Melkeen 500e meni meidän perheen lintsipäivään
Viidelle rannekkeet, 2 x syöminen (toinen hesellä just ennen puistoon menoa, toinen lintsillä), jätsiosto, hattaraosto, lakunauhaosto, hilejuomat ja peruslimpat ja vedet. Ihan hyvin sai uppoamaan 5 henkiseen perheeseen.
Kommentit (561)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä helteillä ruokien raahaaminen kylmälaukussa on vähän riskialtista.
Säästää 20-30€ kun päivän perässään vetää ison perheen ruokia ja saa pahimmassa tapauksessa kunnon ruokamyrkytyksen pilaantuneesta ruoasta.Lapsille jää kivat muistot niistä muutamista Lintsi-reissuista, kun isä tai äiti istui kylmälaukkujen vartijoina muiden huvitellessa.
Viereisestä Alepasta voi hakea kaikki mahdolliset eväät.
Miksi???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä helteillä ruokien raahaaminen kylmälaukussa on vähän riskialtista.
Säästää 20-30€ kun päivän perässään vetää ison perheen ruokia ja saa pahimmassa tapauksessa kunnon ruokamyrkytyksen pilaantuneesta ruoasta.Lapsille jää kivat muistot niistä muutamista Lintsi-reissuista, kun isä tai äiti istui kylmälaukkujen vartijoina muiden huvitellessa.
Viereisestä Alepasta voi hakea kaikki mahdolliset eväät.
Miksi???
Jos ei halua vartioida sitä kylmälaukkua.
Aivan järjetön summa!
Mutta saahan sitä rahaa menemään ihan niin paljon kun haluaa.
Me asutaan Tampereella ja särkänniemessä tulee käytyä joka kesä ja monesti parikin kertaa.
Nyt oltiin viikko sitten. Elokuussa mennään kun miehen työpaikan särkkäpäivä (eli ilmainen 3 tuntia) ja syksyllä Karmivaan karnevaaliin.
Ei tulisi mitään jos 300 euroa pitäisi pistää rahaa haisemaan joka kerta!
Viimeksi minulla meni itse särkässä 59 euroa ja tuossa 15 euron pysäköintimaksu mukana.
Syötiin ennen lähtöä. Mukaan ostin muutaman pasteijan ja keksipaketin sekä pillimehuja. Kotoota otin mukaan vettä.
Oltiin minä ja kolme lasta. Mies ja neljäs lapsi jäi kotiin kun eivät välitä huvipuistoista.
Käytiin syömässä mutta yksi lapsi ei halunnut syödä. Söi myöhemmin pasteijan sitten. Jos olisi syönyt niin olisi mennyt 12,50 euroa enemmän tai vähemmänkin jos olisi valinnut hampurilaisravintolan.
2 lapsista halusi hattaran joka 4 euroa kpl. Itse en ottanut kun pärjään ilmankin.
Jätskejä ei syöty eikä halunneetkaan.
Karkkia ei ostettu. Ei tuhlattu nyt myöskään peleihin.
Toki särkänniemessä tulee käytyä niin usein että ei ole mikään kivin spesiaali juttu jossa pitää ostaa kaikki maan ja taivaan väliltä.
Voin myös kertoa sen että yhtä kiva fiilis jäi kaikille vaikkea tuhlattukaan montaa sataa euroa siellä. Joinain kertoina ollaan tuhlattu enemmänkin rahaa ja voin kertoa että lapset ei muista mitä viime vuonna syötiin ja juotiin särkässä eli ne eivät olleet ne tärkeimmät vaan itse huvipuisto laitteineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan lintsin sivuilla, parkki ja patikka. Pysäköinti Vallilan Aimo parkissa 3 euroa päivältä. Wau. Kymmenen pistettä lintsille.
Okei, no toi on hieno.
Mutta en itse alkaisi helteessä kävellä 10-15 minuuttia. Enkä ainakaan raahaisi sieltä eväitä! Kolmanneksi me ainakin haluttiin pitää auto suht lähellä lasten ollessa pieniä vaihtovaatteiden takia.
Kuten joku sanoi, ei ihme että kansa on lihavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintoja, valintoja. Meillä ei periaatteessa ole rahasta tiukkaa, mutta ei tulisi mieleenkään käyttää 500€ Linnanmäkeen.
Meidän viiden hengen perheessä menee noin 150€. Ollaan aina Lintsillä se koko 9-10h jonka se on auki. Ei paha noin monen tunnin huvittelusta.
