Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain sakot koiran jättämisestä autoon!

Vierailija
13.07.2021 |

Aivan naurettavaa, en kai voi jättää virtaa päälle asioidessani, koska silloin auto varastettaisiin. Ei poliisilla paljon järki päätä pakota. Koiralla oli vesikippokin autossa ja en ollut yhtään kauempaa poissa kuin asioiden hoitaminen vaati. On myös todistaja, että otin juoksuaskeleita MOLEMPIIN suuntiin mennessä. Toimin siis vastuullisen omistajan tavoin.

Rosiksessa tavataan

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta pitäisi olla silmä silmästä rangaistus. Idiootti koiranomistaja lukittujen ovien taakse kuumaan autoon ilman mahdollisuutta poistua tai viilennykseen. Kokeilepas huviksesi vaikka 10 minuuttia :) alkaa soijaa pukkaamaan ihan muutamassa minuutissa.

Vierailija
22/34 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vois vaikka nää turhajulkkikset ja tubettajat ja tiktokkaajat tehdä jonkun kampanjan, jossa menevät toppavaatteissa kuumaan autoon ja kellottavat aikaa ja seuraavat lämpöä autossa. Katotaan, jaksavatko 10min kauempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin pari vuotta sitten kuinka pitkään pystyisin itse olemaan autossa, jossa on ikkunat raollaan, mutta joka ei ole varjossa - eikä ihan täysin suorassa paahteessa. 5 minuutin kohdalla olin ihan nääntynyt jo ja 8 minuutin kohdalla olin pyörtyä, joten avasin oven ja painelin viilennettyyn kauppakeskukseen. Se on muuten tosi lyhyt aika asioida yhtään missään. 

Tampereella kuoli pari viikkoa sitten koiranpentu, kun omistajansa kävivät Tammelan torilla pikipäin ostoksilla. Koira jäi autoon yksin ja kun omistajat palasivat autolle se oli jo niin nääntynyt että eläinlääkäriin päästyä pentu oli mennyttä. 

Vierailija
24/34 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässäkin tervettä järkeä saa käyttää. Itse en ota tietenkään koiraa kauppareissulle mukaan. Kerran oltiin menossa mökille ja tiedettiin miehen kanssa, että kaupassa VOI mennä pidempään, joten lapset jäi käynnissä olevaan autoon koiran kanssa. Ja kyllä, yläkouluikäiset lapset osaa lähteä autosta ulos, jos se syttyy palamaan ja päästää koirankin samalla pois. Tosin ei siellä mennyt sitten kuitenkaan kuin 5min. Syyksi autoon jäämiselle sanottiin, että pitää jättää se käyntiin "tessun" takia ja saavat jäädä vahtimaan, ettei kukaan vie autoa.

Matkalla uimaan jätin koiran autoon, mutta hainkin vaan läheisestä pikkukaupasta (Sale) juomapullon. Siihen meni minuutti tai jopa alle. Auto ei ehtinyt yhtään viilentyä. Toisaalta tiedän, että auto lämpeää yllättävän nopeasti helteellä, joten tosiaan ei sitä koiraa sinne autoon voi yleensä jättääkään, jos on vähänkin  isompi kauppa tai enemmän ostettavaa, jonoja yms.

Vierailija
25/34 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on provo ja saanut idean varmaan siitä, kun persujen kansanedustaja valitti juuri iltapäivälehdessä, että hänen tyttöystävänsä jätti koiran autoon kauppareissulla ja auto varastettiin ja koira sen mukana. Ihan siis itse kehtasi tulla julkisuuteen tällaisella asialla.

Vierailija
26/34 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi sitä typerää rakkia ei voi jättää kotia?

Vierailija
27/34 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin sakot olivat epäreilu rangaistus. Noissa tilanteissa omistaja pitäisi lukita autoon täsmälleen samanlaisiin olosuhteisiin kertomatta, koska pääsee ulos.

Vierailija
28/34 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testasin pari vuotta sitten kuinka pitkään pystyisin itse olemaan autossa, jossa on ikkunat raollaan, mutta joka ei ole varjossa - eikä ihan täysin suorassa paahteessa. 5 minuutin kohdalla olin ihan nääntynyt jo ja 8 minuutin kohdalla olin pyörtyä, joten avasin oven ja painelin viilennettyyn kauppakeskukseen. Se on muuten tosi lyhyt aika asioida yhtään missään. 

Tampereella kuoli pari viikkoa sitten koiranpentu, kun omistajansa kävivät Tammelan torilla pikipäin ostoksilla. Koira jäi autoon yksin ja kun omistajat palasivat autolle se oli jo niin nääntynyt että eläinlääkäriin päästyä pentu oli mennyttä. 

Mutta, ei kaikissa autoissa ole ilmastointia ja niillä ajetaan silti tuntikausia ilman taukoa auringossa. Miten mahtavat säilyä hengissä? Ei tuo poikkea merkittävästi siitä että auto seisoo paikallaan kaupan parkkipaikalla.

Vierailija
29/34 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 minuutissa auton sisälämpötila voi nousta 70-80 asteeseen. Sakko on vielä pieni rangaistus. Koira voi saada nopeastikin lämpöhalvauksen.

Vierailija
30/34 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta, ei kaikissa autoissa ole ilmastointia ja niillä ajetaan silti tuntikausia ilman taukoa auringossa. Miten mahtavat säilyä hengissä? Ei tuo poikkea merkittävästi siitä että auto seisoo paikallaan kaupan parkkipaikalla.

Ilmastointi alkoi yleistyä vasta 90-luvun loppupuolella. Miten ne koirat pärjäsivät autoissa matkoilla ennen sitä?

Vierailija
31/34 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi sitä typerää rakkia ei voi jättää kotia?

Miksi pitää yleensä ottaa jotain haisevaa kirppuista rakkia riesaksi?

Vierailija
32/34 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit pois sen ajan mitä asiat vaativat??? Just!

Vierailija
33/34 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmastointi alkoi yleistyä vasta 90-luvun loppupuolella. Miten ne koirat pärjäsivät autoissa matkoilla ennen sitä?

Ajaessa varm pidettiin ikkunat auki jolloin nii kuuma ei tullut. Pärjäsihän kuskikin. Käytä ny aivojasi ennenku kirjotat kommentteja.

Vierailija
34/34 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointi alkoi yleistyä vasta 90-luvun loppupuolella. Miten ne koirat pärjäsivät autoissa matkoilla ennen sitä?[/quote]

Ennen niitä ei raahattukaan joka paikkaan autolla;  shoppailemaan, kampaajalle, kahville, töihin, kaverin luo, baariin... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi