Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä helle lihottaa ja saa oloni tuntemaan norsulle

Vierailija
13.07.2021 |

Enkä ole edes ylipainoinen, vaan normaalipainoinen urheilullinen perheenäiti. Olo on aivan yliturvonnut, nihkeä ja hirveän lihava. Tuntuu että kaikki osat kehosta on turvonneet, roikkuvat, ovat löllöä tai jotain muuta ällöttävää. Mitään ei tee mieli syödä, silti jotakin on pakko, suosin salaatteja ja smoothieita. Vessassa saa laukata koko ajan, mutta olo ei puhdistu vaan turpoaa entistä kauheammaksi.

Onko muilla sellainen olo, että tämä helle lihottaa ja turvottaa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, runsas veden lipittäminen helteellä saa aineenvaihduntaan kaasua, kaikki pienimmätkin suoritukset pistää hikoilemaan, eikä ruokakaan maistu :D pari kiloa ainakin lähtenyt!

Vierailija
2/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellehän ei lihota, vaan se mitä suuhusi pistät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mulla on kropassa vikana! Tänään vedin aamulla aamulenkin hölkäten ysin aikaan ennen paahdetta ja iltapäivällä vielä painoilla pihatreenin. Olen helteiden aikana lihonut 3 kiloa, vaikka ruokailut on keventyneet ja vähentyneet, mutta paino näköjään vaan nousee. Olo on ihan hirveä. Voiko tämä helle sotkea aineenvaihdunnan jostain syystä ihan täysin?

Vierailija
4/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen nro 3 siis Ap

Vierailija
5/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mulla on kropassa vikana! Tänään vedin aamulla aamulenkin hölkäten ysin aikaan ennen paahdetta ja iltapäivällä vielä painoilla pihatreenin. Olen helteiden aikana lihonut 3 kiloa, vaikka ruokailut on keventyneet ja vähentyneet, mutta paino näköjään vaan nousee. Olo on ihan hirveä. Voiko tämä helle sotkea aineenvaihdunnan jostain syystä ihan täysin?

Edelleen: syö vähemmän ja liiku enemmän. Helle sinänsä EI lihota. Äläkä hölkkää vaan juokse kunnon vauhtia.

Vierailija
6/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömättömyys se on mikä aineenvaihdunnan sotkee. Ei keho helteelläkään toimi ilman kunnollista ravintoa. 

Vierailija
7/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot liikaa pelkkää vettä. Se saa kehon "hölskymään"

Vierailija
8/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä söit tänään? Auttaa hahmottamaan, mikä on sinulle keventynyttä ruokailua. 

Vierailija
9/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tunnet itsesi lihavaksi ja huonoksi ollessasi normaalipainoinen ja urheilullinen, on vain sisäistettyä kehovihaa. Koita olla armollisempi itsellesi. Kukaan muu ei näe tätä "lihavuuden tunnettasi", se on täysin korviesi välissä. Eikä tässä helteessä kärventyessä muiden kropat jaksa tippaakaan kiinnostaa.

Vierailija
10/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumuus saa olon tuntumaan epämukavalta, mikä voi vaikuttaa siihenkin, millaiseksi itsensä muuten tuntee. Oikeasti helle ei lihota. Jos lihottaisi esim. Aasian maissa olisi pelkkiä läskejä. 

Vierailija
11/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nesteturvotusta.

Mulla lähtee aina helteellä ruokahalu kokonaan, ei vaan maistu. Tässä on mennyt aika kätevästi pätkäpaasto kun oon syönyt päivän ensimmäisen ja viimeisen aterian vasta joskus 21-22 aikaan, ja sekin hyvin pieni.

Kroppa tuntuu silti turvonneelta ja jotenkin raskaalta. Unenpuute sotkee myös aineenvaihduntaa, kuona-aineet ei pääse poistumaan normaalisti.

Uiminen on kuulemma veden paineen takia hyväksi.