Rannekkeet on vaan lapsille Prismasta etukäteen vähän halvemmalla. Tullaan lähijunalla. Lapsille on laitteet kaikkein tärkeimmät, joten syödään makkaraperunat nopeasti. Kaksi pienintä ei jaksa sitä megaannosta, joten niitä.ei tarvita kun 3 kpl.
Vettä en osta ikinä periaatteessa mistään, aina omat vesipullot. Lintsillä saa hanasta ainakin kahdesta paikasta kylmää vettä pulloon. Ei tarvitse hakea vessasta.
Illemmalla haen vieressä olevasta Alepasta jotain syötävää. Lapset voivat halutessaan ostaa omilla rahoillaan muita herkkuja. Harvoin haluavat kun on muuta tekemistä kun herkkujen mättäminen.
Viidelle hengelle kolme annosta ruokaa????
Kyllä nuukuudellakin pitäisi olla joku raja!
Mun mielestä on idioottimaista heittää ruokaa roskiin. Lintsillä sekä kotona.
2 pienintä ei jaksa koko annosta? Eli aikuisille ja yhdelle lapselle ruokaa. 2 lasta jää kokonaan ilman.
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetön summa!
Mutta saahan sitä rahaa menemään ihan niin paljon kun haluaa.Me asutaan Tampereella ja särkänniemessä tulee käytyä joka kesä ja monesti parikin kertaa.
Nyt oltiin viikko sitten. Elokuussa mennään kun miehen työpaikan särkkäpäivä (eli ilmainen 3 tuntia) ja syksyllä Karmivaan karnevaaliin.
Viimeksi minulla meni itse särkässä 59 euroa ja tuossa 15 euron pysäköintimaksu mukana.
Syötiin ennen lähtöä. Mukaan ostin muutaman pasteijan ja keksipaketin sekä pillimehuja. Kotoota otin mukaan vettä.
Oltiin minä ja kolme lasta. Mies ja neljäs lapsi jäi kotiin kun eivät välitä huvipuistoista.
Käytiin syömässä mutta yksi lapsi ei halunnut syödä. Söi myöhemmin pasteijan sitten. Jos olisi syönyt niin olisi mennyt 12,50 euroa enemmän tai vähemmänkin jos olisi valinnut hampurilaisravintolan.2 lapsista halusi hattaran joka 4 euroa kpl. Itse en ottanut kun pärjään ilmankin.
Karkkia ei ostettu. Ei tuhlattu nyt myöskään peleihin.Toki särkänniemessä tulee käytyä niin usein että ei ole mikään kivin spesiaali juttu jossa pitää ostaa kaikki maan ja taivaan väliltä.
Voin myös kertoa sen että yhtä kiva fiilis jäi kaikille vaikkea tuhlattukaan montaa sataa euroa siellä. Joinain kertoina ollaan tuhlattu enemmänkin rahaa ja voin kertoa että lapset ei muista mitä viime vuonna syötiin ja juotiin särkässä eli ne eivät olleet ne tärkeimmät vaan itse huvipuisto laitteineen.
Olit siis viimeksi yksin kun meni vaan 59e eli yhden rannekkeen saa sillä. Ei ihan vertailukelpoista 5 henkiseen perheeseen. Ja itse en yksin menis edes.
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkästään rannekkeet maksaa niin paljon, ettei meidän perhe mene huvipuistoihin ollenkaan. Onneks löytyy ilmasta tekemistä ja paljon halvempaa tekemistä!
Huh. Onpa teidän lapsella/lapsilla ankea kesä (ja lapsuus). Ylinuukat vanhemmat ovat per*eestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintoja, valintoja. Meillä ei periaatteessa ole rahasta tiukkaa, mutta ei tulisi mieleenkään käyttää 500€ Linnanmäkeen.
Meidän viiden hengen perheessä menee noin 150€. Ollaan aina Lintsillä se koko 9-10h jonka se on auki. Ei paha noin monen tunnin huvittelusta.
Rannekkeet on vaan lapsille Prismasta etukäteen vähän halvemmalla. Tullaan lähijunalla. Lapsille on laitteet kaikkein tärkeimmät, joten syödään makkaraperunat nopeasti. Kaksi pienintä ei jaksa sitä megaannosta, joten niitä.ei tarvita kun 3 kpl.
