Melkeen 500e meni meidän perheen lintsipäivään
Viidelle rannekkeet, 2 x syöminen (toinen hesellä just ennen puistoon menoa, toinen lintsillä), jätsiosto, hattaraosto, lakunauhaosto, hilejuomat ja peruslimpat ja vedet. Ihan hyvin sai uppoamaan 5 henkiseen perheeseen.
Kommentit (561)
Kävimme viime kesämä Lintsillä ekaa kertaa eikä ollut kovin kummoinen kokemus, eihän siellä ollut juuri mitään. Vähän ankea paikka.
Ihanan halpaa.
Lasten päivän säätiön toimari saa yli 10000e kk-palkkaa, vaikka kyse on pikku puljusta jolla ei ole käytännössä mitään kilpailua.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveetä. Näkee, ettei mammoilla tälläkään palstalla ole taas mitään käsitystä rahan arvosta, kun suhtautuminen on tätä.
Aivan karsea summa. Ei sen, että viisihenkinen perhe pääsee lintsille jostain kauempaa (2x syönnit) pitäisi olla mitään luksusta, joka maksaa viisisataa!
Nyt ymmärtää hyvin, miksi palstalla ei ole paljon rikkaita. Pidetään tätäkin normaalina hintana ja sellainen kasvatuskin on selkeästi saatu (eli vanhemmatkaan eivät osaa ajatella taloudellisesti sen enempää). Joskus on vaan ”pakko” törsätä, elämystenkin tähden, mutta eihän toi hinta oikein mikään fiksu ole.
No tuo on viikon palkka itselleni, joten ymmärrän kyllä. Mutta koska täältä ei mitään saa mukaansa, niin ennemmin törsään rahoja silloin kun siihen on hyvä syy.
Jossain viestissä aloittaja kehuu kuinka pistää vaikka tonnin haisemaan päivän venereissulla. Ei uskoisi että Suomessa on yli miljoona köyhää. Aika kuvottava ketju ja kertoo vain siitä, että Suomesta on tullut luokkayhteiskunta jo ajat sitten.
Kyllä on uusavutonta kun ei osata tehdä eväitä ilman pelkoa ruokamyrkytyksestä!
Monet ovat (jopa kesähelteillä!) patikoimassa päiviä ilman jääkaappia eivätkä ole kuolleet. Niitähän on kestomakkaroitakin jotka kestävät lämpimässä, jopa etelänmaissa. Monet kovat juustot kestävät myös hyvin, maku sen kun paranee kun lämpiävät. Ja kyllä se kylmäkalle tai pari kestää useamman tunnin. Jos kovasti pelottaa voi laittaa leivän väliin marmeladia ja jättää muut makeat vähemmälle. Vettä pullossa mukaan eikä se kaupan mehukaan paljon maksa. Hedelmät, esim. banaanit ovat hyvää evästä. Jos lapsilla on muuten hauskaa niin kyllä ne pärjää vähän aikaa vähemmälläkin ruualla.
Jossain viestissä aloittaja kehuu kuinka pistää vaikka tonnin haisemaan päivän venereissulla.
-Eihän tonni ole kovin paljon jos on kaksi maksajaa. Eikö nämä kuitenkin ole aika harvinaisia juttuja joihin yleensä säästetään kesää varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveetä. Näkee, ettei mammoilla tälläkään palstalla ole taas mitään käsitystä rahan arvosta, kun suhtautuminen on tätä.
Aivan karsea summa. Ei sen, että viisihenkinen perhe pääsee lintsille jostain kauempaa (2x syönnit) pitäisi olla mitään luksusta, joka maksaa viisisataa!
Nyt ymmärtää hyvin, miksi palstalla ei ole paljon rikkaita. Pidetään tätäkin normaalina hintana ja sellainen kasvatuskin on selkeästi saatu (eli vanhemmatkaan eivät osaa ajatella taloudellisesti sen enempää). Joskus on vaan ”pakko” törsätä, elämystenkin tähden, mutta eihän toi hinta oikein mikään fiksu ole.Juu, en sinänsä valita. Menee meillä veneen tankkaukseenkin sama summa ja sillä ajelee päivän merellä. Saaristossa kun 5 syö niin lasku yli 200e per ruokailu eli veneillessä menee helposti yli 1000e päivässä. Kallista on elämä...