Muista juoda nestettä tarpeeksi ja jos tuntuu heikolta niin suolalisää.

Vierailija
12/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa jatkuvasti ramppaaminen on selvä merkki siitä, että juot liikaa. Helteellä pitää toki nesteyttää kunnolla, ,mutta jos koko ajan pitää rampata vessassa, silloin on menty liiallisuuksiin. Tai sitten sinulla on jokin sairaus. 

Vierailija
13/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteturvotusta. Liikaa vettä ja liian vähän ruokaa. Hyvin tyypillistä helteillä.

Vierailija
14/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä söit tänään? Auttaa hahmottamaan, mikä on sinulle keventynyttä ruokailua. 

Aamupala

Rahka + pensasmustikoita ja mansikoita

Lounas

Lohisalaatti, grillissä paistettu maissi

Välipala

Banaani ja kahvi kauramaidolla

Illallinen (treenin jälkeen)

Salaattipohja kurkku, salaatti, tomaatti, paprika ja itsetehtyjä lihapullia 10% jauhelihasta uunituoreena 3 kpl

Iltapala

Kohta otan vielä raejuustoa ja yritän saada alas vähän vesimelonia

Ap

Vierailija
15/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen norsuolo, kevensin ruokavaliota eli syön vähemmän kuin yleensä. Normaalisti lenkkeilen paljon, nyt ei huvita kun on kuuma. Lisäsin myös veden juontia. Olo parantui itsellä, kaikki on tietysti yksilöllistä. Voi myös olla että elimistöni alkaa pikku hiljaa tottua näihin keleihin.

Vierailija
16/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma här! Liivien yläosaan on kehittynyt "kaksoisrinta".

Vierailija
17/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nesteturvotusta.

Mulla lähtee aina helteellä ruokahalu kokonaan, ei vaan maistu. Tässä on mennyt aika kätevästi pätkäpaasto kun oon syönyt päivän ensimmäisen ja viimeisen aterian vasta joskus 21-22 aikaan, ja sekin hyvin pieni.

Kroppa tuntuu silti turvonneelta ja jotenkin raskaalta. Unenpuute sotkee myös aineenvaihduntaa, kuona-aineet ei pääse poistumaan normaalisti.

Uiminen on kuulemma veden paineen takia hyväksi.

Muista juoda nestettä tarpeeksi ja jos tuntuu heikolta niin suolalisää.

Okei no sulla on tilanne vieläkin hurjempi! Yritän syödä itse säännöllisesti, koska liikun paljon arkiaktiivisuutta muutenkin, mutta annokset on tyyliin kurkkupala ja kaksi tomaattia + lohta = lohisalaatti. Suolaa olen ottanut muutamana päivänä vähän niinkun ennen tequilaa veden kanssa.

Kiva kuulla, että tämä voisi olla ihan tämmöinen juttu joka poistuu kun lämpötila laskee.

Ap

Vierailija
18/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen: syö vähemmän ja liiku enemmän. Helle sinänsä EI lihota. Äläkä hölkkää vaan juokse kunnon vauhtia.

Ihanko todella kehotat menemään juoksulenkille 30 asteen helteessä? 😳

Tänään sain syötyä paistetun munan ja vähän kasviksia. Eilen muutaman hapankorpun ja vähän tonnikalaa. Näin aina helteellä, ei tee mieli mitään ja voisin olla syömättä vaikka kokonaan. Kuinka paljon suosittelet, että vähennän ruokamäärää ja lisään liikuntaa näillä ruuilla? Crossailen sisällä tunnin joka arkipäivä + muu arkiliikunta.

Turvotus on ihan tosiasia helteellä monella, ei se ole lihomista vaan nesteen kertymistä.

Vierailija
19/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-7379036

Turvotus on yleinen vaiva kesähelteellä.

Vierailija
20/35 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on taas oĺut helteellä koko ajan nälkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän