Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko useiden kirjailijoiden tuotannon erittäin hyvin vai oletko hajalukija?

Vierailija
13.07.2021 |

Olen sekä että.
Ehkä noin 10 kirjailijaa joiden koko tuotannon on lukenut useammin kuin kerran. Olen heitä jotka lukevat usein samoja kirjoja, kymmenisen vuotta hyvä väli. Hyvä kirja parhaimmillaan toisella tai kolmannella lukukerralla. Hahmoihin tulee syvyyttä omien kokemusten myötä ennen uusinta lukua. Hahmot opettaneet viisauksia jotka sitten muistaa että ai niin, tämänkin retkiruuan Ayla opetti ja näin Aylansen teki Luolakarhussa. Tai on tuo Der Snadel tosiaan ovelampi kuin useimmat vakoojista, tätä en olisi muistanutkaan!
Tai hah hah, kohtaa sinun käy kkurjasti elostelija, kuten Pikkuveljen väitettiin osonneen ennustaa asetoveriensa elonpäivät heidät enaikertaa nähdessään, samoin tietää hahmojen kohtalot.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on n. viisi kirjailija, joiden tuotantoa luen kerta kerran jälkeen uudelleen. Muutoin olen armoton lukija: jos kirja ei miellytä, vihellän heti pelin poikki ja hylkään. Jotkuthan pitävät kunniasianaan, että lukevat loppuun kaikki kirjat, jotka aloittavat. Sinänsä ihailtava tapa, arvostan.

Vierailija
2/5 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla  on varmaan 3 kirjaa, jotka olen lukenut useamman kerran. Sadan vuoden yksinäisyys, Teurastomo 5 ja Hämärän vartija. Nyt on ehkä kymmenen vuoden paussi, että jonkun voisi ottaa taas luettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parikymmentä ns. lempikirjailijaa, joiden koko tuotannon olen lukenut läpi moneen kertaan. Ja jatkan lukemista koko loppuikäni.

Mutta muuten olen ihan hajalukija, melkein kaikki käy. Jos pöydällä on kirja, luen sen. Näin olen törmännyt ihan huikeisiin löytöihin, jos kohta tietysti roskaankin.

Vierailija
4/5 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin kuulla mitä ne 10 kirjailijaa ovat?

Vierailija
5/5 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan hajalukija. Tosin omassa hyllyssä on lempikirjat, jotka olen lähes kaikki lukenut vähintään kahteen kertaan, moniin palaan yhä uudelleen. Hyllystä löytyy (sattumalta?) monia sarjoja, mutta ei minulla varmaan ole yhtään kirjailijaa, jonka koko tuotannon olisin lukenut.

Kirjastosta lainasin usein hyllyjen välissä kävellessä kiinnostavilta vaikuttavia kirjoja, nyt korona-aikaan ja muutenkin, kun aika on tiukalla, lainaan enemmän etukäteen varattuja kirjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi