Saako naisen vartalossa olla lihaksia ja paljonko?
Missä? Aloin treenaamaan, paino tippui 10 kiloa ja tilalle on tullut lihasta. Olen hoikka, fyysinen kunto parempi kuin koskaan, mutta saan usein ilkeitä kommentteja kasvotusten ja somessa etten näytä naiselta. Aloin treenaamaan omasta halusta, en miellyttääkseni muita. Mikään lihaskimppu fitness pimu en ole. Kertokaahan mielipiteenne?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Saa olla niin paljon kuin luontaisesti vain tulee.
Jos ei ole luonnonoikku, niin ei sitä tule niin paljoa että olisi mitään haittaa.
Aivan kuten ei tule luonnollisesti miehellekään mitenkään liikaa lihasta. Et näe miehiä luontaisina luonnottoman isoina Jay Cutler tyyppisinä miehinä.
Lihasten kasvattaminen on vaikeaa, ja kaikki kannattaa ottaa vastaan minkä vain voi saada.
Juuri näin. Lihasten kasvattaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Jos nuorena treenaat kunnolla, niin lihasmuisti säilyy kuolemaan asti. Lihasten ylläpitoon tarvitaan kolmasosa siitä työstä mitä kasvattamiseen. Jos joskus antaa lihasten surkastua niin niiden kasvattaminen on todella paljon helpompaa (samaan pisteeseen asti) kuin ensimmäisellä kerralla.
Ei saa. Lihakset on naisilta kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Niin paljon saa olla kuin pelkällä kaurapuurolla ja punttitreenillä saa. Mömmöjä käyttävät naiset saavat puolestani suksia kuuseen.
En käytä mömmöjä.
Irrationaalinen kysymys. Kuka sen "saa'" määritellä saako vai eikö saa olla? Ole sellainen kuin itse haluat!
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Lihakset on naisilta kielletty.
Tämä. Ei missään tapauksessa yhtään lihasta, sydänlihaksesta alkaen.
Mua ihan harmittaa, kun en ole sitä sorttia, joka saa lihasta helposti. Tai edes keskiverrosti! Olen treenannut vuosia, ja okei kai se jossain näkyy, mutta olen korkeintaan jäntevä. BMI 19, eikä se siitä tunnu nousevan. Vähärasvaisempi tosin olen nykyään kuin aiemmin. Mutta ei sekään varmaan hyvä ole, jos muilta kysyttäisiin, mutta minkäs teet.
Lihakseton nainen olisi vaan kasa läskiä ja luita. Ei olisi nätti näky.
Miksi IHMEESSÄ kysyt tämmöistä. Voi vttu teidän kanssa.
Treenaat omasta halusta, etkä muiden takia.
Ja mitä teet?
Kysyt mielipidettä vauviksella.
Seems legit.
Naisella saa olla lihasta kuinka paljon haluaa, tärkeintä että antaa paljaalla ja nielee, muu on triviaalia...
Vierailija kirjoitti:
Mua ihan harmittaa, kun en ole sitä sorttia, joka saa lihasta helposti. Tai edes keskiverrosti! Olen treenannut vuosia, ja okei kai se jossain näkyy, mutta olen korkeintaan jäntevä. BMI 19, eikä se siitä tunnu nousevan. Vähärasvaisempi tosin olen nykyään kuin aiemmin. Mutta ei sekään varmaan hyvä ole, jos muilta kysyttäisiin, mutta minkäs teet.
Sama täällä. Vaikka vuosia kävin säännöllisesti salilla ja koko kroppaa tuli treenattua niin ei se koskaan näkynyt lihaksissa. Jäntevyyttä kyllä tuli ja voimaa tuli lisää mutta jalat ja kädet oli samanlaiset teepussin narut kuin ennen treenaamisen aloittamista. Alkoi jossain vaiheessa laskea motivaatiota kun kroppa ei halunnut näyttää mitään vastinetta kovalle työlle. Nyt olen yli 10 vuoden tauon jälkeen päättänyt yrittää uudestaan vaikka olisi kuinka vaikeaa.
Ja AP:n ongelmaan, treenaa niin paljon kuin sielu sietää ja kroppa jaksaa. Muiden ähinöistä ei pidä välittäää yhtään. Kroppasi on sinun ja teet sille miten itse näet parhaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lihakseton nainen olisi vaan kasa läskiä ja luita. Ei olisi nätti näky.
Ei pysyisi pystyssä eikä kykenisi liikkumaan.
En kyllä tiedä lakia, joka kieltäisi naisilta lihakset tai määrittelisi niiden koon.
Lihaksia saa ja pitää olla, että polvet, selkä ja nivelet pysyvät kuosissa.
Kuka ne lihakset voisi kieltää, ja millä valtuuksilla?
Järkevämpiä kysymyksiä olisivat:
- Kuinka monet naiset haluaisivat olla lihaksikkaampia, tai vähemmän lihaksikkaita?
- Mitä hyötyä tai haittaa naisille on lihaksikkuudesta? Vaikuttaako se terveyteen?
- Kuinka miehet suhtautuvat naiseen, joka on kovin lihaksikas?
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt ainakaan tämmöseks treenaa
https://www.ruutu.fi/video/3225316
mies53v
Onkohan tuo daami syönyt muutakin kuin kaurapuuroa?
Sinulla saa olla ihan niin paljon lihaksia kuin itse haluat ja kykenet hankkimaan.
Sulla saa olla ihan niin paljon lihaksia kuin haluat. Epäviähättäväähän se toki on, jos on liikaa, mutta mitä sitten?
Minusta tuntuu, että minulle kasvaa yllättävän helposti lihasta. Olen käynyt vuoden verran salilla ja treenaan kerran viikossa yhtä lihasryhmää. Olen kohta keski-ikäinen. Saan kommentteja, että olen jo liian lihaksikas, en enää naisellinen. Jospa olen vain ”lahjakas” kasvattamaan lihasmassaa. Jaloissa ja käsissä on voimakkaat selkeästi erottuvat lihakset vuoden treenin jälkeen. Haluan olla naisellisempi, joten vähennän salilla käyntiä. Hassua, kun aina luulin, että naisille ei kasva lihasmassaa helposti.
Just se ja nainen oliko tehonlääkäri..
mies53v