Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukujuhlat-lähteekö puolisosi mukaan?

Vierailija
15.07.2014 |

Tuossapa tuo kysymys onkin, eli miten teillä jakautuu juhlat, lähteekö puoliso mukaan ja perustele nimimierkillä pohdin vituttaako minua mieheni poisjäänti vai ei

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nehän on sukujuhlat ja mies on sukua eli todellakin lähtee. kylä mua vituttais edustaa yksin

Vierailija
2/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähde. Minun puolen sukua jota en edes itse tunne kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähtee jos vaan ei oo työesteitä.

Vierailija
4/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan edusta yksin sukukinkereillä. Tottakai molemmat on paikalla ja lapsi tietty myös (jos siis lapselle sopivaa "ohjelmaa"). Kyllä mä pidän itsestäänselvyytenä että mies lähtee mukaan mutsin 50v juhliin ja mä lähden mukaan sen tädin kuuskymppisille. Pitää olla hyvin perusteltu syy miksi toinen ei lähtisi mukaan. Esim. sairaus, työeste (ei mahdollinen koska tehdään arkiduunia)....Silloin en välttämättä osallistunut joka kinkereihin kun opiskelin ja oli pakko saada joskus opiskeltua viikonloppuisin ja tehtyä kirjallisia töitä.

Vierailija
5/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähtee mukaan

Vierailija
6/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee. Mun mielestä olisi kurjaa, jos miestä ei kiinnostaisi tutustua sukuuni. Vastavuoroisesti tietysti lähden hänen sukunsa pippaloihin. 

Vierailija
7/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mene miehen suvun juhliin eikä mies tulisi mun suvun juhliin, jos sellaisia olisi. Miehen suku ei ole mun suku, eikä mun suku miehen suku. 14 vuotta yhdessä, 4 vuotta naimisissa, 1 lapsi.

Vierailija
8/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti lähde. Mies on lapsesta saakka inhonnut sukujuhlia. Ei hän käy edes omissaan. Minulla on pieni suku, mutta yhdessäoloaikanamme olen käynyt muutaman kerran yksin. En tiedä, miksi hänen pitäisi "tutustua sukuun", kun sukujuhlat ovat käytännössä ainoa yhteys, jossa olen tekemisissä tätien tai serkkujen kanssa.

Vierailija
9/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies tulee, joskus tappelun jälkeen joskus ihan suosiolla. Minähän en yksin edusta kun kerran mieskin on, en aio hänen puolestaan selitellä miksi ei ole mukana. Eli siis minun sukuni juhliin osallistutaan yhdessä. Mies saa sitten itse päättää osallistutaanko hänen sukunsa juhliin, mutta toki menen niihin mukaan.

Mies on siis kotonaan oppinut, ettei sukujuhliin tarvitse osallistua. Itse olin tyrmistynyt kun kuulin, että hänen vanhempansa on kutsuttu kummipojan rippijuhliin, mutta mieheni isä ei mene kirkkoon kun siellä on niin kuuma... Itse kun olen etelä-pohjanmaalta pienestä kylästä niin tottunut, että käydään niin suvun kuin naapurienkin juhlat. Ja aina vanhempani ovat menneet juhliin yhdessä.

Vierailija
10/16 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee mukaan jos vain pääsee. Ei ole tarvinnut edes suostutella.

Vierailija
11/16 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 23:54"]

Itse kun olen etelä-pohjanmaalta pienestä kylästä niin tottunut, että käydään niin suvun kuin naapurienkin juhlat. Ja aina vanhempani ovat menneet juhliin yhdessä.

[/quote]

Muistutat minua eksästäni. Hänelle sukujuhlissa "edustaminen" oli elämää tärkeämpi juttu, ja hänelle oli täysin mahdotonta ymmärtää, että kaikki eivät ole sukurakkaita vaan joku saattaa pitää sukuyhteyttä jopa vastenmielisenä asiana. Jonkun pikkuserkun kihlajaisiakin piti mennä erikseen juhlimaan monen sadan kilometrin päähän Pohjanmaalle keskelle ei-mitään

Vierailija
12/16 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee mukaan, jos juhlat ovat äitini puolen sukulaisen ja isäni puolen juhliin saa itse päättää lähteekö vai ei. Äitini suku on minulle läheisempi ja olemme heidän kanssa tekemisissä muutenkin.

Mieheni on lähtenyt ajamaan yli 700 km minun serkun rippi ja ylioppilasjuhliin. Ylioppilasjuhlissa ehdimme olla 2 tuntia, kun piti lähteä ajamaan takasin, että ehti töihin. Minulla ei ole ajokorttia.

Vierailija
13/16 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan tilanteen ja fiiliksen mukaan.

Vierailija
14/16 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee, mutta nuristen.. Mulla on iso suku - yli 30 serkkua + tädit, sedät, enot ja serkkujen lapset ja ollaan todella läheisiä kaikkien kanssa. Ison suvun kanssa tietty synttäreitä ja valmistumisjuhlia ym. on varmaan kerran kuussa ja itse menen aina paikalle ellei ole jotain todella tärkeää. Avomieheni tuli neljä vuotta sitten tietty aina mukaan, mutta nyt viimeisen vuoden aikana vähentynyt. Meillä on niin paljon sukujuhlia, että kuhan nyt tulee vähintään nelisen kertaa vuodessa eli vähintään joulu, pääsiäinen ja mummin ja vaarin synttärit niin on ok mulle. Itse käyn kaikissa hänen sukunsa juhlissa, joita on ehkä juuri viisi vuodessa. :)

Vierailija
15/16 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähde yleensä mihinkään juhliin, yksin tai lasten kanssa joudun edustamaan myös hänen sukunsa juhlissa.

Vierailija
16/16 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee. Äitini puolella on enimmäkseen isoja sukujuhlia. Mieheni juttelee niissä enimmäkseen isäni ja veljieni kanssa. Myös serkkujeni ja heidän puolisoidensa. Usein mies on myös (serkkujen miesten kanssa) vahtinut lapsia uimarannassa tai trampalla.

Ei me kumpikaan erityisesti nautita noista juhlista, mutta mies on yhtä "kiltisti" mukana kuin minäkin n. parin vuoden välein. Eli asiallisesti keskustellaan kaiken maailman isotätien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän