Miksi niin moni on töissä, mitä ei halua tehdä?
Ymmärrän, jos on perheellinen ja muitakin kuin oma napa elätettävänä, mutta esim. yksi lapseton ja asuntolainaton tuttuni valittaa lähes joka viikko sitä, miten raskasta töissä on. No miks et lopeta niitä töitä, jos pitää raahata itsensä sinne joka aamu? Voi vaihtaa työpaikkaa tai lopettaa. Ei täällä Suomessa kukaan nälkään kuole, vaikka työt lopettaisikin. Itselle elämäni paras päätös oli lopettaa paskatyöt, mistä en pitänyt ja mennä opiskelemaan uutta alaa. Mielenterveyteni on paljon tärkeämpää, kuin jotkut numerot tilillä, muiden arvostus tai krääsä mitä sillä palkalla saa.
Kommentit (36)
Koska mikään työ ei ole kivaa. Kokeiltu on kaikkea aina niistä opiskeluaikojen siivoamisista ja kaupan kassalla istumisista oman alan unelmatyöpaikkaan, mutta ihan jokainen työ alkaa tuntumaan hirveältä hetken kuluttua. ADHD:nä kyllästyn kaikkeen hetkessä, oli se sitten uusi työ, tv-sarja tai harrastus.
En haluaisi tehdä mitään työtä mutta siitä saa palkkaa ja saa olla rauhassa työkkäriltä.
En pidä työstäni, mutta jos lisään päälle lisärahan verrattuna pummina olemiseen niin otan työni.
20v tehny paskatöitä.kohta säästöjä senverran että voin alkaa mainiosti työttömäksi.tehkööt töitä ne kellä on lapsia tai velkaa tjms.
Olettaisin, että niitä kivoja hommia, joita kaikki haluaisi tehdä, ei vaan riitä kaikille. Jonkun on hoidettava keljummatkin työt. Teen itsekin toistaiseksi työtä, jota en haluaisi tehdä, mutta nyt on vaan jonkun aikaa vielä tehtävä koska olemme perheessä arvottaneet joitakin toisia asioita tärkeämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan vaihtaminen ei ole niin yksinkertaista, vaikka olisi kuinka hyvä yli-ihminen niin silti on sata parempaa hakijaa joka ikiseen paikkaan.
Joku kuitenkin valitaan. Se voit olla sinä.
Muutos usein ahdistaa ihmisiä. Monet jatkaa avioliittoaankin vaikka turpaan tulis joka päivä.
Työkkärille selittely on vielä pahempaa.
Mulle on muutaman kerran käynyt niin, että työ ei millään tavalla vastannut kuvausta ilmoituksessa tai haastattelussa.
Hyviinkin töihin kuuluu myös järjettömästä jotain hyvin suorittavaa, minkä joku muu tekisi paremmin ja tehokkaammin. Esim. sairaanhoitaja tekee entisten apuhoitajien työt (lakanoiden vaihto, ruuanjako jne.) koska apuhoitajia ei enää ole. Samanlaista on melkein kaikissa muissakin hommissa.
Tosi suloista ap, että noin vain menet johonkin oppilaitokseen opiskelemaan. Minä olen hakenut useisiin opinahjoihin, oppisopimukseen ja työpaikkoihin mutta en ole päässyt mihinkään. Joten siitä paskaduunista on pidettävä kiinni.
Mielestäni karenssi pitäisi poistaa, silloin työn lopettaminen olisi helpompaa. En usko että kukaan lopettaisi, jos töissä olisi mukavaa tai palkka hyvä. Mielenterveys ongelmat vähenisi ja töissä jaksaminen paranisi.
Ja ainahan työnantaja löytäisi uuden tekijän sillä työpaikoista on pulaa. Annettaisiin se työ sille joka sitä kaipaa.
En ymmärrä ollenkaan, miksi tämmöinen 3kk karenssi on. Eihän se hyödytä työantajaakaan jos toinen ei siellä viihdy. Annettaisiin työ työttömälle joka sitä haluaa. Eli työttömiä olisi edelleen saman verran..
Ei mitään hyötyä kenellekkään tästä karenssista ei ole ei.
Ihan sama mikä työ olisi, niin en haluaisi olla töissä. Jos 200 euroa/kk tupsahtaisi tilille tuosta vaan, niin tippuisi ”työrukkaset” välittömästi käsistä. Keksin kyllä päiviini muuta tekemistä kuin työ.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mikä työ olisi, niin en haluaisi olla töissä. Jos 200 euroa/kk tupsahtaisi tilille tuosta vaan, niin tippuisi ”työrukkaset” välittömästi käsistä. Keksin kyllä päiviini muuta tekemistä kuin työ.
Korjaus: 2000 euroa😂
Inhoan työtäni ja olen ollut ties miten pitkään työuupunut. Olen tehnyt tätä työtä yli 6 vuotta. Olen aika taitava työssäni ja saan jatkuvasti hyvää palautetta. Se ei silti lohduta, koska minusta tuntuu siltä että työ pilaa koko elämäni ja alan jo lauantai-iltana stressata tulevaa työviikkoa. Työpäivän jälkeen olen usein niin väsynyt että makaan vain koomassa sohvalla. Moni työkaverini saikuttaa, itse taas olen niin ylitunnollinen että teen töitä vaikka pää kainalossa.
Olen jotenkin niin uupunut ja apaattinen että en edes jaksa hakea uutta työpaikkaa. Ehkä jossain vaiheessa olen siinä pisteessä että en jaksa edes nousta ylös sängystä ja sairausloma on ainoa vaihtoehto.
No rahan takia? Haluan vähän enemmän, kuin yksiön itä-helsingistä ja makaroonia... Mikäs siinä jos kelpaa aloittjalle.
En tiedä mitä työtä haluaisin tehdä.