kesäloman kertymisestä
Minulla loppui työsuhde 31.5.2013 ja sain tuolloin kaikki lomapäivät rahana. Aloitin kuitenkin uudessa työsuhteessa saman työnantajan kanssa 1.6.2013. Mielestäni minulle kuuluu 2,5 lomapäivää per kuukausi nyt edelliseltä lomankertymiskaudelta, koska olen ollut saman työnantajan palveluksessa keskeytyksettä koko lomanansaintakauden. Olenko oikeassa?
Kommentit (3)
Et ole oikeassa. Koska kaikki lomasi maksettiin rahana kun edellinen työsuhde päättyi, tulit taloon ns. uutena työntekijänä.
Mikä tes sulla on?
Tämä on erton sivuilta.
"Työntekijä, joka on tehnyt samalle työnantajalle työtä peräkkäisillä tai lyhyin keskeytyksin peräkkäisillä määräaikaisilla työsopimuksilla on halutessaan oikeus saada vapaata 2 pv/2,5 pv / lomamääräytymiskuukausi (riippuen työsuhteiden yhteiskestosta) siltä osin kuin lomaa ei ole pidetty. Tässäkin tapauksessa on työntekijän oma valinta, käyttääkö hän oikeuttaan vapaaseen vai ei. Jos työntekijä tekee saman työnantajan kanssa peräkkäisiä määräaikaisia työsopimuksia, työnantajan kanssa voi pyrkiä sopimaan, että vuosilomia ei makseta lomakorvauksena vaan että ne seuraavat uuteen työsuhteeseen."
Onko sun työsuhteesi olleet määräaikaisia?
Tuon mukaan sulle tuleva kertymä olis 2,5 päivää.
Eikö tää tullut eilen jo selväksi?