Ap
Veneen tankkaus 500e, ja sillä ajelee päivän?
Isot veneet kuluttaa kyllä. Ja niillä voi kompensoida aivan kuten isolla autolla.
En tietenkään tarkoita että AP:n perheessä näin olisi, kunhan höpisen yleisesti.
Kaikki maksaa ihan liikaa. Olen työtön tällä hetkellä ja yksi viikonloppu korkeasaarineen, jätskineen ja wotkinssineen vievät kaikki rahat elämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun pointti on vain ja ainoastaan se, että aloittaja haluaa kehua rahoillaan. Muuta sisältöä ketjussa ei ollut.
Minusta jutun pointti oli se, että ap halusi kertoa, että huvipuistossa käynti on kallista.
Ei kaikkea tarvitse tulkita aina negatiivisuuden kautta.
Onko 100€/hlö kallista? Joku festaripäivä haukkaa ainakin 200€/nuppi, eikä siinä ole edes matkakuluja mukana.
No eipä ollut avauksessakaan mainintaa matkakuluista?
Kolmen oäiväm lippu jotain 200€. Mihin ihmeeseen saat kulumaan 400€ kolmen päivän aikana? Kaljaan ja makkaroihin?
Tottakai eväät mukaan mieluummin kuin tuhlata arvokasta laiteaikaa ruokajonoissa. Silloin, kun joitain vuosia sitten vielä olin itse mukana omien tenavien lintsireissuilla, tärkeintä oli ehtiä mahdollisimman moneen laitteeseen. Koko yksitoistatuntinen oli tehokasta laiteaikaa. Rannekkeet hankittiin aina etukäteen ja paikalle ajettiin naapurikaupungista niin ajoissa, että parkkipaikka oli heti portin edessä. Tuolloin parkkimaksun sai maksettua puhelimella ja se meni silloisen työpaikkani puhelinedun piikkiin (josta maksoin veroa). Viimeisillä kerroilla tuo parkkimaksu muuttui, eikä puhelinmaksu käynyt, ja lisäkulu harmitti.
Autoon jätettiin varavaatteita ja kangaskylmälaukkuun eväitä. Jokaisella oli pikkurepussa oma vesipullo ja Lidlin edullisia myslipatukoita. Lintsipäivä yritettiin taktisesti valita niin, ettei olisi ollut kova helle ja siten pidemmät jonot. Alkuaikoina jouduin itse kulkemaan nuorimman mukana laitteissa ja isommat menivät vapaasti. Kastumislaitteisiin mentiin ennen isompaa ruokataukoa, jolloin toin autosta kylmäsäilytyseväät ja tarvittavat varavaatteet sovittuun paikkaan eli omaruokailijoille tarkoitettuun tilaan "sukellusveneeseen". Ruuat piti aluksi lämmittää kahvilan mikrossa, sittemmin "sukellusveneeseen" ilmestyi oma mikro. Ruuan jälkeen mentiin hetki yhdessä vähemmän kieputtaviin laitteisiin, kuten 3D-elokuvaan. Laitejonotusaikanakin saatettiin syödä pikkueväitä.
Koskaan ei ole ostettu lintsiltä ruokaa, korkeintaan kahvia, kun mieheni oli mukana silloin, kun saimme ilmaisliput. Joskus saatoin kipaista hakemaan lähi-Alepasta kaikille jäätelöt. Muistelisin, että ihan alkuaikoina rannekkeeseen sisältyi ainakin yksi ilmainen pelilippu, koska en muista maksaneeni pelilipuista mitään. Nykyään tenavat menevät lintsille itse vaihtelevissa kokoonpanoissa. Korkeintaan joskus olen hakenut heidät autolla takaisin. Kerran lähtivät junalla Tampereen Särkänniemeenkiin itsekseen. Minulle on alkanut vanhemmiten tulla kieputuslaitteissa sen verran huono olo, etten enää niihin halua mennä.
