Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin vaatekaapissa kymmenisen vähän juotua pulloa

Vierailija
16.07.2014 |

Pesen tyttäreni pyykit, hän saa usein myös syödä halutessaan tekemiämme ruokia. Mutta ostaa kyllä usein jotain pikaruokaa omilla rahoillaan, vaatteita ja muuta haluamaansa. Hän on 18-vuotias. Asuu siis täällä vanhempiensa luona vielä, maksaa 100e/kk vuokraa.

Kyselen yleensä, että onko pestävää jos pyykkään samalla minun ja mieheni vaatteita. Nyt kun vein vaatteita hänen kaappiinsa, kaapin takaosasta löytyi muistaakseni 12 pulloa väkeviä alkoholijuomia, joista useimmasta oli juotu.

Kun tytär tuli kotiin ja kysyin asiasta, olikin helvetti irti. Minulla ei kuulemma ole oikeutta tonkiä hänen henkilökohtaisia tavaroitaan tai nuuskia elämäänsä kun on täysi-ikäinen. Mutta hän asuu kattomme alla emmekä pyydä juuri mitään vastineeksi, vuokra muualla olisi varmaan viisinkertainen. Saa mennä ja tulla kuten haluaa kun on nyt niin täysi-ikäinen.

Mutta silti olen huolissani ja haluaisin puhua tytölle, että kuinka paljon juo. On joskus sekavanoloinen ja poissaoleva kotonakin. Jos kysyy alkoholinkäytöstä niin suuttuu aivan hurjasti.

Puun ja kuoren välissä, että miten tässä pitäisi toimia. Vetoaa aina täysi-ikäisyyskorttiin ja siihen, ettei meillä juridisia oikeuksia ole enää puuttua hänen elämäänsä. Mutta jos hänellä on ongelmia, niin en haluaisi potkia vaan pihallekaan? Ei hänellä ole noilla palkoilla varaa maksaa vuokraa edes huonoimmissakaan asunnoissa. Tai ehkä jos löytäisi jonkun kimppakämpän. Vaikka täysi-ikäinen on, tuntuu heitteillejätöltä. Hän tuntuu niin lapsenomaiselta vielä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen tyttärelläsi on kotibaari. Osta miksereitä ja kunnon boston shaker.

Vierailija
2/12 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka perii vasta täysikäistyneeltä lapseltaan vuokraa? :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä on baarikaappi, kuten monella muullakin aikuisella.

Vierailija
4/12 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä nyt tosta huoletuis ellei se päivät pitkät tissuttele. on meilläkin kaapillinen avattuja viinapulloja vaan niistä tehdään drinkki pari muutaman kerran kuussa. aina ei vaan huvita juoda samaa.

Vierailija
5/12 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tytär tekee, onko töissä, koulussa, opiskeleeko?

Vierailija
6/12 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoja.

Vierailija
7/12 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jösses. kyllä 100% kavereistani löytyy kaapeista alkoholipulloja, eikä olla mitään elämämsankareita vaan juuri ylioppilaiksi valmistuneita kunnollisia, töissäkäyviä nuoria.

t. tyttö 19v

ps. kuka perii omalta lapseltaan vuokraa

Vierailija
8/12 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:21"]voi jösses. kyllä 100% kavereistani löytyy kaapeista alkoholipulloja, eikä olla mitään elämämsankareita vaan juuri ylioppilaiksi valmistuneita kunnollisia, töissäkäyviä nuoria.

t. tyttö 19v

[/quote]

Kuka työssäkäyvä nuori ei maksa vanhemmilleen vuokraa?

Vierailija
9/12 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on siis ostanut baarikaappiinsa erilaisia juomia ja niitä muutamasta pullosta maistellutkin. Suomessa on tehty alkoholista tabu ja sen takia se on omanlaisensa aikuistumisriitti ostaa alkoholia, sitten kun sitä luvan kanssa saa ostaa. Erityisesti ulkomailta tuodaan edullisia viinoja, vaikka ei niin tarvetta olisi.

Itse muistan kun 80-luvun alussa kävin muutaman kerran vuodessa edullisilla ruotsinriteilyillä. Olin vuorotöissä ja viikolla oli vapaita ja silloin risteilyt olivat arkena tosi halpoja. Niiltä risteilyiltä kannoin innoissani aina maksimi tuomiset, silloinhan se ei paljoa ollut, litra väkeviä ja toinen mietoja. En itse juonut kuin olutta, mutta se oli jotenkin aikuisen hienoa omistaa omassa "baarikaapissa" viinaa ihan laillisesti. Osan niistä itse vuosien varrella join, mutta suurimman osan tarjosin kavereille, tai annoin lahjapullona eteenpäin. Osa tuon ajan viinoista lojui hyllylläni vielä muutama vuosi sitten, kunnes heitin ne menemään.

En siis olisi lainkaan huolissani aikuisen lapsesi viinavarastosta, eiköhän ne ole hankittu juurikin tuon aikuistumisen huumassa. Sitäpaitsi kyllä sinä käyttäydyit sopimattomasti lastasi kohtaan, kun menit hänen tavaroitaan penkomaan. Vaikka hän kotonaan vielä asuukin, niin silti hän on aikuinen ja määrää itsestään ja vastaa myös tekemisistään ihan itse.

Vierailija
10/12 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:21"]voi jösses. kyllä 100% kavereistani löytyy kaapeista alkoholipulloja, eikä olla mitään elämämsankareita vaan juuri ylioppilaiksi valmistuneita kunnollisia, töissäkäyviä nuoria.

t. tyttö 19v

[/quote]

Kuka työssäkäyvä nuori ei maksa vanhemmilleen vuokraa?

[/quote]

Tästä aiheestahan taisi olla hiljattain ketju täällä. Kyllä suurin osa taisi jotain maksaa. Siinä oli sitten vaihtelua, maksettiinko sitä myös kesätöistä.

Itse jotenkin vierastan sanaa vuokra, koska minun nuoruudessani (70-80 luvulla) kukaan ei ainakaan meilläpäin puhunut vuokrasta, vaan ruokarahasta. Minäkin maksoin muistaakseni 300 markkaa 80-luvun alussa tuota ruokarahaa ja olin siis talouden ruokakunnassa normijäsenenä mukana, vaikka siis töissä tietysti söin omaan piikkiin ja välillä kävin ulkona syömässä. Tuo 300 markkaa vuonna 1980 vastannee tämän päivän rahassa noin 100-150 euroa.

Vierailija
11/12 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti se on. Ja tuosta tuo tulee menemään vielä pahemmaksi, nyt sinun täytyy miettiä itsesi ja miehesi tulevaisuutta. Onko tuo hyvä ja turvallinen ympäristö miehelle? Ei ole. Joko sinä lähdet, tai alkoholisti menee hoitoon!

Vierailija
12/12 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:09"]Kuka perii vasta täysikäistyneeltä lapseltaan vuokraa? :O

[/quote]

OLEN SAMAA MIELTÄ!!!!!! Hyi AP!!!!!!! Omalta lapseltaan vielä!

Sano lapselles siitä kiitos ja lopeta tavaroiden nuuskimisen!!!!!!!! Olet ällöttävä! Ja jos on täys ikäinen niin varmaan saa juoda alkoholia jo, jos siitä ei ole haittaa sulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi