Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamperelaiset kertokaa ratikan lipun ostosta

Vierailija
13.07.2021 |

Hei olen menossa Tampereelle ja, kun siellä on se ratikka. Miten siihen ostetaan liput? Onko siellä paljon lippuautomaatteja vai pitääkö joku sovellus ladata sitä varten?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa lähimaksulla ratikassa. Myös sovellus on.

Vierailija
2/13 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa lähimaksulla ratikassa. Myös sovellus on.

Mitäs, jos lähimaksu pyytääkin sitä kortin pin-koodia, vaika mikä se numerosarja nyt onkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä myös menisin kokeilemaan mutta ei ole netissä tietoja. oliko niin kun kaverit saivat rahansa rakentamisesta KÄYTTÄJILLÄ EI OLE VÄLIÄKÄÄN

Vierailija
4/13 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

toverit saivat rahansa kirjoitti:

minä myös menisin kokeilemaan mutta ei ole netissä tietoja. oliko niin kun kaverit saivat rahansa rakentamisesta KÄYTTÄJILLÄ EI OLE VÄLIÄKÄÄN

Käyttäjällä ei ole älyä!

Yksityiskohtaiset ohjeet löytyvät netistä.

Ap:lle tiedoksi: lähimaksua käyttäessä EI kysytä pin-koodia:

https://www.nysse.fi/liput-ja-hinnat/lahimaksu.html

Vierailija
5/13 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se kulkee? Mä luulin että vasta syksyllä aloittaa.

Vierailija
6/13 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni Subwayssa asioimisen lisäksi myös Tampere boikottiin. Miksi pitää luoda näin monimutkaisia systeemejä?

Vierailija
7/13 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle tiedoksi: lähimaksua käyttäessä EI kysytä pin-koodia:

https://www.nysse.fi/liput-ja-hinnat/lahimaksu.html

Mitenkäs tämä voi olla mahdollista? Kyllä minulla lähikaupassakin tasaisin väliajoin kysytään tuota koodia? Onko noita maksukorttilaiteita sitten olemassa erilaisia. 

Vierailija
8/13 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt minulla ajankohtainen. Tuleekohan joku vastaus?...

Miten tuo lipun osto kun mukana on lapsia? Kun tuo lähimaksaminen kai antaa ostaa vaan yhen lipun.

Ennen oli niin paljon helpompaa, kun sai heitellä kolikoita sinne tänne matkatessa. Nyt pitää tunti tolkulla haeskella tietoja ja ladailla appseja joille pitää antaa kaikki hlö tiedot tietämättä pysyykö turvassa :(

Vierailija
9/13 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuski, pistä lipuke.

Vierailija
10/13 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kuskilta "Onks sull lippuja, myyrä?"

Vierailija
11/13 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo lipun osto kun mukana on lapsia? Kun tuo lähimaksaminen kai antaa ostaa vaan yhen lipun.

Ennen oli niin paljon helpompaa, kun sai heitellä kolikoita sinne tänne matkatessa. Nyt pitää tunti tolkulla haeskella tietoja ja ladailla appseja joille pitää antaa kaikki hlö tiedot tietämättä pysyykö turvassa :(

Erittäin selkeät ohjeet parin sekunnin googlauksella: https://www.nysse.fi/ratikka/maksaminen-ratikassa.html

Tokihan minä ymmärsin, että tällä avauksella oli aivan muunlaiset tarkoitusperät, kuin todellinen tiedon hankkiminen. Sehän selvisi jo ensimmäisistä kommenteista ja myös tästä lainaamastani uudelleen nostosta.

Vierailija
12/13 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy trolli kotonasi.

Vierailija
13/13 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ainakin aikoinaan oli tosi helppoa kun oli ne automaatit. Jopa minä osasin hankkia lipun, vaikka olen tosi avuton.

Asun Tampereella eikä minulla ole mitään aavistusta miten täällä jotain lippuja hankitaan, ei mitään aavistusta mitä eri lippuja on olemassa tai että onko jotain automaatteja. Käytän aina samaa ikivanhaa Nysse-matkakorttia. Ihanan yksinkertaista. Olisin ihan pulassa jos se kortti ei yhtäkkiä enää toimisikaan, olisin kotikaupungissani pahemmin pihalla kuin aasialainen turisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän