Virtsatieinfektion oireet, loppuu päivässä?
Olen yrittänyt googlailla että onko tämä millään tavalla yleistä, en ainakaan toistaiseksi löytänyt mitään. Minulla on ollut virtsatieinfektion oireita muutaman kerran kuukaudessa jo kauan. Vatsa supistelee virtsatessa, vessassa pitää käydä monta kertaa tunnissa ja tietenkin myös ihan hirveä kirvely ja joskus myös kipu virtsarakon kohdalla, joka ei millään hellitä. Tätä menoa 1-2 vuorokautta, kunnes se yhtäkkiä loppuu itsestään ja alkaa ehkä parin viikon päästä uudestaan.
Olen harkinnut että voisin varata lääkärille ajan, mutta oireet loppuvat aina ennen kuin ehdin soittaa. Joskus nuorena aikuisena menin silti testeihin, yritin selittää että minulla oli oireita vielä edellisenä iltana mutta ennen lääkäriaikaa ne loppuivat. Lääkäri teki silti testin ja sitten alkoi tuhahtelemaan, ”jotta ei täältä edes mitään löytynyt”. Nuorena tyttönä jäi nolottamaan, että tuhlasin hänen aikaansa, ja onhan vähän vanhempana nytkin mielessä vähän sellainen fiilis, että ei sieltä mitään löydy jos käyn testeissä oireiden loppumisen jälkeen...
Jos päädyn aina vain odottamaan että oireet päättyvät, onko mahdollista että vaarannan itseni samalla munuaisaltaan tulehdukselle tai lapsettomuudelle, nämä kun ilmeisesti saattavat seurata hoitamattomasta virtsatieinfektiosta? :(
Kohtalotovereita, neuvoja?
Kommentit (3)
Nuku ilman alushousuja ja älä myöskään kotona hengaillessa käytä. Vaan väljät housut tai hame päälle.
Näin olen välttänyt koko ikäni noita tulehduksia.
Kiitos vastauksista! Lähtee kyllä kokeiluun kaikki noista.
-ap
Kun oireet alkaa, juo hapanta (sokeroimaton karpalomehu, sitruunaa veden sekaan tms.) ja juo paljon. C-vitamiinilisä tekee virtsarakon olosuhteet bakteereille huonommaksi. Huuhtele haalealla vedellä lompsaa useasti päivässä. Oireet menee ohi vieläkin nopeammin eikä tarvii lääkäriä vaivata.