisuuden tunnetta elämään, joka samalla väsyttää hyvällä tavalla, ja myös energisöi.

Töiden tekeminen auttanut myös itsellä samanlaiseen ongelmaan.

Vierailija
6/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin!

Kerro se työ mihin noin vaan mennään, niin menen vaikka heti ☺️

Vaikka se vapaaehtoistyö,

Vierailija
7/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ap ryyppäämään niin jaksat paremmin.

Vierailija
8/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen työtä, jossa ei oikein tarvitse tehdä mitään, nukun, syön ja veistän puu-ukkoja aikani kuluksi . Päivän jälkeen olen tosi saamaton ja väsynyt, se toimeettomuus jää päälle . Kaipaan työtä, missä sai aktiivisesti tehdä jotain ,koko päivän.

Ruumillinen työ, todellakin parantaa monta vaivaa. Lääkkeeksi pitäisi määrätä työtä masentuneille ja monelle muulle.

Ei terve ruumis työtä kaipaa.

Vierailija
9/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoeläköityneenä olen samassa jamassa sillä erotuksella, että herään joka aamu ennen kuutta.

Sosiaalisia suhteita ei juuri ole, mutta olen yrittänyt täyttää päiviäni mm.luonnossa liikkumalla. Tänä kesänä olen harventanut soolotalkoilla lähialueen jättipalsameita, poiminut luonnosta säkkitolkulla välinpitämättömien ihmisten roskia pois ja muuta pientä puuhaa.

Marjastamassa olen yleensä käynyt, mutta kuumuus on ainakin täällä vienyt mustikkasadon...

Kotona kirjoittelen, luen, askartelen. Tarvittaessa jeesaan naapurin tuttuja.

Silti aika tahtoo käydä pitkäksi, kun ei ole oikein mitään "järkevää" puuhas, enkä edes omista ajokorttia, että pääsisin jonnekin muualle ainaisista kotiympyröistä.

Silti aika tahtoo

Vierailija
10/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, nyt on tullut useampi vastaus, jonka mukaan työt ovat ratkaisu.

En ole vapaaehtoisesti työtön. Olen opiskellut tutkinnon, ja näistä opinnoista pitäisi pian alkaa maksaa lainaa pois, eikä minulla ole siihen varaa.

Olen jopa kävellyt suoraan lähikauppaan ja pyytänyt töitä - edes nollasopparilla, mutta kauppias ystävällisesti sanoi, että on täyttä.

Vapaaehtoistyötähän ehdotin itselleni. Sillä ei vaan elämistä makseta, mutta saattaisin pysyä virkeämpänä ja yrittää edelleen, vaikken tiedä kuinka kauan tätä yritystä tulosta varten vaaditaan.

Ap

Vierailija
11/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap voisit välillä haastaa itseäsi jotenkin. Tuo alisuoriutuminen kuulostaa masentavalta. Varmaan tuleekin sellainen olo lopulta että en jaksa mitään, jos vaan on.

Vierailija
12/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap voisit välillä haastaa itseäsi jotenkin. Tuo alisuoriutuminen kuulostaa masentavalta. Varmaan tuleekin sellainen olo lopulta että en jaksa mitään, jos vaan on.

Mielelläni! Onko sinulla ehdotuksia?

Ap

Vierailija
13/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö paikkakunnallasi oikeasti ole edes siivoojanpaikkoja auki? Samalla voit edelleen hakea oman alasi töitä. Tai muuta työn perässä jonnekin.

Elinkeinoksi näistä ei ole mutta tekemistä päivään saisi hakeutumalla kunnallispolitiikkaan mukaan, SPR:n tms ystävätoiminnasta, vanhustenulkoilutuksesta, koirien ulkoilutuksesta, lastenvahtitoiminnasta jne. Oletko koskaan harrastanut mitään?

Vierailija
14/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö paikkakunnallasi oikeasti ole edes siivoojanpaikkoja auki? Samalla voit edelleen hakea oman alasi töitä. Tai muuta työn perässä jonnekin.

Elinkeinoksi näistä ei ole mutta tekemistä päivään saisi hakeutumalla kunnallispolitiikkaan mukaan, SPR:n tms ystävätoiminnasta, vanhustenulkoilutuksesta, koirien ulkoilutuksesta, lastenvahtitoiminnasta jne. Oletko koskaan harrastanut mitään?

Siistijäksi saattaisin päästä, vaikka ymmärtääkseni siihenkin vaaditaan tänä päivänä jokin koulurus, mutten ole työhön sopiva, sillä minulla on krooninen ihosairaus. Mutta myyntityötä olen harkinnut, vaikka valitettavasti lukioiässä kokeilin ja se meni surkeasti. Ehkäpä nyt aikuisena siitä saattaisi jotain tullakin!?

Harrastan musiikkia. Minulla on kitara ja basso ja ukulelekin, mutta ne eivät saa minua ikään kuin lähtemään minnekään… Ellei joku bänditoiminta sitten?

Ap

Vierailija
15/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, nyt on tullut useampi vastaus, jonka mukaan työt ovat ratkaisu.

En ole vapaaehtoisesti työtön. Olen opiskellut tutkinnon, ja näistä opinnoista pitäisi pian alkaa maksaa lainaa pois, eikä minulla ole siihen varaa.

Olen jopa kävellyt suoraan lähikauppaan ja pyytänyt töitä - edes nollasopparilla, mutta kauppias ystävällisesti sanoi, että on täyttä.

Vapaaehtoistyötähän ehdotin itselleni. Sillä ei vaan elämistä makseta, mutta saattaisin pysyä virkeämpänä ja yrittää edelleen, vaikken tiedä kuinka kauan tätä yritystä tulosta varten vaaditaan.

Ap

Kun yksi kauppias sanoo kieltävästi, kävele seuraavaan ja kysy uudelleen. Oikeasti aktiivisille löytyy kyllä tekemistä, kun osaa etsiä. Mainitsit soittavasi soittimia, ala pitämään alkeiskursseja nuorille, mainosta somessa. Jatkuvasti vain hyviä työhakemuksia vetämään, niin kyllä se jossain vaiheessa tärppää. Useat kaupat varsinkin kesäisin, ja joulusesongille tarvitsevat lisäkäsiä, joten ei muuta kun hakemukset vetämään, ja lisää aktiivisuutta työn etsimisessä. Varsinkin, kun mainitset, että pitäisi velkoja maksells pois pian, niin niskasta kiinni ja vähän vastuuta itsellesi.

Vierailija
16/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta kuntouttavaa työtoimintaa tekisi sinulle hyvää.

Vierailija
17/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa selvittää työkkärin kanssa tuo vapaaehtoistyö ennenkuin sellaista edes harkitsee.

Vierailija
18/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussittuna nukkuisit vieläkin paremmin.

trv. Kankaanniemi Toimi

Vierailija
19/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni! Onko sinulla ehdotuksia?

Ap

Asetat itsellesi tavoitteet ja pohdit keinot. Kyllä sä töitä löydät jollet etsi liian rajoittuneesti.

Ennen työpaikan löytymistä asetat muunlaiset tavoitteet kuten oppia asioita, joiden osaamattomuus tällä hetkellä rajoittaa työnsaantia. Jos kauan lojuu työttömänä, niin ei siitä tutkinnosta kohta mitään iloa enää ole.

Vierailija
20/30 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa selvittää työkkärin kanssa tuo vapaaehtoistyö ennenkuin sellaista edes harkitsee.

Niin kannattaa. Jos katsovat sen kovin aikaavieväksi, voivat evätä työttömyystuen.