Lähteekö tää maha imettämällä?????
Yököttää tää nahkapussi joka roikkuu mahan paikalla, lähteekö se tosiaan imettämällä vai onko pakko alkaa jumppamaan? Ja kauanko pitää imettää ennen kuin kilot alkaa karisemaan?
Kommentit (11)
kyllä siellä ihan läskiäkin on. Rasittaa, kun ennen tätäkin raskautta oon ollut ihan hoikassa kunnossa..... No, lähti se maha esikoiseltakin jossain vaiheessa, mutta kun en yhtään muista kauanko siihen meni :(
ap
mutta kaverit "kauhisteli" tosi nopee synnytyksestä että "MIssä sun maha on??" mulla kyllä imetys veti raskauskilot äkkiä takasin. Painoin imetyksen lopetettuani vähemmän kuin ennen raskautta. Ja olen siis 52kg ollut aina.
Ja siis 10 kiloa ylimääräistä iloa. Puolivuotta sitten olen lapseni saanut ja vanhat vaatteet ei mahdu päälle. Sivuprofiilini on kuin olisin raskaana puolivälissä. Nolottaa.. Ja ei se imetys saa niitä kaikkea pois jo olet saanut rasvaa sinne. Liikuntaa ja liikuntaa..
vaunulenkkien avulla kuin itsestään, vaikka söin ihan hyvin (kaikki ne ihanat pehmeät juustot, mitä raskausaikana ei voinut...). Olisikohan siinä kulunut puolesta vuodesta 9 kuukauteen aikaa. Joka päivä kävelin ainakin tunnin, välillä enemmänkin vaunuja työnnellen sellaista rivakkaa kävelyä. Arkiliikuin, haravoin yms. En jumpannut tai harrastanut muuta liikuntaa.
Nimimerkillä Kokemusta on. Ennen lapsia en koskaan lihonut vatsan seudulta, jos tuli pari kiloa lisää, mutta nyt kaikki kertyy tasan vatsaan ja vyötärölle.
vatsa on yhä "löysä". Ihmekös tuo, kun yli nelikiloinen vauva. Nyt 6kk synnytyksestä...
on miestyyppistä lihoamista. Kun valvoo liikaa ja nukkuu liian vähän (jokaiselle pienen lapsen äidille tuttua?), hormonitoiminta ja sisäeritys muuttuvat ja se voi näkä nimenomaan vatsan seudun lihoamisena. Se on huono juttu, sillä se lisää metabolisen oireyhtymän riskiä ja riskiä 2. tyypin diabetekselle ja muulle ikävälle.
Joten kannattaa edes yrittää nukkua riittävästi eikä surffailla koneella. Se auttaa painonhallinnassa ja voi säästää sydän- ja verisuonitaudeilta.
Eli vasta imetyksen aikana lihoin.