Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alcudia, Mallorca?

Vierailija
16.07.2014 |

Millainen matkakohde Alcudia on? Kuvat on hienot, entäpä kokemukset?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lapsiperheelle. Enimmäkseen rantakohde, mutta lähistöllä paljon shoppailumahdollisuuksia. Bussi Palmaan 5€/hlö.

Markkinat vanhassa Alcudiassa hyvät ja monipuoliset. Ruoka perus turistiruokaa. Monipuolinen paikka vaikka en kyllä kokoaikaa pelkässä Alcudiassa olisi (lähiseudun kaupungit)

Mallocra on sen verran pieni paikka, että periaatteessa ihan sama missä olet. :)

Olin itse viime keväänä ja säät olivat mahtavat juurikin Alcudiassa. Varoitan, että siellä oli keväällä perinteinen trialthon kipailu ja koko saari oli täynnä saksalaisia trialthonisteja.... 

Eli kiva, rauhallinen (uskalsi kävellä ympäriinsä niin päivällä kun myöhään yölläkin), mukavat rannat, paljon aktiviteetteja ja shoppailimahdollisuudet n. 1h päässä Palmasaa. Paljon myös kulttuuria..

Vierailija
2/34 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhehelvetti jossa hotellien altaissa kelluu paskaa. T. Been there, seen that

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaa tällaisille lomille...? En oikeasti ymmärrä. Löhöloma löhöäville ihmisille. Sitten naamakirjat täynnä rasvasta tirsuvia kuvia kun jengi possuttaa paikallista tapasta. Hyi helkkari. Puhumattakaan niistä turvonneista, palaneista ja hikisistä kehoista. :(

Matkakohteita joista olisi kiva nähdä kuvia: Puola, Saksa, Ranska, Yhdysvallat, mutta kaikki tuttavat jotka niissä käy, eivät juurikaan laittele kuvia naamakirjaan. Omat kuvat taas nähty moneen otteeseen. Ihan umpitylsiä on katsella näitä pakettimatkojen kuvia joissa esiintyy kerta toisensa jälkeen samat turhuudet. Ja jengi maksaa itsensä noihin turistimestoihin, eivätkä kaipaa muuta. Jos mulla olisi valittavana matkustanko jonnekin hiton Mallorcalle vai en ollenkaan, niin en matkustaisi ollenkaan. Nähtävyyksiä tasan nolla ja tekemistä vain se  syöminen ja laiskottelu. Vastenmielistä.

Vierailija
4/34 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheelle sellainen löhölomakin voi olla lomaa, kun ei tarvitse ainakaan olla koko ajan siivoamassa ja kokkaamassa.

Vierailija
5/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset kelit Alcudiassa nyt? Onko vastikään olleita?

Vierailija
6/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaakkoisosan pieniä hiekkapoukamia, esim Cala d'Oria. Alcudia on aakeen laakeeta, usein tuulista ja ihan pelkkä hotellialue.

Nro 12, ks Foreca.fi, sieltä näkee lämpötilat

Vierailija
7/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meidän hotellin altaissa mitään paskaa ollut. Mä tykkäsin kovasti. Kiva paikka ja mahtavat rannat. En kokenut lapsiperhehelvetiksi vaikka mulla ei vielä lapsia olekaan. Olin ystäväni ja tämän lasten kanssa. Käytiin pyöräilemässäkin maaseudulla, ihania maisemia :)

Vierailija
8/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallorcan Alcudiaa voi kyllä lämpimästi suositella lapsiperheelle (ja miksei muillekin). Ranta sopii loistavasti pienillekin lapsille, paikka on siisti ja tosiaan Palmaan on lyhyt matka. Autonvuokraus on edullista, joten suosittelen sitä, upeita paikkoja pääsee näkemään helposti. Kokemusta on myös Cala D´orista enkä sanoisi, että se sen kummempi paikka olisi. Kauniimmat maisemat, mutta turistipaikkahan se sekin on :)

Vierailija
9/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 12:58"]

Millaiset kelit Alcudiassa nyt? Onko vastikään olleita?

[/quote]

Kuulemma +31 ja aurinkoa riittää. Lämmin puhdas vesi.

Olemme menossa Mallocalle vasta kolmen viikon päästä, aikuisten matka ja aikuisten hotelli Palman kaupugissa jonne en muutenkaan ottaisi lapsia sillä vanhassakaupungissa on vaikea liikkua, on portaita, nousuja yms. ja lähin uimaranta n. 8 km päässä. Palman kaupungin edustalla on iso luksusvenesatama joten siinä ei pahemmin uiskennella.

Lasten kanssa tuo Alcudia on mainio vaihtoehto.

Vierailija
10/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 20:33"]

Lapsiperhehelvetti jossa hotellien altaissa kelluu paskaa. T. Been there, seen that

[/quote]

Turkissahan tuota on tuon tuostakin, ja kaikki altaassa käyneet sairastuneet. Espanjassa ei, siellähän koko hotelli pistettäisi HETI toimintakieltoon EU:n vaatimuksesta!

Vierailija
11/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:54"]

Jos mulla olisi valittavana matkustanko jonnekin hiton Mallorcalle vai en ollenkaan, niin en matkustaisi ollenkaan. Nähtävyyksiä tasan nolla ja tekemistä vain se  syöminen ja laiskottelu. Vastenmielistä.

[/quote]

Kuulostaa niin katkeralta kirjoitukselta että tuskin edes matkustat missään tai pääset mihinkään paitsi korkeintaan miehesi kanssa päiväreissulle hakemaan kaljaa Tallinnasta!

Mallorcan Palma pullollaan Vuittonin, Fendin ja Cartierin kaltaisia luksusputiikkeja, ja keskustassa kaksi parempaa tavarataloa, eli on siellä enemmän ylellistä shoppailtavaa ja ruokapaikkavaihtoehtoja kuin jossain Helsingissä. Euroopan kuninkaalliset lomailee paljon siellä, joten kyllä se minulle kelpaisi.

Vierailija
12/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:25"]

Jos mulla olisi valittavana matkustanko jonnekin hiton Mallorcalle vai en ollenkaan, niin en matkustaisi ollenkaan. Nähtävyyksiä tasan nolla ja tekemistä vain se  syöminen ja laiskottelu. Vastenmielistä.

[/quote]

Kuulostaa niin katkeralta kirjoitukselta että tuskin edes matkustat missään tai pääset mihinkään paitsi korkeintaan miehesi kanssa päiväreissulle hakemaan kaljaa Tallinnasta!

Mallorcan Palma pullollaan Vuittonin, Fendin ja Cartierin kaltaisia luksusputiikkeja, ja keskustassa kaksi parempaa tavarataloa, eli on siellä enemmän ylellistä shoppailtavaa ja ruokapaikkavaihtoehtoja kuin jossain Helsingissä. Euroopan kuninkaalliset lomailee paljon siellä, joten kyllä se minulle kelpaisi.

[/quote]

Mä en ole tuo ylemmän kirjoittaja,mutta kyllä mä ainakin skippaisin loman kokonaan mieluummin kuin menisin Alcudiaan. Syy juuri se, että ilmasto on epävarma. Takuukelejä ei ole, saattaa luvata että koko viikkon aurinkoa ja sataakin koko ajan. Jos menen aurinkolomalle, niin haluan minimoida sen että istun hotellissa kaatosateessa ja kylmässä. Alcudia on varma vain heinäkuussa, ja silloin taas pääsee aurinkoon halvemmallakin. Ihan liian monta matkakokemusta kuullut Alcudiasta, että siellä ei ole muuta kuin auringonottoa ja syömistä. Ja jos ei ole aurinkoakaan, niin sitten menen viikoksi sinne syömään tapasta. Juu ei kiitos.

Ei kaikki ole kateutta, mitä sanotaan vastaan.

Vierailija
13/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:25"]

[/quote]

[/quote]

Mä en ole tuo ylemmän kirjoittaja,mutta kyllä mä ainakin skippaisin loman kokonaan mieluummin kuin menisin Alcudiaan. Syy juuri se, että ilmasto on epävarma. Takuukelejä ei ole, saattaa luvata että koko viikkon aurinkoa ja sataakin koko ajan. Jos menen aurinkolomalle, niin haluan minimoida sen että istun hotellissa kaatosateessa ja kylmässä. Alcudia on varma vain heinäkuussa, ja silloin taas pääsee aurinkoon halvemmallakin. Ihan liian monta matkakokemusta kuullut Alcudiasta, että siellä ei ole muuta kuin auringonottoa ja syömistä. Ja jos ei ole aurinkoakaan, niin sitten menen viikoksi sinne syömään tapasta. Juu ei kiitos.

[/quote]

Lisään vielä, että googlesta löytyy kohteita missä on "takuuaurinko". Ja Mallorcan sijainti nyt ei vaan ole sitä mitä takuuauringolta vaaditaan. Syy on maantieteellinen.

Esimerkiksi me varattiin toukokuun alussa matka Turkkiin, arveltiin että ei ole vielä tappohelteet ja voidaan urheilla. Niin eikös ravauttanut hirmu paahteen koko lomalle, ja paikalliset sanoivat että ei ikinä ole siihen aikaan sellaista hellettä, että meillä kävi "tuuri". :D Juu tosi tuuri, kun hellettä yritettiin vältellä.

Vierailija
14/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyseisten Baleaarien saarten ilmasto ei ole sen epävarmempi tai epävakaampi kuin Etelä-Espanjassa, Etelä-Ranskassa ja Korsikassa, Italiassa ja Sardiniassa. Jos haluat varmempaa aurinkokeliä niin Välimerellä parhaat takuut saat vain Kreikan Samoksella ja Kreetalla, Kyproksella tai Turkissa. Ehkä Kroatiassa.

Vierailija
15/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten menen viikoksi sinne syömään tapasta. Juu ei kiitos.

[/quote]

Espanjassa ja Mallorcallahan tosiaan saa vain tapasta *hohhoijaa* Ei se nyt sentään ole mikään Kreikka tai Italia joista on tosi vaikea löytää mitään muuta ruokaa kuin niitä paikallisia, jos haluaa vaihtelua välillä!

Jopa sushiravintoloita Mallorcalla enemmän kuin Helsingissä, puhumattakaan kaikista ihanista konditorioista, kahviloista ja livemusiikkibaareista.

Vierailija
16/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:36"]

[/quote]

Kyseisten Baleaarien saarten ilmasto ei ole sen epävarmempi tai epävakaampi kuin Etelä-Espanjassa, Etelä-Ranskassa ja Korsikassa, Italiassa ja Sardiniassa. Jos haluat varmempaa aurinkokeliä niin Välimerellä parhaat takuut saat vain Kreikan Samoksella ja Kreetalla, Kyproksella tai Turkissa. Ehkä Kroatiassa.

[/quote]

Juu, luettelitkin tuossa ihan kivoja paikkoja. :D Ja minä kirjoitin tosiaan nyt tähän Alcudia ketjuun, tässä ei ole ollut puhetta luettelemistasi maista...? :) Kyllä minä tiedän missä se "varma" aurinko on. ;)

Vierailija
17/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palma kuulemma saman kaltainen kohde kuin Nizza, jetsetteineen, kauppoineen ja rantakaupunkityyleineen. Hintataso taitaa olla näissä sama?

Kuulemma Marbellassa nykyään niin paljon "itämafiameininkiä" joten monet ei enää tykkää lomailla siellä, ja siksi valitsevat joko Mallorcan tai Ibizan (ei kuitenkaan näiden saarten bilerantakohteita kuten Magaluf ja Bossa).

Vierailija
18/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua mitkään sateet siellä haittaa, kunhan saan ostetuksi Palman Fendiltä iltalaukun ja Bvlgarilta kauan kuolaamani sormuksen :)

Vierailija
19/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole paskaan uima-altaalla Turkissa törmännyt. Kotikaupunkini uimahallissa kylläkin, äkkiä kuulutettiin koko porukka ylös! En usko, että yksikään etelän hoyelli sallisi tuollaisen, sehän olisi kuolinisku koko hotellille.

Vierailija
20/34 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:39"]

niin sitten menen viikoksi sinne syömään tapasta. Juu ei kiitos.

[/quote]

Espanjassa ja Mallorcallahan tosiaan saa vain tapasta *hohhoijaa* Ei se nyt sentään ole mikään Kreikka tai Italia joista on tosi vaikea löytää mitään muuta ruokaa kuin niitä paikallisia, jos haluaa vaihtelua välillä!

Jopa sushiravintoloita Mallorcalla enemmän kuin Helsingissä, puhumattakaan kaikista ihanista konditorioista, kahviloista ja livemusiikkibaareista.

[/quote]

No onko se nyt niin kamalan vaikeaa hyväksyä että kaikkia ei kiinnosta se Alcudia? :D Jos tässä ketjussa KOKEMUKSIA halutaan, niin kaiketi niitä huonojakin kokemuksia. ?? Ihme jankkaaja olet, anna olla nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi