Olen raskaana ja jopa neuvolasta kehotetaan antamaan kissat pois, onko tämä enää nykyajan mukainen linjaus?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolle tuollainen suositus. Onkohan neuvolatädin oma asenne?
Sitä minäkin mietin! On vanhempi nainen.
Ap
Mun molemmilla siskoilla on ollut kissoja raskauden aikana...ja lasten synnyttyä, on edelleen.
Älä nyt naurata minua ! Ei todellakaan tarvitse luopua kissoista. On neuvola tädin oma ajatus.
Kunhan et käsittele hiekkis jätettä ja peset kädet jos nuolevat sinua ( oma kisu oli intohimoinen käsieni pesijä ) niin se kyllä riittää.
Siinähän kehottaa. Mä olen ottanut jopa uuden kissan raskausaikana. Ei ole muulloinkaan tapana paljain käsin siivota hiekkalaatikkoa.
Jos on noin ammattitaidoton neuvolantäti, vaihtaisin kyllä toiseen. Eihän tuollaisen neuvoihin ja ohjeisiin voisi yhtään luottaa..!
Meillä on ollut useita kissoja ja ne ovat perheenjäseniä, joista ei luovuta. En muista oliko neuvolassa puhetta kissoista, mutta oli tai ei, ei mitään väliä.
Minun ystävältä otettiin testi, että onko jo sairastanut toksoplasmoosin. Ei tarvitse arvuutella hiekanvaihdon kanssa.
Ps. Muista sitten että jos et ole vielä sairastanut, niin sen voi saada eri lihoista, vihanneksista, pihamaata tai lasten hiekkalaatikkoa tonkimalla jne. Eli hei haloo, haluatko elää kuplassa koko raskauden ajan?
No mitä ihmettä?
Mä siivosin itsekin kissan hiekkalaatikkoa kumihanskat kädessä ja pesin tietysti kädet siivouksen jälkeen niinkuin aina ennen raskauttakin.
En nyt lähtisi kissoista luopumaan.
Me otettiin kissa, kun odotin kuopusta. Pääasiassa minä myös vaihdoin hiekat, eikä mitään ongelmia tullut, jotka olisivat kissasta johtuneet. K
Tekisin tuossa kohtaa valituksen kyseisestä henkilöstä, jakaa vanhentunutta tietoa ja aiheuttaa turhaan murhetta odottajille!
Vierailija kirjoitti:
Kissa raapii lapsen kasvot rikki.
Jep, kiltti kotikissa muuttuu yhtäkkiä raivokkaaksi raatelijaksi kun perheeseen tulee vauva :D
Vierailija kirjoitti:
Eikä raavi. Tietysti pitää katsoa ettei mene vauvan päälle nukkumaan mutta ei ne kissat mitään raivopäisiä petoja ole. Tottuvat kyllä uuteen perheenjäseneen niinkuin koiratkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä raavi. Tietysti pitää katsoa ettei mene vauvan päälle nukkumaan mutta ei ne kissat mitään raivopäisiä petoja ole. Tottuvat kyllä uuteen perheenjäseneen niinkuin koiratkin.
Meillä laitettiin tenava lattialle ja kissat siinä kävivät tutustumassa (eivät repineet vauvaa viipaleiksi). Ilmeisesti tutustuminen onnistui, koska kissat ei sen jälkeen kiinnittäneet mitään huomiota lapseen. Mutta kun aikaa kului, siitä lapsesta tuli hyvä leikkikaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä laitettiin tenava lattialle ja kissat siinä kävivät tutustumassa (eivät repineet vauvaa viipaleiksi). Ilmeisesti tutustuminen onnistui, koska kissat ei sen jälkeen kiinnittäneet mitään huomiota lapseen. Mutta kun aikaa kului, siitä lapsesta tuli hyvä leikkikaveri.
Näin mekin tehtiin. Heti kotiin tullessa annettiin kissan ja koiran tutustua vauvaan ja alun ihmettelyn jälkeen olivat kumpikin ihan kuin vauva olisi aina ollut. Myöhemmin sitten makoilivat kaikki yhdessä leikkimatolla ja koira ja kissa vahtivat että vauvalla kaikki hyvin.
Kuulostaa oudolle tuollainen suositus. Onkohan neuvolatädin oma asenne?