Aikanaan keräilin lintsiltä myös tyhjiä pulloja, mutta se kiellettiin sittemmin. Pullopanteilla sain mukavaa lisätuloa. Kävimme myös alkukesästä lasten kanssa ensin fiilistelemässä ja muutamassa ilmaislaitteessa ennen varsinaista lintsipäivää. Rahaa ei siis isollakaan porukalla koskaan törsätty 500 euroa.
Juuri kysyin lapselta, että mikä on ollut kesässä kivoin juttu. Vastaus oli, että kun käytiin syöttämässä sorsia ja tehtiin viltillä ristikkoa ja syötiin mansikoita, ja se kun iskä otti reppuselkään ja juostiin.
6v kävi myös särkänniemessä, eläinpuistossa, hoplopissa ja elokuvissa. Kuitenkin nuo pienemmät jutut jäivät lapsen mieleen kivoimpina. Enkä nyt sano, ettei huvipuistossa saisi käydä, yllätyin vaan itsekin vastauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Juuri kysyin lapselta, että mikä on ollut kesässä kivoin juttu. Vastaus oli, että kun käytiin syöttämässä sorsia ja tehtiin viltillä ristikkoa ja syötiin mansikoita, ja se kun iskä otti reppuselkään ja juostiin.
6v kävi myös särkänniemessä, eläinpuistossa, hoplopissa ja elokuvissa. Kuitenkin nuo pienemmät jutut jäivät lapsen mieleen kivoimpina. Enkä nyt sano, ettei huvipuistossa saisi käydä, yllätyin vaan itsekin vastauksesta.
Meidän lapset on jo aikuisia. Rahallisesti välillä oltiin tiukilla heidän ollessaan pienempiä. Mutta järjestettiin kuitenkin huvipuistoreissut ja kylpylät yms.
Kuitenkin aikuisena kertoneet, että paras muisto on yksi eväsretki kodin viereisessä metsässä, kun oli kaikkea jännää.
Kivoja kuulemma myös Power parkit yms
Yllätyin vastauksesta
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mekin käytiin hiljattain Lintsillä eväinemme. Lapsi vasta neljä vuotta eli ilmaislaitteissa vaan kävi vanhempien kanssa. Mutta kyllä lapsi oli silminnähden innostuneempi ja iloisempi kun käytiin vähän isommassa/ monipuolisemmassa leikkipuistossa kuin tuolla Lintsillä.
Tämä oli jossain vastaavassa joskus jo, mutta kävin eskarilaisten kanssa särkänniemen eläinpuistossa. Tein sitten iltapäiväpiirissä kyselyn, mikä oli päivässä mukavinta. Oletin saavani vastaukseksi jotain "poniratsastus, jäätelön syöminen, lampaiden silittely tms." Mutta ei, kun suurin osa vastasi "Se, kun sai painaa bussissa stop-nappia" :D Sen jälkeen lakkasin stressaamasta lasten kanssa tuollaisista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai eväät mukaan mieluummin kuin tuhlata arvokasta laiteaikaa ruokajonoissa. Silloin, kun joitain vuosia sitten vielä olin itse mukana omien tenavien lintsireissuilla, tärkeintä oli ehtiä mahdollisimman moneen laitteeseen. Koko yksitoistatuntinen oli tehokasta laiteaikaa. Rannekkeet hankittiin aina etukäteen ja paikalle ajettiin naapurikaupungista niin ajoissa, että parkkipaikka oli heti portin edessä. Tuolloin parkkimaksun sai maksettua puhelimella ja se meni silloisen työpaikkani puhelinedun piikkiin (josta maksoin veroa). Viimeisillä kerroilla tuo parkkimaksu muuttui, eikä puhelinmaksu käynyt, ja lisäkulu harmitti.
Autoon jätettiin varavaatteita ja kangaskylmälaukkuun eväitä. Jokaisella oli pikkurepussa oma vesipullo ja Lidlin edullisia myslipatukoita. Lintsipäivä yritettiin taktisesti valita niin, ettei olisi ollut kova helle ja siten pidemmät jonot. Alkuaikoina jouduin itse kulkemaan nuorimman mukana laitteissa ja isommat menivät vapaasti. Kastumislaitteisiin mentiin ennen isompaa ruokataukoa, jolloin toin autosta kylmäsäilytyseväät ja tarvittavat varavaatteet sovittuun paikkaan eli omaruokailijoille tarkoitettuun tilaan "sukellusveneeseen". Ruuat piti aluksi lämmittää kahvilan mikrossa, sittemmin "sukellusveneeseen" ilmestyi oma mikro. Ruuan jälkeen mentiin hetki yhdessä vähemmän kieputtaviin laitteisiin, kuten 3D-elokuvaan. Laitejonotusaikanakin saatettiin syödä pikkueväitä.
Koskaan ei ole ostettu lintsiltä ruokaa, korkeintaan kahvia, kun mieheni oli mukana silloin, kun saimme ilmaisliput. Joskus saatoin kipaista hakemaan lähi-Alepasta kaikille jäätelöt. Muistelisin, että ihan alkuaikoina rannekkeeseen sisältyi ainakin yksi ilmainen pelilippu, koska en muista maksaneeni pelilipuista mitään. Nykyään tenavat menevät lintsille itse vaihtelevissa kokoonpanoissa. Korkeintaan joskus olen hakenut heidät autolla takaisin. Kerran lähtivät junalla Tampereen Särkänniemeenkiin itsekseen. Minulle on alkanut vanhemmiten tulla kieputuslaitteissa sen verran huono olo, etten enää niihin halua mennä.
Aikanaan keräilin lintsiltä myös tyhjiä pulloja, mutta se kiellettiin sittemmin. Pullopanteilla sain mukavaa lisätuloa. Kävimme myös alkukesästä lasten kanssa ensin fiilistelemässä ja muutamassa ilmaislaitteessa ennen varsinaista lintsipäivää. Rahaa ei siis isollakaan porukalla koskaan törsätty 500 euroa.
Jatkan vielä, kuulin juuri yhdeltä lapsistani, että Panoraama-näköalatornikin on nykyään muuttunut maksulliseksi laitteeksi. Tuo oli juuri se laite, jossa usein käytiin alkukesästä fiilistelemässä ilmaiseksi ennen tulevaa lintsipäivää. Tämänvuotisen laitekartan mukaan Lintsillä on 4 kpl alle 100 cm -kokoisille ja 3 kpl 100-120 cm -kokoisille tarkoitettua ilmaislaitetta.
Yksi lapsistani kertoi, että hän on parhaimmillaan ehtinyt lähes 60 laiteajoon tuon 11 tunnin lintsireissun aikana. Esimerkiksi joskus on päässyt Vuoristorataan suoraan juoksemalla edellisen ajon perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä, kuulin juuri yhdeltä lapsistani, että Panoraama-näköalatornikin on nykyään muuttunut maksulliseksi laitteeksi. Tuo oli juuri se laite, jossa usein käytiin alkukesästä fiilistelemässä ilmaiseksi ennen tulevaa lintsipäivää. Tämänvuotisen laitekartan mukaan Lintsillä on 4 kpl alle 100 cm -kokoisille ja 3 kpl 100-120 cm -kokoisille tarkoitettua ilmaislaitetta.
Yksi lapsistani kertoi, että hän on parhaimmillaan ehtinyt lähes 60 laiteajoon tuon 11 tunnin lintsireissun aikana. Esimerkiksi joskus on päässyt Vuoristorataan suoraan juoksemalla edellisen ajon perään.
Tarkoittanet, että Panoraama on muuttunut takaisin maksulliseksi laitteeksi? Sehän ei suinkaan alunperin ollut ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittanet, että Panoraama on muuttunut takaisin maksulliseksi laitteeksi? Sehän ei suinkaan alunperin ollut ilmainen.
Jaa, en muista, että olisi maksanut aikanaan, mutta muistini voi pettää. Lasten ollessa pieniä meillä kuitenkin oli kaikilla rannekkeet, kun pituusrajat vielä rajoittivat tenavia. Eli itsekin silloin jouduin käymään jatkuvasti laitteissa.
hellepäivänä vesi on paras janojuoma.
-Ketä kiinnostaa lähteä vettä juomaan jonnekin, silloin kun harvoin käydään jossain?