Vettä en osta ikinä periaatteessa mistään, aina omat vesipullot. Lintsillä saa hanasta ainakin kahdesta paikasta kylmää vettä pulloon. Ei tarvitse hakea vessasta.
Illemmalla haen vieressä olevasta Alepasta jotain syötävää. Lapset voivat halutessaan ostaa omilla rahoillaan muita herkkuja. Harvoin haluavat kun on muuta tekemistä kun herkkujen mättäminen.
Viidelle hengelle kolme annosta ruokaa????
Kyllä nuukuudellakin pitäisi olla joku raja!
2 pienintä ei jaksa koko annosta? Eli aikuisille ja yhdelle lapselle ruokaa. 2 lasta jää kokonaan ilman.
No en tiedä kuinka suuren annoksen makkaraperunoita sä tarvitset, mutta me ollaan pieniruokaisia koko perhe. Ainoa joka jaksaa sen annoksen on teinipoika.
Pienemmät syövät minkä syövät ja aikuisille riittää mainiosti se mitä heiltä jää. Ja kuten sanottu, en halua heittää roskiin ruokaa, niin en todellakaan osta kaikille omia ja sitten heitä paria annosta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintoja elämä on, mutta sinä syötät lapsillesi makkaraperunoita?
Ja säkö ostat sitten laadukkaammat hampurilaisateriat?
Vai pidät kunnon valistuksen lapsillesi pikaruuan epäterveellisyydest?. Jo kerta-annos voi tappaa. Vähintään lihot niin paljon ettei turvakaari mene kiinni seuraavassa laitteessa.
Hirvesäti makeaa. Johan tuollaisen syömisestä tulee lapsille pahaolo. Me ei yleensä pihistellä kesäreisuilla ja esim. just lintsillä syödään kyllä siellä, eikä raahata mitään eväitä. Lisäksi lapset saavat valita ruuan lisäksi yhden herkun. Toinen ottaa aina hattaraa ja toinen yleensä jäätelön tai joskus hilejuoman. Limpparia saa ruuan kanssa, muuten juodaan vettä. Joskus ollaan lähtiessä ostettu vielä lakut, mutta niitä syödään sitten vasta hotellilla. Ei lasten tarvi saada kaikkea mitä on tarjolla. Se ei ole hyväksi lapsen terveydelle ja lapselle tekee oikeasti hyvää miettiä, mikä on se juttu minkä oikeasti haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetön summa!
Mutta saahan sitä rahaa menemään ihan niin paljon kun haluaa.Me asutaan Tampereella ja särkänniemessä tulee käytyä joka kesä ja monesti parikin kertaa.
Käytiin syömässä mutta yksi lapsi ei halunnut syödä. Söi myöhemmin pasteijan sitten. Jos olisi syönyt niin olisi mennyt 12,50 euroa enemmän tai vähemmänkin jos olisi valinnut hampurilaisravintolan.2 lapsista halusi hattaran joka 4 euroa kpl. Itse en ottanut kun pärjään ilmankin.
Karkkia ei ostettu. Ei tuhlattu nyt myöskään peleihin.Toki särkänniemessä tulee käytyä niin usein että ei ole mikään kivin spesiaali juttu jossa pitää ostaa kaikki maan ja taivaan väliltä.
Tampereella voi säästää sen 15,- pysäköintimaksunkin :) 5 min kävelymatkan päähän, siis yhtä lähelle kuin kauimmaiset 15,- parkkipaikan paikat, voi jättää auton vaikka koko päiväksi (10h) ilmaisille kadunvarsipaikoille parkkikiekolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa rahoistahan meni syömiseen. Ensi kesänä syötte kunnolla lähtiessä kotona/majapaikassa. Juomat ja karkit voi ostaa kaupasta mukaan. Kaupan oman merkin lähdevesi ja limu eivät paljoa maksa. Lintsillä voi törsätä hattaroihin, koska niitä saa vain sieltä ja ovat spesiaali juttu lapsille. Tällä tavalla selviää takuulla alle kolmen sadan.
Maksaa se muuallakin syöminen. Jos kokopäivän on liikkeellä, ei riitä se ennen lähtöä syönti.
Ei se syöminen lintisllä sen kalliimpaa ole kuin muuallakaan.
Vettä saa ihan ilmaiseksi. Muutama limu ja lakut ym ei ketään vie konkurssiin.
Huvipuistoissa tasan on kyllä huvipuistolisä hinnoissa, varsinkin karkeissa.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo paljon. Itse skippaan aina ruokailun lintsillä, jäätelöt tms ostetaan kyllä. Ihan siitä syystä, että ruoka siellä on aika karseaa.
Sama, syödään kotona tukevasti ennen lähtöä, ei tarvitse maksaa ylihintaa kulahtaneista ranskalaisista ja "salaatista" joka on pari nuupahtanutta salaatin lehteä ja kaksi palaa kurkkua. Vesipullot otetaan myös kotoa, niitä voi täyttää kyllä. Pari välipalakeksiä voi ottaa laukkuun mukaan, jos nyt pelottaa, että lapsille tulee oikeasti nälkä.
Noin muuten nuukailua en kyllä ymmärrä. Jäätelö, hattara tms mistä nyt oma perhe tykkää kuuluu kyllä huvipuistopäivään, samoin limut, lakut (mikä nyt kenelläkin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetön summa!
Olit siis viimeksi yksin kun meni vaan 59e eli yhden rannekkeen saa sillä. Ei ihan vertailukelpoista 5 henkiseen perheeseen. Ja itse en yksin menis edes.
"Viimeksi minulla meni itse särkässä 59 euroa". Luetunymmärtäminen taas.
Meillä on kausikortit lapsilla jotka ostettu jo viime vuonna. Tai oikeastaan jo sitä edellisenä kun ostettiin kesäkauden 2019 jälkeen kampanjasta vuoden 2020 kausikortit kun sai karmivaan jarnevaaliin rannekkeet kaupan päälle. Koronan takia 2020 vuoden kausari käy myös tänä vuonna. Niillä päästään myös karmivaan karnevaaliin.
Eikä tiedä vaikka ex-tempore lähdetään vielä joku muukin kerta pikavisiitille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintoja elämä on, mutta sinä syötät lapsillesi makkaraperunoita?
Ja säkö ostat sitten laadukkaammat hampurilaisateriat?
Vai pidät kunnon valistuksen lapsillesi pikaruuan epäterveellisyydest?. Jo kerta-annos voi tappaa. Vähintään lihot niin paljon ettei turvakaari mene kiinni seuraavassa laitteessa.
Kerta-annos ja mallioppiminen? Näin näytät jälkikasvulle, että makkaraperunat lisukkeilla on ok?
En todellakaan kannata mitään hampurilaisateroitakaan.
En kyllä ymmärrä tuotakaan, että nuukuudessa perheelle ostetaan 3 annosta vaikka syöjiä on 5.
Enkä tajua sitäkään, että 10h ajan vahditaan kylmälaukkua ja juodaan vettä (tämäkin jostain yhteiskäyttö pisteeltä hankittu koronavesi)
Suomen hintataso on täysin naurettava. Siksi meidän perheen lomat vietetään aina ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetön summa!
Tampereella voi säästää sen 15,- pysäköintimaksunkin :) 5 min kävelymatkan päähän, siis yhtä lähelle kuin kauimmaiset 15,- parkkipaikan paikat, voi jättää auton vaikka koko päiväksi (10h) ilmaisille kadunvarsipaikoille parkkikiekolla.
Eipä muuten ole tullut edes mieleen!
Niin siellä radan toisella puolella on sellaisia paikkoja? Siis siitä urheiluhallilta (nyt tuli oikosulku mikä sen maanalaisen hallin nimi oli) oikealle? Vai missä?
Lintsin liepeillä on paljon kivoja lounaspaikkoja puolen kilsan säteellä. Saa aika paljon laadukkaampaa ruokaa mitä Lintsillä puolella hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveetä. Näkee, ettei mammoilla tälläkään palstalla ole taas mitään käsitystä rahan arvosta, kun suhtautuminen on tätä.
Aivan karsea summa. Ei sen, että viisihenkinen perhe pääsee lintsille jostain kauempaa (2x syönnit) pitäisi olla mitään luksusta, joka maksaa viisisataa!
Nyt ymmärtää hyvin, miksi palstalla ei ole paljon rikkaita. Pidetään tätäkin normaalina hintana ja sellainen kasvatuskin on selkeästi saatu (eli vanhemmatkaan eivät osaa ajatella taloudellisesti sen enempää). Joskus on vaan ”pakko” törsätä, elämystenkin tähden, mutta eihän toi hinta oikein mikään fiksu ole.
Kaikille se 500 euroa ei ole erityisen iso raha. Illallinen paremmassa ravintolassa kahdelle maksaa jo vähintään 300 euroa.